Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هزار و 180 نفر در حوادث رانندگی آذر جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 6.9 درصد کاهش یافته است.
به گزارش آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، بر اساس آمار‌های موجود در سال جاری، ماه آذر در مقایسه با دیگر ماه‌های سال ،کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از کل تلفات حوادث رانندگی در آذرماه امسال 934 نفر مرد و 246 نفر زن بودند.
در این ماه استان‌های تهران با 120 نفر، فارس با 82 نفر و خوزستان با 79 فوتی بیشترین و استان‌های خراسان شمالی با 9 نفر و چهارمحال و بختیاری، ایلام و اردبیل هر کدام با 11 و کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی با 13 فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.
در آذر امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، 25 هزار و 781 نفر بودند که از این تعداد 18 هزار و 370 نفر مرد و هفت هزار و 411 نفر زن بودند.
آمار مصدومان این ماه در مقایسه با آذر سال قبل 9.1 درصد کمتر شده است.
اما در نه ماهه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد 1.4 درصدی مواجه بود، در این مدت 13 هزار و 703 نفر (شامل 10 هزار و 650 مرد و سه هزار و 53 زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار در مدت مشابه پارسال، 13 هزار و 513 نفر بوده است.
در این مدت 282 هزار و 780 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 1.5 درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پزشکی قانونی کاهش تلفات تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا؛ «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی از کار شده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳/۲۲ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: براساس آمار‌های بدست آمده در سال۱۴۰۲، ۲۳۹ زن و ۲ هزار و ۷۹۹ مرد در حوادث ناشی از حوادث کار دچار مصدومیت شده‌اند، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۹۴۳ نفر در حوادث ناشی از کار دچار حادثه شده‌اند که از این تعداد ۲۱۱ نفر زن و ۲۷۳۲ نفر مرد بوده‌اند.

فروزش همچنین درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث کار در استان تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: براساس آمار‌های بدست آمده در سال۱۴۰۲، ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند که با توجه به اینکه این آمار در سال۱۴۰۱، ۴۰۰ نفر بوده است، آمار متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال۱۴۰۱، ۳/۵ رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، سه زن و ۴۱۱ مرد در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند