Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ عربستان سعودی قطع حمایت مالی از مساجد خارج از این کشور را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست مانیتور، محمد بن عبدالکریم عیسی، وزیر دادگستری سابق عربستان و دبیرکل‌ فعلی اتحادیه جهانی مسلمانان اعلام کرد که عربستان سعودی قصد دارد حمایت مالی از مساجد در کشورهای خارجی را قطع  کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی در گفت‌وگو با روزنامه سوئیسی Le Matin Dimanche گفت عربستان قرار است با همکاری مقامات محلی در این کشورها، شوراهای اجرایی برای هر مسجد ایجاد کند تا این مساجد به آنچه وی «دست‌های امن» توصیف کرد، واگذار شود.

عیسی درباره مسجد ژنو که اخیراً بحث‌های زیادی درباره آن وجود داشته و قرار است مدیریت آن به سوئیسی‌ها داده شود، گفت: زمان خوبی است که مسجد ژنو را به یک شورای اجرایی سوئیس تحویل دهیم که نماینده مسلمانان منطقه است. 

دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان، افزود: عربستان سعودی به دلایل امنیتی اقدامات مشابهی را درباره همه مساجد تحت مدیریت این کشور در سراسر جهان انجام خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در دیدار اعضای نهادهای حوزوی استان عملیات غرورآفرین پهپاد و موشک‌باران مراکز داخل سرزمین اشغالی را تبریک گفت.

وی با اشاره به حضور اعضای اصلی سازمان تبلیغات، مرکز خدمات و حوزه علمیه خواهران و برادران، افزود: تحقق اهداف حوزوی مشارکت نهادهای دیگر را می‌طلبد و باید در این زمینه تعامل داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه ماست و در سال گذشته از بیش از ۴ هزار مسجدی که در استان داریم، هزار و ۵۶۷ مسجد امام جماعت داشت، یعنی حدود یک سوم.

امام جمعه ساری ادامه داد: امسال هم کمک کنید تا چند مسجد را می‌توانیم از رکود به فعال بودن تبدیل کنیم و اگر بناست نهادهای حوزوی در جلسات رسمی و شوراها حضور پیدا کند اول باید خودمان را بیابیم و کاملاً منسجم فکر، طرح، برنامه و خواسته داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری خواستار شد: اعضای دبیرخانه هم باید مشخص شود، هیأت اندیشه‌ورز مسائل و راهکارها را پیدا کرده و پیگیری کنند و علاوه براین، بحث بودجه هم یکی از مسائل مهم است.

این مسئول با بیان اینکه نیاز به خودنگری داریم، گفت: تبلیغ در مدارس به مراتب مهمتر از تبلیغ در مساجد است و آموزش و پرورش باید به دولتی شدن برگردد و از واگذاری و برون‌سپاری بیرون بیاید.

کد خبر 6079077

دیگر خبرها

  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی