Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین وضعیت حقوقی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه جایگاه امروز ما با تابستان سال ۹۶ قابل مقایسه نیست، گفت: زمانی که ما روی کار آمدیم اعلام شد که بدهی در شهرداری تهران وجود ندارد و امروز همه آن افراد به دلیل بدهی‌های موجود سکوت کرده‌اند، زیرا ما تمام آن‌ها را به شکل مکتوب در آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با اشاره به واگذاری املاک در دوره قبل شهرداری گفت: گفته می‌شد در گذشته ۶۷۴ ملک خارج از قاعده به افراد واگذار شده که امروز می‌بینیم این لیست افزایش پیدا کرده است و ما در بین گزارش‌های شهرداران متوجه می‌شویم که ساختمان‌های جدید که خارج از قاعده واگذار شده است کشف می‌شود.

میرلوحی تاکید کرد: پرسش این است که چگونه می‌شود یک ملک را بدون نوشتن یک برگ کاغذ اجاره داد.

او تصریح کرد: وظیفه ما این است که این موضوع را بررسی کنیم تا اسناد به طور کامل جمع آوری و در یک سامانه شفاف ارائه شوند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در برنامه دوم ۵ ساله شهرداری تهران آمده بود که بانک اطللاعاتی اسناد شهرداری تهران ایجاد شود که بررسی‌های سال ۹۳ نشان می‌دهد که بسیاری از اسناد وجود ندارد.

میرلوحی تصریح کرد: اگر رسیدن به این هدف کمی زمان می‌برد به دلیل آن است که حجم کار زیاد است.

او در پاسخ به این سوال که موضوع ۴۱ پرونده‌ای که از سوی سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران رسیده چیست؟، گفت: محتوای تمام پرونده‌ها مربوط به املاک است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما به دستگاه قضایی کشور اعتماد داریم و امیدواریم با تخلفات برخورد مناسبی داشته باشند.

میرلوحی با اشاره به آزادی عیسی شریفی (معاون شهردار سابق) به قید وثیقه گفت: اگر در این برهه حساس این اتفاق رخ دهد جای تعجب دارد.

او ادامه داد: بازرسی کل کشور اعلام کرد که ۸۰۰ شکایت به محاکم قضایی ارسال شده و زمانی که این پرونده‌ها را نگاه می‌کنیم افرادی حضور دارند که با روحیه رویین تنی تخلفات را انجام داده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حوزه قرارداد موسسه شمس الشموس موضوعاتی مطرح است که باید منتظر ماند تا اسناد و مدارک آن مورد بررسی قرار گیرد و در حوزه هولوگرام نیز تخلفاتی رخ داده که باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

میرلوحی تصریح کرد: ما در مدیریت شهری اقدام‌هایی را برای شکایت از قالیباف انجام دادیم که تردید‌های پیش رو پیشبرد مسئله را با زمان روبرو کرد.

او در واکنش به نقد شدن و بازپس گیری ۱۶۰۰ میلیارد تومان گفت: متاسفانه هنوز این رقم نقد نشده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: خاطرم هست دو سال پیش آقای نجفی در جلسه‌ای به ما گفت که به قرارداد رسا تجارت نپردازید، زیرا ما تا عید مبالغ خوبی از این قرارداد را نقد می‌کنیم.

میرلوحی ادامه داد: پس از آقای نجفی مکارم سرپرست شد که در آن زمان هم اتفاق خاصی رخ نداد و این ۱۶۰۰ میلیارد تومان از زمان آقای افشانی مربوط به پرونده عیسی شریفی است که هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی اخبار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن‌های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آن‌ها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آن‌ها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

دیگر خبرها

  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • هیچ زمینی در شهرداری خام فروخته نمی‌شود
  • هیچ زمینی را در شهرداری خام نمی‌فروشیم
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۵ فروردین
  • پیشنهاد خاص عضو شورای شهر برای نامگذاری یک پل
  • شهرداری املاکی به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان را پس گرفت