Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@02:30:05 GMT

شرط مذاکره با عربستان، اصلاح سیاست های ریاض

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۹۱۶۱

 احد آزادی‌خواه در خصوص اظهار علاقه وزیر امور خارجه عربستان برای گفتگو با جمهوری اسلامی ایران گفت: البته نمی توان مذاکره با عربستان را منتفی دانست؛ به شرط آنکه این کشور سیاست های خود را در قبال مردم در کشورهای منطقه به ویژه مردم مظلوم یمن اصلاح کند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: عربستان باید در سریع ترین زمان ممکن حملات خود به ملت یمن را متوقف کرده و به حاکمیت کشور یمن احترام قائل شود و در امور داخلی هیچ یک از کشورهای منطقه دخالت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس در دوره دهم  در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از مذاکره با کشورهای منطقه استقبال می کند، اظهار داشت: اگر عربستان سیاست های خود را اصلاح کند امروز ایران اسلامی از جایگاه بالا و والایی در منطقه برخوردار است و اگر بنا است مذاکره یا گفتگویی از سوی عربستان با ایران صورت گیرد باید منافع مردم در این گفتگو لحاظ شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه امنیت و آرامش خاورمیانه مساله‌ای بسیار مهم برای ایران به عنوان لنگرگاه ثبات منطقه است، خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی براساس استراتژی تنش‌زدایی علی‌رغم خباثت‌های طرف سعودی همواره مذاکره با کشورهای منطقه بوده است ؛ بنابراین اگر سعودی‌ها به دنبال مذاکره دوجانبه هستند، تهران همواره از مذاکره استقبال کرده و خواهان حل مسائل از طریق گفت و گو می باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان مذاکره عربستان مذاکره سیاست های ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، یادداشت تسلیت و همدردی خود را در دفتر یادبود به مناسبت قربانیان و مجروحین حادثه تروریستی کروکوس سیتی هال مسکو نوشت.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» در پیام خود در این ارتباط نوشت: «ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، مراتب تأثر و همدردی عمیق خود و دولت و ملت کشورم را به دولت و مردم روسیه اعلام می دارم.»

در حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو، حداقل ۱۳۷ نفر جان باختند و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است اما مقام‌های روسیه می‌گویند ردپای اوکراین در این حمله وجود دارد.

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.»

او در ادامه پیام تسلیت تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه‌حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می‌دارد.» 

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: «از درگاه خداوند منان برای جان‌باختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • مطهری: همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم