Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمد امامی امین»   امروز یکشنبه در حاشیه کارگروه رفع موانع تولید استان تهران  به خبرنگاران گفت که استانداری تهران این موضوع را پیگیری می کند و در صورت لزوم، پرونده ها را برای رسیدگی قضایی در اختیار قوه قضاییه قرار می دهد.

وی در این زمینه بطور مشخص بانک کشاورزی را متهم کرد و عملکرد این بانک را به دلیل تعلل دو ساله در پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی به یکی از واحدهای صنعتی استان تهران مورد انتقاد شدید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون استاندار تهران، این واحد صنعتی محصولات پروتئینی مورد نیاز ورزشکاران را که اکنون به صورت وارداتی تامین می شود،  تولید می کند و بازگشت سرمایه و سودآوری تضمین شده ای دارد.

امامی امین اظهارداشت: «به نظر من به عنوان کارشناس اقتصادی قطعا واردکنندگان این محصول در سیستم بانک عامل اعمال نفوذ کرده اند تا پرداخت این تسهیلات به سرانجام نرسد وگرنه، هیچ دلیلی برای همکاری نکردن بانک وجود ندارد.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: بانک کشاورزی در حوزه شهر تهران خوب عمل کرده اما در آن بخش از صنایع استان تهران که کشوری است، عملکرد مطلوبی نداشته است.

وی گفت: در جلسه امروز کارگروه رفع موانع تولید استان بنا شد پرونده مذکور برای رسیدگی و بررسی بیشتر به محاکم قضایی ارسال شود.

صدور سند برای زمین های تغییر کاربری شده

معاون استاندار تهران، یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه را رفع مشکل تغییر کاربری زمین های شهرک های صنعتی بخش خصوصی بیان کرد و گفت: شهرک های هشتگانه خصوصی این استان  با مساله تغییر کاربری زمین های کشاورزی به صنعتی مواجهند و اکنون برای دریافت سند با مشکل مواجه شده اند.

امامی امین ادامه داد: جهاد کشاورزی معتقد است چون این واحدهای صنعتی ساخت و ساز کرده اند، قانونا نمی توان کاری برای صدور سند آنان انجام داد و باید عوارض پرداخت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه طبق ماده ۱۱۱ قانون تنظیم مقررات، شهرک های خصوصی باید از همه امتیازاتی که شهرک های دولتی دارند برخوردار شوند، گفت: جهاد کشاورزی این قانون را قبول ندارد و معتقد است   این موضوع فقط مربوط به آن دسته از شهرک های دولتی است که موافقتنامه دولتی دارند و چون موضوع محل اختلاف بود، بنا شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران طی روزهای آتی در خصوص اقدامات جاری نسبت به صدور موافقتنامه اقدام کند و استعلامی هم از معاونت حقوقی رئیس جمهوری داشته باشیم.

امامی امین یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه را مساله کسری برق شهرک صنعتی عباس آباد اعلام کرد و گفت: شرکت برق۳۴۰ مگاوات برق فروخته در حالی که تخصیصی آن۱۴۰ مگاوات است و این کسری لطمه سنگینی به اشتغال پایدار استان زده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: در سالی که پیش رو داریم به شدت با مشکل کمبود برق مواجهیم، اکنون ۴۴ کارخانه زیر کلید داریم که باید برقشان تامین شود و برای این ۴۴ کارخانه به ۱۸ مگاوات برق نیازمندیم.

وی تصریح کرد: بنا شد شرکت برق بر اساس مصوبه قبلی عمل کند و یک سوم از سهم هزینه تامین این انرژی را شرکت برق، یک سوم را شرکت شهرک ها و یک سوم دیگر را خود واحدهای صنعتی تامین کنند و کارها به زودی انجام شود.

موضوع تامین زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی استان تهران در جلسه قبل کارگروه رفع موانع تولید که ۲۹ دی امسال برگزار شد نیز مطرح شده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در همان جلسه نیز با تاکید بر کمک به استمرار فعالیت شهرک‌های صنعتی گفته بود که مستثنی شدن پرداخت عوارض تغییر کاربری شهرک‌های صنعتی خصوصی استان پیگیری می‌شود.

امامی امین پیش از آن نیز با اشاره به وجود ۴۷ لکه صنعتی در این استان تاکید کرده بود که این لکه‌های صنعتی از امکانات اولیه آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های لازم محروم هستند و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ساماندهی خواهند شد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی استانداری تهران تهران استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی استانداری تهران تهران استان تهران تسهیلات بانکی استانداری تهران تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و زیربنایی شهرک صنعتی لیا گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده بیش از ۴۰ طرح عمرانی و زیربنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیارد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه گذاری می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبارات یاد شده برای اجرای و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک‌های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز چهار و پنج شهرک صنعتی کاسپین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز پنج شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راه سازی، جدول گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان‌ها و معابر تعدادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های دولت برای آماده سازی اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه گذاران را در بخش تولید فراهم خواهد کرد، ادامه داد: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خوشبختانه ایجاد شده است.

صفاری اضافه کرد: سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران