Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@13:55:51 GMT

جبهه پایداری اصولگرایان را آتش به اختیار می‌کند؟!

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۸۲۵

جبهه پایداری اصولگرایان را آتش به اختیار می‌کند؟!

فرارو- بعد از فراز و فرود‌های فراوان در جبهه اصول‌گرایی، این روز‌ها اخبار جدیدی از این جریان به گوش می‌رسد، بعد از اینکه احتمال ارائه لیست مستقل از سوی اصول‌گرایان تندرو با محوریت جبهه پایداری هر روز بیشتر می‌شود، برخی از اعضای شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب می‌گویند، پیشنهاد شده اگر در تهران یک لیست واحد منتشر نشود، بهتر است شورای ائتلاف لیستی اعلام نکند و گروه‌های مختلف اصول‌گرا آتش به اختیار عمل کرده و هر که برای خود فهرستی را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش فرارو، احمد سالک عضو جامعه روحانیت و نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره احتمال خروج جبهه پایداری از شورای ائتلاف به فرارو گفت: «این را از من نپرسید؛ از خود آقای آقاتهرانی بپرسید. من نمی‌توانم جای آن‌ها تصمیم بگیرم. ولی ما همه را دعوت به حفظ وحدت می‌کنیم.
ما باید مجلس تراز انقلابی شکل بدهیم. یکی از راه‌های تشکیل چنین مجلسی، وحدت نیرو‌های انقلابی و ارزشی است، اگر قرار باشد تفرقه‌ای بین نیرو‌های انقلابی باشد مثل روز روشن است که گروه دیگری پیروز خواهد شد، به دوستان پایداری، توصیه می‌کنیم که با وحدت نیرو‌های داخلی پیش بروند و خودشان را جدا از نیرو‌های انقلابی ندانند.» حسین‌ کنعانی‌مقدم تکلیف اصولگرایان هنوز مشخص نیست حسین‌کنعانی‌مقدم عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب «ائتلاف اصول‌گرایان» در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه اصولگرایان به دنبال اصلح مقبول هستند، اظهار داشت: اگر ما نتوانیم در تهران به یک لیست مشترک دست پیدا کنیم که از افراد کارآزموده و توانا تشکیل شده باشد، پیشنهاد داده‌ایم که در تهران لیستی در قامت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب منتشر نشود و نامزد‌ها به صورت آتش به اختیار در تهران خود به ارائه لیست اقدام کنند. زیرا که احتمال وجود چند لیست از سوی اصول‌گرایان وجود دارد و احتمالش نیز زیاد است.
وی گفت: اصول‌گرایان به دنبال آن هستند تا با یک لیست قوی در تهران حاضر شوند، اما در این راستا موانعی وجود دارد که ممکن است امکان تحقق این موضوع را منتفی کند، بنابراین اگر میسر نشود که یک لیست واحد از اصول‌گرایان انتخاب شود، این امکان وجود دارد که شورای ائتلاف هیچ لیستی ندهد، اما این امر هنوز در حد یک احتمال است، زیرا که هنوز اعضای شورا در این باره نظر خود را اعلام نکرده‌اند و قضیه پیوستن جبهه پایداری به ائتلاف اصول‌گرایان هنوز تعیین تکلیف نشده است.
وی افزود: تاکنون جلسات مختلفی با حضور اعضای ارشد جبهه پایداری برگزار شده و در این جلسات اعضای جامعه روحانیت مبارز نیز حضور داشته‌اند، اما اعضای این جبهه هنوز به طور رسمی اعلام نکرده‌اند که قصد انجام چه کاری را دارند، بنابراین در این زمینه هر احتمالی وجود دارد و باید تا موعد اعلام اسامی نفرات نهایی تائید شده و همچنین زمان تبلیغات رسمی صبر کرد و دید چه اتفاقاتی روی خواهد داد.   بیشتر بخوانید: وحدت اصولگرایان، خرمایی بر نخیل؟! سرلیستی اصولگرایان به چه کسی می‌رسد؟
در تهران اصول‌گرایان سر لیست ندارند کنعانی‌مقدم همچنین در مورد وضعیت سر لیستی اصول‌گرایان در صورت انتشار لیست در تهران، بیان داشت: «بنا شده اگر لیست بسته شد، سر لیستی وجود نداشته باشد، چرا که اصولاً در تهران این سرلیست نیست که وزن جریان را مشخص می‌کند، بلکه این اعضای آن لیست هستند که نتیجه را مشخص می‌کنند، در همین راستا اگر لیست به درستی و بر اساس شاخص‌های تعیین شده بسته شود، می‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.»
دبیر کل حزب سبز با اشاره به اینکه، نامزد‌ها نباید برای به دست آوردن پست با یکدیگر رقابت کنند، اضافه کرد: «ما به دنبال آن نیستیم که مشکلات خود را در مجلس حل کنیم، بلکه به دنبال آن هستیم بتوانیم، گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم، بنابراین کسی که در لیست اصول‌گرایان قرار می‌گیرد باید دارای کارآمدی باشد و توانایی حل مشکلات را نیز دارا باشد.»
عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در پاسخ به این پرسش که اعلام لیست اولیه اصول‌گرایان در تهران بر ابهامات ارائه یک لیست واحد از سوی این جریان سیاسی در پایتخت را بیشتر کرد، اذعان داشت: «اسامی که اعلام شده صرفا در حد پیشنهاد بوده و قرار است از بین این اسامی ۳۰ نفر نهایی انتخاب شوند، از سویی هر ۳۵ حزب حاضر در شورای ائتلاف هر کدام ۳۰ انتخاب دارند که در نهایت این انتخاب‌ها ۳۰ نفر نهایی در تهران را گزینش خواهد کرد، بنابراین نباید از الان عجله کرد و نگران لیست اصول‌گرایان بود.» اصول‌گرایان برای عدم وحدت بهای سنگینی خواهند پرداخت کنعانی مقدم با بیان اینکه اگر اصول‌گرایان به وحدت کامل نرسند و این امر موجب نشود تنها یک لیست در تهران منتشر شود، ما آتش به اختیار عمل خواهیم کرده و لیست مدنظر خود را اعلام خواهیم کرد، گفت: اگر این امر میسر نشود، اصول‌گرایان بهای سنگینی را خواهند پرداخت چرا که در شرایط فعلی ارائه لیست واحد از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که ممکن است انشقاق در بین نیرو‌های انقلاب به نفع اصلاح‌طلبان تمام شود و در نهایت شکست اصول‌گرایان در تهران را رقم زند.
وی گفت: در دور‌های قبل نیز این اختلاف نظر‌ها وجود داشت و در برخی از موارد این بحث‌ها باعث شکست سنگین اصول‌گرایان از جمله در انتخابات مجلس دهم در تهران شد، بنابراین باید دست از قبیله‌گرایی برداشت و بر اساس ائتلافی که شکل گرفته افراد امتحان پس داده و کارآمد از سو اصول‌گرایان به مجلس فرستاده شوند.»
این فعال سیاسی اصول‌گرا همچنین در مورد گزینه اصول‌گرایان برای ریاست مجلس آینده اظهار داشت: «تاکنون بحثی در این زمینه انجام نشده و این که گفته می‌شود، آقای قالیباف گزینه بالقوه است، اینطور نیست، در حال حاضر خیلی زود است که در این باره بحث شود، چرا که ابتدا باید لیست‌ها بسته شود و بعد که انتخابات برگزار شد و نتایج اعلام، آن زمان نیز ۲۸۵ نماینده مجلس هستند که هیئت رئیسه و رئیس مجلس را مشخص خواهند کرد. این که گفته می‌شود سر لیست یک جریان سیاسی که در تهران که اکثریت مجلس را در اختیار دارد، رئیس مجلس می‌شود، چنین چیزی وجود ندارد کما اینکه آقای لاریجانی در سه دوره گذشته از قم انتخاب شدند، بنابراین اینکه گفته شود، آقای قالیباف از الان رئیس مجلس است، به نظر می‌رسد حرف خامی باشد، چرا که اکنون تازه رقابت‌ها آغاز شده و برای صحبت در مورد ریاست آینده مجلس خیلی زود است و باید منتظر اتفاقات آتی باشیم، تا ببینیم چه مسیری تا روز انتخابات طی خواهد شد.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: تهران اصول گرایان لیست جبهه پایداری شورای ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو غیبت غیرمنتظره در لیست تیم ملی والیبال

به گزارش "ورزش سه"، در لیست سی نفره اعلام شده توسط کادر فنی والیبال ایران، گرچه بازیکنان با تجربه زیادی دیده می شوند اما عدم حضور دو بازیکنان عجیب به نظر می رسد.

اولی مسعود غلامی سرعتی زن باشگاه شهداب یزد است. این سرعتی زن با تجربه که عملکرد خوبی در لیگ داشت توسط پائز و کادرش به تیم ملی دعوت نشده تا تعجب هواداران والیبال را بر انگیزد. عملکرد او از چند تن از سرعتی زن های دعوت شده به تیم ملی خیلی بهتر بوده است و شنیده می‌شود خود او پیشاپیش انصرافش از تیم ملی را به کادر فنی اعلام کرده است که به تیم ملی دعوت نشده است.

دومین نفر محمدرضا موذن لیبروی پیکان تهران است که در چند سال اخیر همیشه در اردوهای تیم ملی حضور داشت. عدم دعوت او نیز عجیب است زیرا موذن شاگرد پیمان اکبری در پیکان تهران بود و انتظار می رفت پیمان اکبری که در حال حاضر کمک پائز در تیم ملی است او را مجدد به تیم ملی دعوت کند که این امر صورت نپذیرفت.

البته تیم ملی والیبال در این دو پست که این دو بازیکنان دعوت نشده اند بازیکنان سر و حال آماده بسیاری دارد که نبود این دو را احساس نکند.

دیگر خبرها

  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • ­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲
  • اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • دو غیبت غیرمنتظره در لیست تیم ملی والیبال