Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به استان مرزی  در خصوص  مقابله (تشخیص و درمان) با ویروس کرونا ایستگاه مراقبت مرزی که از قبل  در گذرگاه مرزی میرجاوه وجود داشته طبق دستورالعمل وزارت بهداشت  برای غربالگری مسافران انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از اقدامات مهمی که بر اساس ابلاغیه جدید  انجام می شود، غربالگری و کنترل مسافرانی است که از کشورهای همسابه وارد استان می شوند .

او ادامه داد: بر این اساس تمامی مسافران  در صورتی که تب  یا سایر علایم بیماری تنفسی داشته باشند، تحت معاینه و کنترل های بعدی قرار می گیرند.

دکتر عباسی  گفت: علائم بیماری ویروس کرونا براساس اطلاعاتی که در اختبار داریم غیراختصاصی شبیه به سرماخوردگی معمولی است  شامل   تب، سردرد، تنگی نفس ؛  و غیره می باشد این بیماری  در صورت تشدید علایم برای ادامه درمان  باید به پزشک مراجعه مراجعه کنند.

او با بیان اینکه کنترل و توصیه بهداشتی در خصوص پیشگیری  بیماری ویروس کرونا همانند کنترل کردن بیماری ویروس آنلوانزا است  گفت: رعایت بهداشت تنفسی و فردی  شستشوی مرتب دست ها است .

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان