Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره معنوی مسلمانان قزاقستان در مساجد این کشور دوره‌های افزایش سواد دینی برای علاقه‌مندان برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان:  به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان؛ حدود ۵۰ هزار شهروند قزاق در سال ۲۰۱۹ در دوره‌های سوادآموزی مذهبی که از سوی اداره معنوی مسلمانان قزاقستان در این کشور برگزار شده است، شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر ساله در بسیاری از مساجد قزاقستان دوره‌های آموزشی افزایش سواد دینی برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۹، ۴۹ هزار و ۷۹۰ نفر از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند.

 

کسانی که مایل به آشنایی با علوم اسلامی و یادگیری قرآن کریم هستند، در این دوره‌ها حضور می‌یابند و علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به مساجد مراجعه کنند.

 

امامان جماعت داوطلبان را برای شرکت در این دوره‌ها راهنمایی می‌کنند و شهرهای آلماتی، نورسلطان و چیمکند در سال ۲۰۱۹ میزبان این دوره بوده‌اند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما نماز جمعه سیل زدگان مسجد طراز اسلامی خطبه نماز جمعه مساجد قزاقستان قزاقستان مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارباش: دنیا نفاق غرب را دید

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه در برنامه پیش از "جلسه نماز عشا" که در مسجد قدیمی شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، با شهروندان ترکیه‌ای خارج از کشور دیدار کرد.
 
ارباش، در این دیدار که توسط اتحادیه ترکی اسلامی امور دینی (DİTİB) برگزار شد، اظهار داشت: ما نسل کشی و کشتار غزه را می‌بینیم و قلبمان به درد می‌آید. نوزادان، بی‌گناهان و زنان در زیر بمباران مهاجم وحشی و بی‌رحم می‌میرند. 30 سال پیش نیز در بوسنی و هرزگوین چه گذشت؟ چند صد هزار نفر در وسط اروپا قتل‌عام شدند؟ تقریباً هیچ کس نیست که آن را به خاطر نداشته باشد. بعد از بوسنی، در کوزوو در دهه نود، در قلب بالکان، در مقابل چشمان جهانیان این ظلم رخ داد. به همین دلیل است که می‌گوییم اسلام، صلح را باید به قلب‌ها آورد.
 
ارباش با بیان اینکه تلاش زیادی برای توقف ظلم در غزه انجام دادند، گفت: ظلم تا ابد ادامه نخواهد داشت،ظلم در بوسنی و هرزگوین 2.5 تا 3 سال بیشتر طول نکشید و اکنون به پایان رسیده است؛ اما جهان دو چهره اروپا و غرب را دید. دنیا نفاق آنان را در مورد مسلمانان دید.

وی افزود: ما باید هوشیار باشیم و از دین خود محافظت کنیم و اسلام را به خوبی نمایندگی نمائیم. 
 

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • ارباش: دنیا نفاق غرب را دید
  • برگزاری دوره مهارتی سرویس و نگهداری تراکتور در مهاباد
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • برگزاری دوره‌ آموزشی گردشگری روستایی در پالنگان
  • مروری بر امتیاز مجموع کشتی‌گیران ایران در 7 دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان