Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نائب رئیس دومای روسیه، آمریکا را عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در چین معرفی کرد.

«ولادیمیر ژیرینفسکی» نائب رئیس دومای روسیه، آمریکا را عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در چین معرفی کرد.

او ضمن سخنرانی در جمع دانش آموزان و معلمان در موسسه تمدن جهانی گفت: آیا این «کرونا ویروس» یک ویروس جدید است یا یک فتنه؟ آمریکا همان مقصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد! آمریکایی‌ها می‌ترسند که نتوانند بر چین غلبه کنند یا حداقل هم‌سطح آن باشند.

به گفته این سیاستمدار، چنین فتنه انگیزی، موضوع جدیدی نیست. ژیرینفسکی به عنوان مثال به «آنفولانزای مرغی» یا «تب برفکی» اشاره کرد که مورد قبول مردم نبودند و کسی آن‌ها را دوست نداشت. ظرف یک ماه، همه چیز به پایان خواهد رسید. این یک فتنه بود. دارو‌ها خریداری شدند، کسی در این میان میلیاردر شد. میلیاردر‌هایی که عمدتا در سوئیس زندگی می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین که حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد شروع شده است. در مجموع حدود دو هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که بخش عمده آن‌ها در چین هستند. طبق آخرین آمار رسمی، تاکنون ۵۴ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد

روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده حجم حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل در بالاترین میزان مورد پیش‌بینی واشنگتن بود.

به گزارش مشرق، «مقیاس اولین حمله مستقیمی که ایران به اسرائیل کرد، با بدترین سناریوهای آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت» مقام‌های آمریکایی این اظهارات را در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال درباره حمله تنبیهی ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل بیان کردند.

یک مقام ارشد گفت «فکر می‌کنم در بالاترین میزانی بود که پیش‌بینی می‌کردیم».

به نوشته این گزارش، «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی شاهد این بودند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حمله ایران برای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بودند».

پیش‌تر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم بر اساس اسناد داخلی اسرائیل گزارش داد تل‌آویو شدت پاسخ تهران به حمله دمشق را اشتباه محاسبه کرده و تنها انتظار حملات در مقیاس کوچک از سوی خود ایران یا نیروهای مقاومت را داشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، رئیس‌جمهور آمریکا و دستیارانش نگران بودند که رگبار عظیم موشک‌ها و پهپادهای ایران بتواند بر دفاع تقویت‌شده‌ای که ایالات متحده و اسرائیل برای آماده‌سازی حمله پیش‌بینی‌ کرده بودند، غلبه کند و با وقوع حمله هم نگرانی‌ها ادامه داشت.

به تحلیل رسانه آمریکایی، برنامه‌ریزی هر یک از پرتاب‌های ایران به شکلی بود که تسلیحات همزمان وارد شوند تا بر سیستم‌های دفاعی اسرائیل غلبه کنند. «این حجم از پرتاب‌ها، موقعیت ناشناخته است و مقامات اسرائیلی و آمریکایی نمی‌دانستند که آیا امکان رهگیری این تعداد به یکباره وجود دارد یا خیر».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد