Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@04:01:53 GMT

افتتاح 5 پروژه آبخیزداری استان زنجان در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۱۰۷

افتتاح 5 پروژه آبخیزداری استان زنجان در دهه فجر

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افتتاح 5 پروژه عمرانی آبخیزداری در دهه مبارک فجر خبر داد.

جعفر بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان اظهار کرد: «پروژه احداث سازه‌های چندمنظوره در بالادست روستای میرآخور شهرستان ماهنشان، سازه‌های چندمنظوره در حوزه آبخیز چسب شهرستان ایجرود، سازه رسوب‌گیر سنگ، ملاتی و لایروبی حوضچه‌های قدیمی تغذیه مصنوعی ذاکر در شهرستان زنجان، سازه چندمنظوره صالح‌آباد در خدابنده و فاز نخست پروژه کنترل سیلاب حوزه آبخیز شهری آب‌بر در بخش مرکزی شهرستان طارم از طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی، میزان اشتغال موقت در این پروژه‌ها را یک‌هزار و 440 نفر روز اعلام و اضافه کرد: «برای احداث این پروژه‌ها مبلغ 28 هزار و 568  میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی و 6 هزار و 371 میلیون ریال هم از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.»

آغاز عملیات اجرایی کنترل سیلاب‌های شهری آب‌بر زنجان

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، هدف از اجرای پروژه‌های مذکور را کاهش خسارات سیل، کنترل فرسایش، رسوب، تقویت و پایدارسازی منابع آب زیرزمینی محل اجرای پروژه‌ها برشمرد.

بیات یادآور شد: «کنترل سیلاب‌های شهری آب‌بر مدت‌هاست که از سوی مسئولان محلی و استانی پیگیری می‌شود و عملیات اجرایی آن از سال 97 آغاز شده است.»

وی متذکر شد: «پروژه ذاکر در بالادست چاه‌های آب شرب شهر زنجان اجرا شده و احداث سازه چندمنظوره صالح‌آباد موجب تأمین پایدار آب شرب اهالی این روستا شده که جوامع محلی نیز از احداث آن ابراز رضایت کرده‌اند.»

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: دهه فجر آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی زنجان سیلاب های شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد
  • طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود