Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:32:34 GMT

حوادث ناشی از کار در مازندران 78 قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۳۹۲

حوادث ناشی از کار در مازندران 78 قربانی گرفت

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ، شهرستان ساری با 13 مورد ، آمل با 11 و نور با 9 مورد بیشترین و شهرستان های تنکابن ، محمودآباد و بهشهر هر کدام با 2 کشته کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

بر اساس این گزارش ، مهم ترین علت مرگ افراد در حوادث کار مازندران مربوط به سقوط از بلندی با 32 نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برق گرفتگی با 17 نفر و برخورد با جسم سخت هم 15 نفر در رده بعدی قرار دارد. مرگ هفت نفر هم بر اثر سوختگی اعلام شد و هفت نفر دیگر هم علت مرگشان سایر موارد ذکر شده است.

همچنین ماه مرداد با 13 کشته ، مرگبارترین ماه برای کارگران مازندرانی بود در حالی که فروردین با چهار نفر کمترین تعداد کشته را داشت.

تفکیک سنی کشته شدگان هم نشان می دهد که 22 نفر از فوت شدگان در سن 21 تا 40 سالگی قرار داشتند.

63 تن از قربانیان حوادث کار در مازندران طی این مدت متاهل و بقیه مجرد بودنند.

همچنین پنج نفر از فوت شدگان حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی بودند.

گزارش پزشکی قانونی مازندران همچنین از افزایش سه درصدی مصدومیت حادثه کار در استان طی 9 ماهه امسال پرده برداشت . در این مدت 718 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که 677 نفر مرد و بقیه زن بودند.

همچنین بر اساس این گزارش بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان بوده است.

برچسب‌ها کارگر اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر مرگ و میر کارگر مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۰ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد ستاره ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه این افراد مرد بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر در اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در این استان هفت درصد افزایش یافته است، افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اسفند سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافته است.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آنها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 746984

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت