Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:50:08 GMT

صادرات روزانه ۳۰۰۰ تن سیب درختی از آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۵۸۴

صادرات روزانه ۳۰۰۰ تن سیب درختی از آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰۰ تن سیب درختی از استان به کشورهای همسایه از جمله روسیه، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می شود.

رسول جلیلی امروز ششم بهمن ماه در ملاقات چهره به چهره با کشاورزان و بهره برداران اشنویه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اشنویه با دارا بودن ۳۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی از تولیدکنندگان مهم محصولات کشاورزی استان است که تولید محصولات صادراتی باکیفیت و برند سازی محصول سیب اشنویه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی افزود: جایگزینی باغات قدیمی پایه بذری با باغات پایه رویشی در سراسر استان در دستور کار قرار دارد  که تسریع در اجرای این طرح در اشنویه نیز بیش از پیش ضرورت دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی جهت حل مسایل و مشکلات کشاورزان خصوصا مشکل مالکیت اراضی با بررسی دقیق و قانونی وضعیت تداخلات موجود نقش مهمی در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی دارد که در شهرستان اشنویه نیز پرونده های متعددی در حال بررسی و تصمیم گیری است.

جلیلی خاطر نشان کرد: توسعه تشکل های فراگیر کشاورزان در شهرستان می تواند نقش مهمی در پیگیری و احقاق حقوق کشاورزان داشته باشد.

وی توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی ، اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گیاهان دارویی را نیز از مواردی عنوان کرد که در جهت توسعه پایدار کشاورزی در شهرستان، باید در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی   آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان سلماس  بیش از ۸۰ درصد سهمیه کودی جذب شد؛ این مقدار کود توزیعی  شامل سه هزار و ۱۸۰ تن کود ازته، ۹۶۰ تن کود فسفاته و ۲۸۰ تن کود پتاسه است.

محمود مظلومی افزود: هدف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و توزیع نهاده‌های اصلی و مهم کشاورزی کشور از جمله انواع کودهای یارانه‌ای است و با توجه به شروع کشت بهاره با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا تمام نیازهای کشاورزان استان در زمینه کود را بر اساس سهمیه‌های تعیین شده پاسخگو باشیم.

وی گفت: برای حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده، توزیع کود شیمیایی تنها از طریق حواله الکترونیک و کارگزاران مجاز توزیع کود کشاورزی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل
  • توسعه نخلستان ها در شهرستان کارون 
  • چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی در ۲۶ فروردین
  • فعالیت بیش ازچهارهزارنانوایی درآذربایجان‌غربی،مشکلی درتأمین آردونان وجود ندارد
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد