Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا به دنبال مهار ایران، ظریف: تصمیمات سیاست خارجی‌ات را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کن، تقاضای استعفای نماینده سروستان اعلام وصول شد، رییسی: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آمریکا به دنبال مهار ایران، ظریف: تصمیمات سیاست خارجی‌ات را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کن، تقاضای استعفای نماینده سروستان اعلام وصول شد، رییسی: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ششم بهمن ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه مردم عراق در بحث خروج آمریکا با هم متفق النظر هستند

حسین اکبری شب گذشته (شنبه 5 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع بررسی ابعاد قیام ملت عراق علیه اشغالگری روی آنتن رفت در ابتدا به حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی حمایت از خروج آمریکا از این کشور که جمعه (5 بهمن) برگزار شد، اشاره کرد و با بیان اینکه در این راهپیمایی شاهد اوج خشم و نفرت مردم عراق نسبت به آمریکا بودیم، گفت: این تجمع پس از تجمع باشکوه مردم در اربعین، تجمع عظیمی بود که جمعیت زیادی به صحنه آمدند و تاکید داشتند که آمریکا باید رسما از عراق خارج شود.

 

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه مردم عراق با این راهپیمایی پیامی را به آمریکا دادند و نشان دادند که در حوزه هویت ملی همه با هم یکی هستند، گفت: همه مردم عراق در بحث خروج آمریکا با هم متفق النظر هستند و اصرار دارند که باید آمریکا از عراق خارج شود.

 

وی با تصریح این نکته که در این راهپیمایی طیف های مختلف از مردم عراق حضور داشتند، گفت: این حجم حضور گسترده مردم عراق در صحنه بی سابقه است.

 

ترامپ با صراحت اعلام می کند که به دنبال منابع انرژی عراق است/ مهار ایران یکی از اهداف جدی آمریکا است

«ابوذر گوهری مقدم» شب گذشته (شنبه 5 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما دربررسی ابعاد قیام ملت عراق علیه اشغالگری با بیان اینکه آمریکا از زمان جورج بوش پسر به دنبال اقداماتی در منطقه غرب آسیا بود، گفت: طرح آمریکا فراتر از عراق بود و ترامپ هم بارها اعلام کرده است که خرج زیادی برای عراق کرده است و باید این هزینه را برگرداند و با صراحت اعلام می کند که به دنبال منابع انرژی عراق است.

 

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا گفت: منطقه راهبردی غرب آسیا منطقه‌ای نیست که آمریکایی ها بخواهند دست از آن بردارند.

 

وی با اشاره به اینکه امریکا جمهوری اسلامی را دشمن راهبردی خود می داند و از این رو هر اقدامی برای مهار ایران انجام می دهد، گفت: مهار ایران یکی از اهداف جدی آمریکا است.

 

گوهری مقدم در بخش دیگری از این برنامه خبری با اشاره به اینکه آمریکا اهداف رژیم صهیونیستی را در منطقه دنبال می کند و به دنبال تحقق آنها است، گفت: آمریکا در روزهای اخیر از ادبیات مبارزه با داعش و تروریسم استفاده می‌کند و می گوید که می خواهد داعش را شکست دهد از این رو باید در منطقه حضور داشته باشد و این طور حضور خود در منطقه را توجیه می کند.

 

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی در حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: آمریکا با ابزارهای رسانه ای در تلاش است تا این حضور را کمرنگ جلوه دهد و اصل ماجرا را سانسور کند و با تحلیل های نادرست میان گروه‌های عراقی اختلاف ایجاد کند و این حضور را به یک گروه تقلیل دهد تا بتواند از این طریق به اهداف خود برسد.

 

ظریف: تصمیمات سیاست خارجی‌ات را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کن

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی با انتشار تصویر بخش‌هایی از مصاحبه خود با اشپیگل و لینک این مصاحبه به زبان انگلیسی، نوشت: بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود که نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند، نه بر اساس عناوین خبرهای فاکس نیوز یا مترجمان فارسی خود. برای آگاهی بهتر، او می‌تواند مصاحبه کامل من را (به زبان انگلیسی) بخواند.

 

 

تقاضای استعفای نماینده سروستان اعلام وصول شد

امیر حسین قاضی زاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(۶بهمن)مجلس شورای اسلامی  نامه استعفای داریوش اسماعیلی از نمایندگی مجلس را قرائت و اعلام وصول کرد.

در این نامه نماینده متقاضی استعفا توضیح داده است که، وزیر صنعت، معدن و تجارت از حدود ۴ ماه قبل، از او برای تصدی مسئولیت معاونت امور معادن، صنایع و معدنی این وزارت خانه درخواست کرده است. که براساس آن امروز استعفایم را به مجلس اعلام می‌کنم.

این نماینده مجلس  عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی است.

 

روحانی فرا رسیدن روز جمهوری هند را تبریک گفت

حجت الاسلام حسن روحانی در پیام‌های جداگانه ای به «رام نات کوویند» و «نارندرا مودی» رئیس جمهور و نخست وزیر هند، ضمن تبریک فرا رسیدن روز جمهوری هند، ابراز امیدواری کرد که با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود، مناسبات و همکاری‌های تهران - دهلی نو در تمامی زمینه‌ها و در راستای منافع دو ملت، بیش از پیش ارتقاء یابد.

 

رییس جمهوری در این پیام‌های تبریک افزوده است: امیدوارم با توجه به اشتراکات وسیع فرهنگی، تاریخی و سوابق دیرینه همکاری‌ها، شاهد رشد و توسعه روابط فی مابین در تمامی عرصه‌ها باشیم.

 

روحانی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند با دارا بودن فرهنگ و تمدن‌های کهن در قاره آسیا، دوران طلایی از روابط دوجانبه را پشت سر گذاشته‌اند»، برای مردم هند بهروزی و شادکامی آرزو کرده است.

 

انقلابی بودن به معنای برنامه داشتن، عقلانیت و دور اندیشی است/ دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از فعالان تبلیغی و فرهنگی کشور، از تلاش‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و در راس آن آیت‌الله جنتی قدردانی کرد و گفت: دهه فجر، یادآور پایان ستمگری طواغیت، آغاز حاکمیت دین در زندگی مردم و شکل‌گیری مدنیتی به نام دین و نظامی تحت زعامت ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) است.

 

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: جمهوریت و اسلامیت در کنار هم یعنی خواست مردم مبتنی بر آنچه خدا می پسندد، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است و امروز این جمهوریت، خود را در عرصه‌های گوناگون نشان می‌دهد؛ چنانکه همه دنیا شاهد بود در حماسه تشییع میلیونی پیکر سردار مقاومت، مردم ما با حضور خود، رای و نظرشان را در عمل ابلاغ و اعلام کردند و به ایستادگی و پافشاری بر آرمان‌های فجر انقلاب رای دادند.

 

آیت‌الله رئیسی، تبیین اهداف انقلاب در این ایام را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: نسل فعلی و آینده کشور باید بدانند که چه رسالت سنگین و سترگی بر عهده دارند و اهداف بلند انقلاب یعنی حاکمیت توحید و اجرای عدالت را باید بشناسند و آن را پاس بدارند.

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای حاکمیت دین و نفی طواغیت، اجرای عدالت و مبارزه با فساد را در ذات جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: هاضمه این نظام و انقلاب، فسادپذیر نیست و تبیین اهداف انقلاب، این واقعیت را به خوبی برای همگان روشن می‌سازد.

 

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، مکتب سیاسی امام را متفاوت از سایر مکاتب سیاسی جهان دانست و خاطرنشان کرد: انسان امروز از سیاست منهای معنویت در رنج و عذاب است. دستاورد این اندیشه چیزی جز سلاح‌های کشنده، ظلم و ستم علیه ملت‌های مظلوم در نقاط مختلف جهان و نقض آشکار حقوق انسانها نبوده است اما مکتب سیاسی امام، مکتب عدالت اجتماعی، توجه به دیگران در پرتو خدا خواهی است که موجب می‌شود همه مستضعفان، محرومان و ستمدیدگان عالم به سوی آن جذب شوند.

 

مجلس چارچوب هزینه های انتخاباتی داوطلبان انتخابات مجلس را تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۶بهمن ) مجلس شورای اسلامی  و در ماده ۳ طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند، امکانات و منابع قانونی تامین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات، اعم از نقدی و غیرنقدی و مستقیم و غیرمستقیم منحصراً شامل موارد زیر است:

۱.اموال و دارایی شخصی نامزد؛

۲.کمک‌های احزاب و گروههای سیاسی؛

۳.کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی؛

۴.منابع و امکانات عمومی که مطابق این قانون و سایر قوانین مرتبط استفاده از آن برای انجام فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی مجاز است، از قبیل سالن‌های اجتماعات، جایگاه‌های نصب تبلیغات، مستندات تلویزیونی(صوتی و تصویری)

طبق  تبصره یک این ماده، هرگونه کمک به فعالیت‌های انتخاباتی تحت هرعنوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از اشخاص حقوقی به جز احزاب و گروههای سیاسی، ممنوع است، اعم از اینکه به‌صورت کمک نقدی یا غیر نقدی باشد و یا اینکه اموال، خدمات یا دیگر امتیازات مستقیم و یا غیرمستقیم را به قیمتی کمتر از آنچه قیمت متعارف آن‌ها است، برای نامزدها و یا درجهت فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغات فراهم کنند.

براساس تبصره دو این ماده، نامزدها و احزاب و گروههای سیاسی حق ندارند هیچ‌گونه کمک مالی و غیر مالی اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی باشند و یا اشخاصی که به یکی از جرائم اقتصادی محکوم می‌باشند، را اعم از مستقیم و غیرمستقیم دریافت دارند.

طبق ماده ۴ این این طرح ،دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیر نقدی برای تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت کننده و دریافت کننده آن به‌شرح ذیل معلوم باشد:

الف) پرداخت‌کننده: شخص حقیقی: نام و نام خانوادگی، کد ملی

احزاب و گروههای سیاسی: عنوان حزب، شماره پروانه، نام و نام خانوادگی دبیر حزب.

ب)دریافت‌کننده: نام و نام خانوادگی، تاریخ دریافت.

بر اساس تبصره ۱ این ماده هرگونه پرداخت و کمک نقدی ‌باید از طریق اسناد بانکی یا به صورت الکترونیکی و از طریق شماره حساب موضوع ماده (۷) این قانون انجام گیرد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است

فرماندار تایباد گفت: منطقه آزاد دوغارون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی شهرستان تایباد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، مهدی شیردل صبح امروز در میزگرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد دوغارون در حوزه کشت زعفران گفت: کشت زعفران یکی از مهمترین کشت‌های شهرستان تایباد است و کشاورزان این حوزه می‌توانند با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون آشنا شوند.

وی افزود: منطقه آزاد دوغارون ظرفیتها و مزیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و کشاورزان شهرستان می‌توانند از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه آن استفاده کنند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد دوغارون نیز گفت: فرصت حضور سرمایه‌گذاران برای تمام کشاورزان شهرستان در منطقه آزاد دوغارون وجود دارد.

محسن پوراحمدی افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون معافیت 25 ساله است که یک ظرفیت بسیار خوب برای سرمایه‌گذاران است.

وی گفت: همجواری با افغانستان و بازار هدف آن یک ظرفیت بالقوه برای سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی به خصوص زعفران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد نیز گفت: کشاورزی در حوزه زعفران بخشی از زندگی مردم شهرستان تایباد است.

جواد اعتضادی افزود: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان 8500 هکتار است که رتبه سوم تولید زعفران در خراسان رضوی را دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • ایران به دنبال تثبیت یک «عادی جدید» در منطقه/ اهداف ایران در حمله سنجیده و منطقی بود
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • تصمیم عجیب: ستاره لیورپول فروخته می‌شود
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • ایران، آمریکا و اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر نیستند/ اسرائیل با توجه به بعد مسافتی که دارد توانایی حمله به ایران را ندارد / اسرائیل موشک ندارد از نظر پدافند و سیستمی نیز ضعیف است