Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک در یادداشتی عنوان کرد: نسل جوان امروز به دنبال نشاط اجتماعی و افزایش غرور ملی و همگرایی در لوای ورزش است و از ما مسابقه و رقابت(ورزشی) را طلب می‌کند. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در یادداشتی اعلام کرد:

بررسی مسائل روز کشور نشان دهنده تحرکات جدید  یک پروژه در سطح بین المللی است که از سالیان قبل آغاز شده و در سال‌های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع فعلی نشان می‌دهد که این تحرکات و برنامه ریزی همه جانبه بوده و تمام مقوله‌ها را در برمی‌گیرد؛ در پازل اقتصادی شاهد تحریم حداکثری هستیم، در پازل سیاسی  تلاش برای انزوای حداکثری صورت می‌گیرد، در  پازل اجتماعی ایجاد یاس و نا امیدی در ملت در دستور کار قرار گرفته  و سرانجام در پازل ورزشی شاهد تلاش برای ایجاد مشکلات مختلف و حتی تعلیق برای ورزش کشور در عرصه بین‌المللی  هستیم که می‌بایست در چنین شرایطی ضمن هوشمندی، حفظ وحدت و همگرایی، از هرگونه رفتار حساسیت برانگیز در این زمینه خودداری شود.

نکته اول اینکه اتفاقات اخیر در حوزه ورزش پازلی از یک پروژه کلان  از سوی استکبار جهانی است که در همین راستا استراتژی نظام و دولت ضمن توجه دقیق و پیگیری از طریق دیپلماسی، مقاومت در برابر چنین زیاده خواهی و بهانه تراشی های استکبار جهانی است.

نکته دوم کاهش عصبیت و شکاف موجود است.

 لذا در راستای مصالح و منافع ملی کشور  می‌بایست  با یک دیپلماسی فعال در تمامی عرصه‌ها و رایزنی مطلوب برای کاهش شکاف و عصبیت و سوتفاهمات منطقه‌ای، بین المللی و بخصوص کشورهای همجوار؛ برنامه ریزی و پیگیری‌هایی اصولی جهت کاهش و سپس برطرف نمودن جدی این شکاف ها حرکت نمود.

 من باور دارم که ما نمی‌توانیم بصورت دائمی با همسایگان در مناقشه و منازعه باشیم آنهم در موقعیتی که بخشی از این مناقشات ناشی از سوتفاهمات و دوری از یکدیگر و نبود زبان مشترک است.

لذا باید از طریق گفت‌وگو، انعطاف و درک متقابل به توافق مشترک برسیم و از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای کاهش تنش گام بر داریم. در واقع دیپلماسی که ما از آن صحبت می‌کنیم، دیپلماسی گفت‌وگو برای برون رفت از چالش‌ها و شکاف‌هاست.

دیپلماسی یعنی درک مشترک، فهم مشترک، انعطاف پذیری، مشارکت جویی، همگرایی و نهایتا تفاهم مشترک که با تحریم، تعلیق و محرومیت ورزش قهرمانی بخصوص فوتبال یا هر رشته ورزشی با نیاز امروز جامعه و جوانان در تعارض است.

نسل جوان امروز به دنبال نشاط اجتماعی و افزایش غرور ملی و همگرایی در لوای ورزش است و از ما مسابقه و رقابت(ورزشی) را طلب می‌کند؛ به همین منظور تلاش حداکثری برای خروج از تعلیق و محرومیت در این زمینه یک عمل انقلابی است  پس نتیجه دیپلماسی باید در راستای مصالح و  منافع ملی کشور باشد.

اما چگونه باید منافع و مصالح ملی خود را تامین کنیم، باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که دیپلماسی شیوه و استراتژی‌های مختلفی دارد که(1) یک شیوه تقابل است که محصولی جز جنگ نمی‌تواند داشته باشد، (2) دومی شیوه تهاجم و عملیات روانی است که ما هفته گذشته برای عقب نشینی از تصمیم اتخاذ شده برای فوتبال داشتیم. (3)شیوه بعدی تعامل و گفت‌وگو در فضایی محترمانه است که هفته دوم اتفاقات پیش آمده برای فوتبال این شیوه را به کار بستیم و  شیوه چهارم (4) لابی گری در سطوح مختلف و پذیرش میانجی است و شیوه پنجم (5) توافق جامع و حصول نتیجه با رضایت طرفین  است.

باور دارم سیاست نظام یعنی وزارت خارجه، مجلس، وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در  اتفاقات پیش آمده، مبتنی بر استراتژی تهاجمی، گفت‌وگو و توافق بود، اگر این پیش فرض را بپذیریم که استراتژی فوق در راستای مصالح و منافع ملی است  اولین دستاورد کیفی و ارزشمند  این توافق، ابطال فرضیه فقدان امنیت در ایران است.

 اما نکته دومی که باید به آن توجه داشته باشیم تحقق مطالبه نسل جوان و مردم عزیز برای بازی در کشورهای طرفین است.

 نسل جوان از ما فضای پر نشاط توام با آرامش و شادی می‌خواهد و این حق قانونی آنهاست و نکته حائز اهمیت سوم اثبات امنیت ایران برای برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال در تهران است.

نکته آخر و مهمی دیگری که به باور من  باید به آن توجه لازم و نگاه منطقی داشت این است که "توافق و تهاجم دو روی سکه دیپلماسی" است.

 آن چه  که ما در هفته نخست برای فوتبال بکار بردیم اجماعی بود برای تهاجم و آنچه که هفته دوم اتفاق افتاد اجماعی بود برای توافق در راستای منافع و مصالح ملی کشور، پس نکته مهمی که برای ما بسیار اهمیت داشت و دارد این بود که مبادا خواسته یا ناخواسته با تخریب خودی‌ها فضا را به نحوی مدیریت کنیم که هم مردم احساس نا امیدی کنند و هم نشاط اجتماعی را از جوانان بگیریم و هم بیگانگان احساس پیروزی کنند.

 لذا خارج از همه معادلات و جلسات  مختلفی که انجام شد آن چیزی که اتفاق افتاد در راستای منافع و مصالح ملی بود چرا که در حقیقت تهاجم و توافق دو روی سکه دیپلماسی است.

سید رضا صالحی امیری
رئیس کمیته ملی المپیک

R1435/P1435/S3,33/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ورزش کمیته ملی المپیک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش کمیته ملی المپیک ورزش کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح رصد نشان داد برآوردن یک نیاز کوچک محله‌ای با هزینه‌ای اندک و متناسب با خواست شهروندان می‌تواند به اندازه یک کلان پروژه که هزینه‌های هزار میلیاردی در بر دارد تاثیر گذار باشد و رضایتمندی ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا و پس از ارایه گزارش تجمیعی پروژه‌های توسعه محله‌ای سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران توسط کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در ادوار مختلف مدیریت شهری اجرای کلان پروژه‌های شهری در شهرداری تهران بر توسعه محلات شهر تهران سایه می‌انداخت و این امر سبب ساز غفلت مدیران شهری از نیاز‌های کوچک که بر طرف ساختن آن‌ها رضایتمندی خیلی زیادی در بین مردم می‌توانست ایجاد کند، شده بود.

صادقی در ادامه افزود: طرح رصد این نقیصه را پر کرد. یعنی نشان داد انجام یک نیاز کوچک از یک محله با هزینه بسیار اندک به اندازه رضایتمندی شهروندان از یک کلان پروژه با هزینه‌های هزار میلیاردی تاثیر گذار است.

ویی خاطر نشان ساخت: البته این موضوع باید آسیب شناسی شود و نقاط ضعف و قدرت طرح رصد شناسایی گردد، اما نهادینه شدن و استمرار این موضوع خواست اعضای شورای شهر و خواست شهروندان بوده و امیدواریم در وقت باقی مانده از شورای ششم این خدمت تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود. شهروندان عزیز بدانند که این طرح در سال جاری با شیوه‌های متفاوت از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مجدانه دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۴۴ سال ناکامی و شکست برای استکبار جهانی
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی
  • سکولاریسم جهانی و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عاملان بی‌حجابی هستند
  • اگر اسرائیل تصمیم اشتباه دیگری بگیرد، نامی از او باقی نخواهد ماند
  • تهاجم هنری از گونه‌های جنگ نرم دشمن