Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@11:26:33 GMT

دلالان مانع توسعه گردشگری پایدار

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۹۰۹

دلالان مانع توسعه گردشگری پایدار

به گزارش صدای ایران، فتح الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی زنجان، برتوسعه بخش گردشگری و شناسایی ضعف‌ها در این بخش تاکید کردو گفت: باید این بخش برای همه مسئولین به یک مسئله ویژه تبدیل شود.

وی اظهار کرد: کشورمان ایران از نظر گردشگری در دنیا رتبه ۱۵ را دارد و در زمینه در آمد و اشتغال هم تراز خوبی ندارد و نتوانسته جایگاه خوبی را در بین سایر کشورها در بحث گردشگر به خود اختصاص بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار زنجان، با بیان اینکه با بیان اینکه در استان زنجان هم بخش گردشگری باید توسعه پیدا کند، گفت: گزارش‌های این بخش‌ها باید به صورت عملیاتی اجرا شود.

حقیقی افزود: باید بخش گردشگری در سطح کشور و به تبع استان زنجان ساماندهی شود و در این راستا باید برنامه ر یزی لازم مد نظرقرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که در خصوص گردشگری خوب مجوز می‌دهیم، افزود: باید مدیریت میراث فرهنگی در صدور مجوز دقت کرده و اولویت بندی لازم را داشته باشد و اگر در شهر صنعتی ظریفان واحدهای واگذار می‌شود باید دقت لازم در واگذاری انجام گیرد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه مشکل استان زنجان دلالان هستند، افزود: دلالان وارد هر بخشی شده و حق دیگران و افرادی که مستحق این فعالیت هستند گرفته می‌شود.

حقیقی افزود: باید پای دلالان از استان قطع شود و با این کار تمام مشکلات استان رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان زنجان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به خوبی اجرا می‌شود و با روند خوبی که در این جلسات داریم شاهد بیکاران استان به تعداد ۲۴ نفر هستیم و اینکه مستمری بیمه بیکاری هم کاهش داشته است.

استاندار زنجان، گفت: سهم اشتغال بخش خدمات در استان زنجان بیش از ۲.۳ درصد افزایش داشته است و باید برای تحقق این مهم به بخش گردشگری ویژه‌تر توجه شود.

حقیقی تصریح کرد: باید به سمت شاخص‌هایی برویم که فرصت است و مدیریت میراث فرهنگی به جد وارد کار شده و گزارش‌ها را عملیاتی کند.

وی افزود: فرودگاه زنجان ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر است و از بدو ورود به استان سه بار پرواز فرودگاه زنجان کنسل شده است و علت این مشکل هم این است که استقبال لازم از سوی مردم استان انجام نمی‌گیرد.

استاندار زنجان، افزود: مردم استان از این ظرفیت مهم فرودگاه به خوبی استفاده کنند چرا که نبود مسافر برای شرکت هواپیمایی صرفه اقتصادی ندارد.

حقیقی افزود: بخش گردشگری زیر ساخت مهم توسعه اشتغال و اقتصاد است و همه مدیران به این بخش به جد توجه کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران گردشگری زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ضمن تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری ۲۵ درصدی در همه حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سخنانی بیان کرد: در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران و با توجه به اشغال ۷۰ درصدی اقامتگاه‌های رسمی استان در ایام نوروز، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت‌های اقامتگاه‌ها با بهره‌برداری از هزار تخت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دستورکار این اداره‌کل طی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد اقامت‌کنندگان استان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گزارش شد که در مسیر تحقق هدف افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگران به استان، لازم است زیرساخت‌های تأسیسات گردشگری برای ۴میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در سال آینده مهیا شود.

وی اظهار کرد: بدیهی‌ست که برای افزایش ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان، لازم است تا نسبت به صدور موافقت‌های اصولی در قالب مجوزهای انبوه با رعایت ضوابط و قوانین مروبط به تأسیسات گردشگری اقدامات لازم صورت گیرد.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: موافقت‌های اصولی و صدور مجوز برای احداث هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و بومگردی‌ها دری گشوده در مسیر افزایش توان استقبال استان در مسیر ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 6085748

دیگر خبرها

  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران