Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آرش فرزام صفت پیش از ظهر یکشنبه در ششمین کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی در گمرک انزلی با اشاره به اهمیت صادرات کالا از گیلان به کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه، اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از صادرکنندگان برای دریافت مجوز در یک دستگاه سرگردان هستند.

وی با بیان اینکه با ادامه این روند نمی‌توانیم رفع موانع تولید را حل کنیم، افزود: برای تسهیل روند صادرات فعالان اقتصادی، صدور مجوزهای لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به مصوبه کارگروه قبلی در خصوص صدور مجوز برای صادرات چای طی دو روز، گفت: آزمایشگاه سازمان چای تنها موظف است که ایرانی یا خارجی بودن چای را حداکثر در مدت دو روز تشخیص دهد و کیفیت و موارد دیگر در خصوص کالا به ادارات متولی آن مربوط می‌شود.

فرزام صفت به هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات کالا از گیلان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون با احتساب صادرات چمدانی بیش از ۴۱۰ میلیون دلار صادرات انجام شده که ۸۲ درصد از اهداف مورد نظر محقق شده است.

حضور دلالان در پایانه مرزی آستارا غیرقابل قبول است

وی با اشاره به لزوم فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم برای پایانه مرزی آستارا به عنوان پایانه‌ای ملی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید همگی برای رسیدن به اهداف اقتصادی در راستای رشد و توسعه و اعتلای اقتصاد کشور تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان حضور و فعالیت دلالان در محیط پایانه مرزی بندر آستارا را آزار دهنده توصیف و اظهار کرد: حضور دلال در محیط پایانه بی معنی است و جز افزایش هزینه برای تجار و ایجاد فساد چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت و حتماً باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

فرزام صفت با اشاره به اینکه همگان باید خود را در خصوص کارت‌های بازرگانی مسئول بدانند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۹۴ کارت بازرگانی ابطال شده است.

وی به صراحت قانون در خصوص معافیت‌های کالا در مناطق آزاد اشاره کرد و ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی وظیفه این کارگروه است و برای همه دستگاه‌های ناظر و اجرایی و خدمات رسان وظیفه تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به دریافت عوارض از کامیون‌ها در بندرانزلی، تاکید کرد: اخذ هزینه به عنوان عوارض و با توجیه اینکه به عنوان کمک مالی شهرداری انزلی به تیم فوتبال ملوان انجام می‌شود معنایی نداشته و تحت هیچ عنوانی نباید از وارد کنندگان پولی در این خصوص دریافت شود.

کد خبر 4835666

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی شهرستان انزلی بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان ایلام قزوین شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر؛ بختیار خلیقی ظهر دوشنبه در جلسه کمیته پایش و عارضه یابی واحدهای تولیدی استان کردستان، اظهار کرد: طرح پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال فعال سازی واحدهای راکد امری ضروری است و انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تقویت و ارتقا جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه یابی است.

خلیقی یادآور شد: ورود به بحث پایش و عارضه یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند و ۱۵ درصد در این سامانه خود اظهاری را انجام نداده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خود اظهاری واحدهای تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می‌شود و تسهیل گری در خصوص رفع موانع واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود.

خلیقی اظهار داشت: در مجموعه مدیریت استان بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است و این نوید بخش توسعه استان است.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک‌های صنعتی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

کد خبر 6078712

دیگر خبرها

  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه
  • ضرورت منع صدور سیمان با کارت‌های بازرگانی شخصی