Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@21:11:51 GMT

دوره تربیت معلم «سبک زندگی قرآنی» در یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۰۱۲۴

دوره تربیت معلم «سبک زندگی قرآنی» در یزد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دوره تربیت معلم «سبک زندگی قرآنی» با حضور 28 نفر از بانوان فعال در زمینه قرآنی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از یزد، دوره تربیت معلم «سبک زندگی قرآنی» به مدت سه روز 4 الی 6 بهمن ماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

این دوره با هدف آشنايي با كليات و مبانی سبک زندگی قرآنی، آشنایی با شاخصه‌ها، مصاديق و فرآيند ارتباطات انسانی در سبک زندگی، آموزش، ترغيب و ترويج ابعاد سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآن كريم و اهل بيت (ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره که اساتید سازمان دارالقرآن الکریم حضور داشتند، ۲۸ نفر از بانوان طلبه، روانشناسان، اساتید حوزه، مدرسان علوم قرآنی شرکت داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دوره تربیت مربی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور قرآن ندیدن را برای من به آغاز دیدن تبدیل کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حسن شاهی متولد ۱۳۷۲ در ارسنجان فارس چهره شاخص قرآنی و سوژه امروز مصاحبه خبرگزاری مهر ابتدا در معرفی خود گفت: سعید حسن‌شاهی ۳۰ ساله دارای ۳ فرزند به نام‌های فاطمه، حنانه و ریحانه هستم که حنانه و ریحانه دو قلو هستند. به لطف الهی بنده و همسرم توانستیم به مدت ۱ سال حافظ قرآن شده و مشغول فعالیت‌های قرآنی باشیم. البته خواهرم نیز حافظ قرآن است.

این فعال قرآنی در خصوص سوابق فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خود گفت: الحمد الله بیش از ۱۰ سال است که دستی بر آتش نورافزای قرآن دارم و به کارهای اجرایی، مدیریت و تدریس مشغول هستم و در همین راستا قرآن‌کده نور موعود (عج) را تأسیس کردم و با تمام‌الکترونیک کردن مدیریت از طریق سامانه قرآن آموزان و معلمان بر روی سایت noormouood.ir توانستم گامی بدیع در طرح‌ریزی، اجرای و مدیریت طرح‌های قرآنی داشته باشم.

گامی نو و ایده‌ای ناب برای تربیت معلم قرآن ارائه کردم

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تاکنون طرح‌های روستایی، شهرستانی، استانی و ملی متعددی را طراحی و برگزار نمودم که از مهم‌ترین آن‌ها طرح ملی شهید سلیمانی بود که هدفش تربیت معلم قرآن است خاطرنشان کرد: در این طرح و بر پایه پژوهشی قرآنی، نظام آموزش قرآن از میان آیات استخراج و در قالب یک لوزی آموزشی به صورت تخصصی به تدریس گذاشته شد که به نوبه خود گامی جدید و نگرشی بدیع به شمار می‌آید و راهی کاملاً نوین را پیش روی رهپویان کوی قرآن قرار می‌دهد.

حسن‌شاهی افزود: هم اکنون در دانشگاه قم مشغول گذراندن دوره دکتری در رشته تفسیر تطبیقی از گرایش‌های علوم قرآن و حدیث می‌باشم و در کنار تحصیل، به مدیریت چندین شعبه به ویژه در حوزه مهد و پیش دبستانی قرآنی نیز مشغول هستم که این امر در ایام حضورم در قم به صورت مدیریت الکترونیک انجام می‌شود.

وی نابینایی را آزمونی الهی و حفظ قرآن را بخشش نور دوباره به وی توسط خداوند دانست و گفت: حضور خدا در تمام لحظاتم جاری بوده و سبب قوت قلب و امیدم به زندگی شده است و با اینکه نابینا هستم اما به لطف قرآن، نابینایی را آغاز دیدن یافته‌ام نه ندیدن.

وی در پاسخ به این سوال که زندگی با قرآن و مأنوس بودن با آنچه اثراتی بر زندگی فرد دارد گفت: در این زمینه کتابی را در دست نوشتن دارم که به یاری خداوند تا چند ماه دیگر آماده می‌گردد، اما عصاره کلام آنکه انسان به این شرافت مفتخر است که از روح خداوند در او دمیده شده «نفخت فیه من روحی» بنابراین در انسان انرژی‌های بی نهایتی نهفته گردیده که بی نظیر است.

حسن‌شاهی افزود: یکی از مهم‌ترین اثرهای قرآن، شکوفاسازی انرژی‌ها و پتانسیل‌های درون است و انسان می‌تواند با شکفتن و بار برساختن از داشته‌های غیر قابل وصف خویش، به انگیزه و نگرشی بی بدیل دست یابد که به حقیقت کلام، به زندگی بپردازد نه آنکه به مردگی دل خوش سازد.

این حافظ قرآن در پاسخ به این سوال که چه ایده‌ای در خصوص توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه دارید گفت: به روزرسانی مواد و شیوه تدریس و نگرش‌های مدیریتی کلان تا به خرد ایده من است.

حسن‌شاهی مهمترین مشکلات و خواسته‌های فعالان قرآنی را تشتت سازمان‌ها و ارگان‌های قرآنی در سطح کشور دانست و گفت: تا ادغام این سازمان‌ها و ارگان‌ها و به یک رسیدن اتفاق نیفتد طرح و برنامه ریزی‌های دیگر، دویدن در کوچه‌های پر پیچ و بسته است.

کشف استعدادها و تقویت انگیزه‌های قرآنی مهمترین نقطه مثبت برنامه محفل است

حسن‌شاهی حفظ قرآن و به کارگیری آن در زندگی را موجب کمال دانست و گفت: قرآن نور و برکتی به زندگی می‌دهد که قابل وصف نیست.

از وی در خصوص برنامه محفل و نکات مثبت این برنامه تلویزیونی پرسیدیم و وی گفت: کشف و شناساندن استعدادها و تقویت انگیزه‌های قرآنی مهمترین نقطه مثبت این برنامه است و گاهی رها ساختن استعدادها و عدم قابلیت پیگیری نیز از ایرادات این برنامه پرمخاطب است.

حسن‌شاهی در ادامه گفت: شناساندن حفظ قرآن به عنوان ابزاری برای رایانه قرآنی بودن و قرائت قرآن برای تزئینی خواندن که هردو خیانتی بزرگ است به این حوزه ضربه زده در حالی که می‌توان حفظ قرآن را از پنجره‌های نوین و ژرف به قاب تصویر درآورد. قابی که به طور مثال زنده شدن حافظ یا بهاری گشتن قلب او و تأثیرات این دگرگونی‌های عمیق حفظ قرآن بر تجربه‌های ناب زیستن را به نمایش بگذارد نه آنکه هوش مصنوعی شدن حافظ را به رخ بکشد که ارزشی ناچیز دارد.

وی عدم برنامه‌ریزی برای شناساندن عملیات تدبر در آیات و در پرتو آیات قرار گرفتن که هدف نزول قرآن است را مهمترین نقطه ضعف این برنامه دانست و گفت: چون که از اثرات حفظ قرآن، جاری شدن طبع شعری و شکوفا شدن این انرژی لطیف در بنده بوده است مایل هستم چند بیت مثنوی را تقدیم دارم:

با فروغ نور قرآن، آفتابی می‌شویم

فتنه‌های پرتلاطم را شهابی می‌شویم

...

جنگ تبیین است و اینک اسلحه اندیشه‌هاست

سنگر رزمنده‌ها جان است و قرآن رهنماست

...

در فراز قله‌های سبز غیرت بوده‌ایم

فاتحان کوه ایثار و شهادت بوده‌ایم

...

فتح دل‌ها مکتب سردار دل‌ها بوده است

امتداد موج دریاییم و جان‌هامان به دست

...

با جهادی عاشقانه بهر تبیین می‌رویم

دل به قرآن شسته و غواص دل‌ها می‌شویم

...

.با نوای لشکر صاحب زمان رقصان شویم

در تلاطم‌های دریا رو به ساحل می‌رویم

کد خبر 6077298

دیگر خبرها

  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • معلمان نمونه استان سمنان، شناسایی شدند
  • دوره اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی در قشم برگزار می‌شود
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها
  • نور قرآن ندیدن را برای من به آغاز دیدن تبدیل کرد