Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@07:42:18 GMT

لیبرمن: طرح معامله قرن برای نجات نتانیاهو است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۳۴۴

به نقل از شبکه ماهواره‌ای "کان"، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" در سخنانی در نشست فرهنگی شهر "رعنانا" درباره طرح معامله قرن با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بابت زمان اعلام جزئیات طرح معامله قرن تاکید کرد: این طرح مانع از بررسی عمیق و واقعی طرح آمریکایی خواهد شد.

لیبرمن در ادامه نتانیاهو را به فرار به واشنگتن متهم کرده و گفت: اعلام زودهنگام طرح معامله قرن آمریکا یعنی حدود پنج هفته پیش از برگزاری انتخابات در "اسرائیل" مساله‌ای شک‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" افزود: شنیدم نتانیاهو یکشنبه به آمریکا می‌رود، فکر می‌کنم او به آمریکا سفر نمی‌کند بلکه از تعهدات خود فرار می‌کند. او به جای اینکه مسافت ۲.۲ کیلومتر تا کنست را برود، ترجیح داده ۹۵۰۰ کیلومتر تا واشنگتن برود.

لیبرمن در ادامه گفت: افشای محتوای طرح معامله قرن دقیقا در همان روزی که پارلمان "اسرائیل" مساله لغو مصونیت نتانیاهو را بررسی می‌کند، مانع از بررسی عمیق و جدی طرح آمریکایی خواهد شد که یکی از طرح‌های مهم سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ترامپ از نتانیاهو و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی-سفید سه‌شنبه این هفته برای اطلاع آنها از طرح معامله قرن دعوت کرد.

این در حالیست که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز روز سه‌شنبه تشکیل کمیته‌ای برای بررسی درخواست نتانیاهو برای مصونیت از محاکمه در سه پرونده گرفتن رشوه، خیانت در امانت و کلاه‌برداری را به رای خواهد گذاشت.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تلاش‌های خود را برای تشکیل کمیته یاد شده پیش از انتخابات آتی در دوم مارس آغاز کرده و برآوردها حاکی از آن هستند که در صورت تشکیل این کمیته بیشتر اعضای آن مخالفان درخواست مصونیت خواهند بود و در آن صورت لیست اتهامات نتانیاهو به دادگاه ارائه می‌شود.

لیبرمن با اشاره به اینکه نتانیاهو درباره قصدش برای الحاق غور اردن فریب‌کاری می‌کند، گفت: روشن است که موضوع اعمال حاکمیت بر غور اردن از تایید اکثریت مطلق کنست برخوردار است و (حزب) "اسرائیل بیتنا" پیشنویس قانون الحاق غور اردن را ارائه کرد و احتمال دارد روز سه‌شنبه این پیشنویس با سه اصلاحیه تصویب شود.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرده الحاق غور اردن و شهرک‌های بزرگ در کرانه باختری نزدیک است اما شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به نقل از یک مسؤول آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید با هرگونه اقدام یک جانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری پیش از انتشار طرح معامله قرن مخالف است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند.

 هدف از سفر این هیئت صهیونیستی هماهنگی با مقامات کاخ سفید درباره جزییات طرح حمله ارتش اسرائیل به رفح عنوان شده است.

تحلیلگر سرشناس صهیونیست: عملیات در رفح نفعی نداردروز 173 طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و اردوگاه النصیراتهشدار ماکرون به نتانیاهو در مورد حمله به رفحروز 170 طوفان الاقصی| ده‌ها شهید در بمباران منازل مردم رفحبلینکن: حمله به رفح امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم
  • عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است
  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • نماینده کنست: دستاوردهای حماس ۱۰ برابر اسرائیل است
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • بی بی بدون بایدن!