Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:16:53 GMT

نویسندگان سمنانی در دوسالانه کتاب تجلیل می شوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۹۰۰۱

نویسندگان سمنانی در دوسالانه کتاب تجلیل می شوند

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تدارک گسترده برای برگزاری ویژه برنامه‌هاو فعالیت های بزرگداشت ایام الله دهه فجر در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تجلیل از مولفان و نویسندگان استان در دوسالانه کتاب استان و روستای دوستدار کتاب و ...از جمله برنامه های استان در حوزه کتاب و فرهنگ مکتوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت 6بهمن‌ماه اظهار کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر و نیز اکران چهار فیلم با موضوع آسیب های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری دوسالانه کتاب استان سمنان، برپایی جشن انقلاب در مساجد و برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری از مهمترین برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه فجر امسال است.

وی با اشاره به مشارکت معاونت‌ها، دفتر قرآن و عترت، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، و انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری این استان به همراه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها در برگزاری این ویژه برنامه ها گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ۲۰ عنوان برنامه، موسسه‌های فرهنگی قرآنی تحت پوشش ۱۷ عنوان برنامه، معاونت امور هنری و سینمایی این اداره کل قریب ۱۰ عنوان برنامه، معاونت فرهنگی و رسانه ای چهار برنامه در قالب یک عنوان برنامه دوسالانه کتاب و شهرستانها بیش از ۵۰ عنوان برنامه را برای بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده اند.

فضیلت در ادامه تجلیل از خادمان و مروجان کتاب و کتابخوانی، تجلیل از مولفان و نویسندگان در قالب دو سالانه کتاب و طرح‌های پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب را از مهمترین برنامه های معاونت فرهنگی و رسانه ای برشمرد و اظهار کرد: معاونت امور هنری و رسانه ای نیز برگزاری جشنواره فیلم فجر، اجرای صحنه ای موسیقی توسط آموزشگاههای آزاد، برنامه ای در خصوص سفال و سرامیک سمنان با مشارکت شهرداری را به عنوان مهمترین برنامه ها در دستور برگزاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به برنامه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله کاریکاتور ، شب شعر، راه اندازی کاروان انقلاب، نشست‌های بصیرتی انقلاب، ویژه برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد، نمایشگاه دست آوردهای کاانون ها و مساجد و نیز گام دوم انقلاب را می توان نام برد.

 فضیلت گفت: موسسه های فرهنگی قرآنی تحت پوشش نیز با ۱۷ عنوان از جمله قرائت قرآن ویژه حاج قاسم سلیمانی با حضور قاریان استانی، جشن های ترکیبی قرآنی، نمایشگاه عکس با موضوع قرآن و عترت، مسابقه های های قرآنی و برپایی محافل انس با قرآن را در برنامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز امسال با دو عنوان برنامه شامل رونمایی و اکران چهار عنوان فیلم با موضوع آسیب های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و تجلیل از مروجان فرهنگ عمومی را در برگزاری ویژهبرنامه های دهه فجر مشارکت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان سمنان دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در محله کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است