Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی ظهر یکشنبه در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: سند آمایش استان تهیه شده و سند اشتغال و سند روستایی هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این سند به بخش گردشگری ویژه دیده شده است، اظهار کرد: بخش گردشگری استان مورد بی توجهی قرار گرفته و ضعیف است و سهم بخش گردشگری در اشتغال استان زنجان تنها ۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، گفت: باید سهم اشتغال استان در بخش گردشگری توسعه پیدا کند و تحقق این امر مهم هم نیازمند برنامه ریزی عملیاتی شده و برنامه ریزی است.

طهماسبی ابراز کرد: بهره وری در این بخش بسیار پایین است و این استان پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری دارد که باید از آنها به خوبی استفاده شود.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بخش گردشگری با جان و دل وارد کار شوند و با برنامه ریزی لازم بهره وری در این بخش را افزایش بدهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، تصریح کرد: توجه به بخش گردشگری اشتغال و اقتصاد استان را هم تقویت می‌کند، بنابراین باید مشکلات و فرآوری توسعه این بخش بررسی و حل شود.

طهماسبی افزود: باید زیر ساخت‌های لازم برای توسعه بخش گردشگری فراهم شود و در این یان فرودگاه زنجان بهترین زیر ساخت است و باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت فرودگاه در جذب گردشگر به استان بسیار موثر است و اقتصاد استان را تقویت می‌کند.

کد خبر 4835658

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان گردشگری بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان قزوین ایلام شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه جدید احیای استیل فولاد بافت گفت: «کارخانه احیای استیل فولاد بافت اولین، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در شهرستان بافت است که توسعه صنعتی این شهرستان را هم به دنبال داشته است.»

او ادامه داد: «به دلیل نبودن اشتغال در شهرستان بافت طی سالیان گذشته، مردم برای تامین معیشت خود، مجبور به مهاجرت بودند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در آن زمان در شهرستان بافت مشاهده می‌شد عدم وجود کارخانه صنعتی بود. همین ماجرا منجر به مهاجرت مردم از این شهرستان به شهرهای بزرگ‌تر کشور می‌شد. این مهاجرت عوارض خاص خود را داشت اما با مساعدت گروه مالی گردشگری امروز این کارخانه نقشی کلیدی در توسعه این منطقه داشته است. با راه‌اندازی فاز اول این کارخانه اتفاقات مثبتی در شهرستان رخ داد و هم‌اکنون راه‌اندازی کارخانه شماره 2 و افزایش تولید 800 هزار تنی باعث خوشحالی مردم شده است.»

محمدی با تاکید بر مسئله توسعه صنعتی به عنوان یکی از بخش‌های ضروری توسعه گفت: «توسعه صنعتی به دلیل وجود این کارخانه در شهرستان بافت می‌تواند زمینه‌ساز سایر ابعاد توسعه نیز شود. راه‌اندازی و فعالیت ‌این کارخانه شرایطی را به وجود آورده که صنایع دیگری هم در شهرستان شروع به فعالیت کنند و این امر اتفاق بزرگی در منطقه است.»

این نماینده مجلس تصریح کرد: «کارخانه احیای شماره 2، شرکت احیای استیل فولاد بافت در سال 1399 آغاز شد و امروز آماده بهره‌برداری شده است. من وظیفه خود می‌دانم از همه کسانی که برای به ثمر نشستن این پروژه تلاش کرده‌اند، تشکر کنم. اما به طور ویژه باید از گروه مالی گردشگری تشکر کنم که این پروژه را شروع و آن را با پیگیری مجدانه به ثمر رساندند.»

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان تاثیرات دیگر راه‌اندازی کارخانه احیای استیل فولاد بافت گفت: «این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، باعث امیدآفرینی و نشاط در جامعه و در بین جوانان شهرستان بافت شده است. این اتفاق بدون شک از موثرترین برکات این توسعه است. مردم ما امروز به امیدآفرینی احتیاج دارند و این کارخانه بیش از اشتغال، امید ایجاد می‌کند، جامعه را به تکاپو وا می‌دارد و روح و روان مردم را به نحو مطلوب و مثبتی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ضمن اینکه باعث رونق اقتصادی بیشتر در منطقه هم شده است.»

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه با بیان انتظارات خود از مدیران این کارخانه و مجموعه‌های دولتی تاکید کرد: «همان‌طور که تا امروز گروه مالی گردشگری و کارخانه احیای استیل فولاد بافت زمینه توسعه را فراهم کرده‌اند و مردم منطقه نیز بسیار قدردان آنها هستند. امیدواریم حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این شهرستان ادامه داشته باشد و شرایط توسعه بیشتر نیز فراهم شود. از سوی دیگر امیدوار هستم دولت نیز از سرمایه‌گذاران در این منطقه حمایت کند تا توسعه روزافزونی را شاهد باشیم.»

صمدالله محمدی خود با اشاره به کارهایی که گروه مالی گردشگری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان بافت انجام داده است، گفت: «گروه مالی گردشگری علاوه بر حمایت کامل از ساخت کارخانه احیای استیل فولاد بافت، تا امروز اقدامات بسیار خوبی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده‌اند و در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و... به شهرستان کمک کرده‌اند. به عنوان مثال گروه مالی گردشگری هم‌اکنون برنامه ساماندهی مجموعه ورزشی شهرستان بافت را دارند. بافت تنها شهرستانی است که چمن مصنوعی استاندارد ندارد و گروه مالی گردشگری تصمیم گرفته با هزینه 100 میلیارد تومان، این مجموعه ورزشی را ساماندهی کنند.»

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: «گروه مالی گردشگری به شهرستان بافت کمک کرد از بن‌بستی که در گذشته در حوزه اشتغال بود، بیرون آید و علاوه بر آن در حوزه‌های اقتصادی، بازار، مسکن، ایاب و ذهاب و... تاثیر بسیار زیادی داشته است.»

کارخانه احیای شماره 2 شرکت احیای استیل فولاد بافت در اردیبهشت‌ماه 1403 با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال در اردیبهشت‌ماه 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897504

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • اختصاص ۲۵ درصد کل اشتغال ۱۴۰۳ به فارغ التحصیلان
  • کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد
  • برنامه‌ریزی و راهبردهای استان متناسب با آمایش سرزمین است
  • برنامه‌ریزی و راهبردهای استان ایلام متناسب با آمایش سرزمینی است