Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:48:55 GMT

اردوغان، سفر دوره ای به 4 کشور آفریقایی را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۰۱۳۵

اردوغان، سفر دوره ای به 4 کشور آفریقایی را آغاز کرد

براساس این گزارش، اردوغان که قرار است بعد از الجزایر در شمال آفریقا در همسایگی لیبی، به موریتانی، سنگال و مالی در غرب این قاره نیز سفر کند، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی هواری بومدین الجزیره مورد استقبال "عبدالقادر بن صالح" رئیس شورای ملی الجزایر قرار گرفت تا با مقامات ارشد این کشور در باره موضوعات مختلف منطقه ای به ویژه بحران لیبی و روابط دوجانبه گفت وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که برای اولین بار در مقام ریاست جمهوری ترکیه به دعوت عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری جدید الجزایر به این کشور سفر کرده، قرار است با رایزنی با او موافقتنامه‌ ای برای تشکیل شورای عالی همکاری‌های ترکیه و الجزایر امضا کند.

رئیس جمهوری ترکیه قبل از ترک آنکارا به مقصد الجزیره در یک کنفرانس خبری در باره سفرش به این قاره، از تمایل زیاد کشورش برای تقویت روابط با الجزایر در عرصه های نظامی، صنایع دفاعی و فرهنگی خبر داد و گفت: در جریان سفر به الجزیره مناسبات دوجانبه و هم موضوعات منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

پیش بینی می شود وی در الجزیره تلاش کند توجه تبون را برای حمایت از فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای نیروهای ارتش شرق آن کشوربه فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر جلب کند.

البته رئیس جمهوری الجزایر از مداخله آشکار ترکیه در کشور همسایه اش لیبی و از این که اردوغان تلاش دارد، پای الجزایر را در باتلاق لیبی بکشاند، به شدت نگران است، چون الجزایر که خود در وضعیت داخلی سختی قرار دارد و پس از ۸ ماه رکود سیاسی، تازه از انتخابات ریاست جمهوری برآمده است، در تلاش است تا از یک طرف مرزهای خود را محفاظت کند و از سوی دیگر، نقش گذشته خود را در رابطه به پرونده‌های منطقه‌یی و بین المللی، به ویژه بحران لیبی، احیا کند.

اردوغان همچنین در ارتباط با ادامه سفرش به موریتانی، سنگال و مالی، ابراز امیدورای کرده بتواند نقش مهمی در تقویت پیوندهای تاریخی ترکیه با کشورهای میزبان که ریشه در قرن 14 میلادی دارد ایفا کند.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه طی 15 سال اخیر روابط ترکیه با کشورهای آفریقایی شتاب گرفته است، گفت: به تسریع این روند ادامه می دهیم. برادران آفریقایی مان را به آغوش کشیدیم. امروزه نزدیک به 5 هزار دانشجوی آفریقایی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند و می بینیم که کشورهای آفریقایی از جمله کشورهایی هستند که بیش از همه مورد استثمار سازمان تروریستی فتح الله گولن قرار گرفته اند. در سایه تلاش هایمان مدارس فتو در بسیاری از کشورها بسته شد.

انتظار می‌رود در سفر اردوغان به این 4 کشور آفریقایی موافقتنامه‌های دیگری را نیز برای توسعه همکاری‌های دوجانبه امضا کند و در عین حال در الجزایر و سنگال در نشست‌های مشترک بازرگانان کشورهای میزبان شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها قاره آفریقا ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا ترکیه قاره آفریقا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از سیاست دوگانه غرب در قبال حملات متقابل ایران و رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را تنها مسئول درگیری‌های منطقه دانست.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها مسئول تشدید تنش‌های اخیر در غرب آسیا است.

اردوغان در یک نشست خبری در آنکارا با بیان اینکه «اسرائیل سعی دارد در منطقه درگیری ایجاد کند» گفت حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق تازه‌ترین نمونه از اقدامات این رژیم در این راستا بود که صبر ایران را لبریز کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت تا وقتی ظلم و نسل‌کشی در غزه ادامه داشته باشد، ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای تازه‌ای به وقوع بپیوندد. او در همین راستا از همه طرفین خواست با عقل سلیم عمل کنند.

اردوغان همچنین به محکومیت حمله ایران توسط غرب و چشم‌پوشی این بلوک قدرت بر حمله پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اشاره کرد و این استاندارد دوگانه غرب را شدیداً محکوم کرد.

ایران بامداد یکشنبه با ده‌ها پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد. این حمله در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که در آن هفت مستشار نظامی ایران به شهادت رسیده بودند.

دیگر خبرها

  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است