Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@17:58:32 GMT

استعفای ۱۰۰ مسئول سازمان بهزیستی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۲۲۹

استعفای ۱۰۰ مسئول سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از استعفای یکصد مسئول این سازمان به علت بخشنامه تعارض منافع خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲ نفر از مدیران کل استان، هشت نفر از معاونان استان، ۱۲ نفر رئیس اداره استان و شهرستان، ۱۹ نفر کارشناس مسئول و ۵۹ نفر کارشناس ناظر بوده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ وحید قبادی دانا، در نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات انجام شده درباره بخشنامه تعارض منافع افزود: ۱۷۲ نفر از دست اندرکاران بهزیستی نیز به علت بخشنامه تعارض منافع از مدیریت مراکز خصوصی و غیردولتی خود که تحت پوشش بهزیستی بوده، انصراف داده اند و آن را واگذار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد نیز سه نفر مدیرکل استانی، ۶ نفر از معاونان استان، ۳۱ نفر رئیس اداره استان و شهرستان،  ۲۶ نفر کارشناس مسئول و ۱۰۵ نفر کارشناس ناظر بوده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان، حدود سه و نیم ماه پیش بخشنامه تعارض منافع را صادر کرد که براساس آن دست اندرکاران بهزیستی که همزمان مسئولیت اجرایی و مدیریت یک مرکز را برعهده دارند،  باید یکی از اینها را واگذار کنند.

قبادی دانا تصریح کرد: ۴۰ هزار مرکز خصوصی و غیردولتی شامل مهدکودک، مراکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی، مراکز شبانه روزی نگهداری، مراکز مشاوره، مراکز توانبخشی، مراکز سالمندان و مراکز نگهداری بیماران روان مزمن تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور فعالیت دارند.

قبادی دانا افزود: از ۴۰ هزار مرکز خصوصی و غیردولتی تحت پوشش بهزیستی، یکهزار و ۴۰۰ مرکز به نوعی با دست اندرکاران بهزیستی مرتبط بودند؛ این پرسنل شامل افراد بازنشسته، کارشناس، مدیران و بستگان آنها بودند.

وی یادآور شد: از سه و نیم ماه پیش که بخشنامه تعارض منافع صادر شد، دیگر هیچ مجوزی برای مدیران بهزیستی و بستگان آنها شامل همسر، فرزند، مادر،  پدر، خواهر و برادر صادر نشده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نفرات جایگزین برای دست اندرکاران بهزیستی که به علت بخشنامه تعارض منافع از پست خود استعفا داده اند، انتخاب شده است، افزود: این اقدامات باعث شفافیت در عملکرد مدیریتی می شود.

قبادی دانا افزود: بخشنامه تعارض منافع موجب می شود تا رقابت خوبی بین خیریه ها و مراکز غیردولتی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ایجاد شود و موجب می شود تا آسیبی به جامعه هدف بهزیستی نرسد؛ اگر مدیر مراکز و خیریه ها پستی در بهزیستی داشته باشد موجب می شود که نظارت لازم روی آن مراکز وجود نداشته باشد و از سوی دیگر بهزیستی برای مراکز تحت پوشش خود یارانه می دهد و استفاده از یارانه مراکز به صورت همزمان برای مدیران بهزیستی می تواند برای جامعه هدف بهزیستی آسیب زا باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی استعفا سازمان بهزیستی وحید قبادی دانا تعارض منافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

دریافت 14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: بعد از تلف شد یک رأس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تله‌ای، از حضور یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار تصویر برداری شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در خصوص تعارضات پیش‌آمده بین دامداران و حیات وحش گفت: متأسفانه در بسیاری از مناطق جنگلی ما، دامداری همچنان به سبک سنتی انجام می‌شود که در این سبک دامداران، دام‌های سنگین خود همچون گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند و حیوانات وحشی بالطبع دام‌های وارد شده در قلمروی خود را به عنوان طعمه تلقی کرده و این موضوع باعث ایجاد تعارض مابین دامداران و حیات وحش می‌گردد.

عشوری ادامه داد: در گذشته با توجه به تعدد افراد خانوار و فرهنگ سخت کوشی که در حال حاضر کمتر می‌توان آن را یافت، دامداران از دام‌های خود به هر طریق حفاظت می‌کردند و تعارض کمتری پیش می‌آمد اما با فرهنگ کنونی، دامداری بایستی به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغل همسو با محیط زیست جایگزین مشاغل مخرب طبیعت گردد.

کد خبر 6081861

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • پایش مزارع کلزا در منطقه چنقرالوی پل شهرستان ارومیه
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور