Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش آزادیبخش سودان گزارش سازمان ملل درباره حمایت نظامی این جنبش از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر را رد کرد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، مسئول رسانه‌ای جنبش آزادیبخش سودان به رهبری منی ارکو مناوی گزارش ویژه کارشناسان سازمان ملل به شورای امنیت در خصوص حمایت نظامی این جنبش از نیروهای وابسته به ژنرال حفتر در جنگ طرابلس را رد کرد و آن را غیر دقیق خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نور الدایم طه گفت: این گزارش بر اساس اطلاعات نادرست و از منابع غیر موثق تهیه شده که دارای اهداف مغرضانه علیه جنبش آزادیبخش سودان هستند. لذا  این حنبش آماده است با کارشناسان سازمان ملل در این زمینه همکاری کند و اطلاعات دقیقی را از منابع موثق در اختیار آنان قرار دهد.

کارشناسان سازمان ملل در دارفور 20 دی گزارشی درباره حمایت جنبش آزادیبخش سودان از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر در اختیار شورای امنیت قرار دادند که در آن آمده بود: جنبش آزادیبخش سودان به رهبری منی ارکو مناوی یک فرودگاه نظامی به همراه تعدادی از خودروهای سنگین نظامی در اختیار حفتر قرار داده‌ است و دو طرف با حیکدیگر همکاری نظامی دارند.

مخالفت سودان با درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی از یمن به لیبی

این روزنامه درخبر دیگری نوشت: صادق المهدی رهبر حزب الامه و بزرگترین شخصیت تاثیرگذار در تحولات سودان خطاب به مردم این کشور گفت: از تمام مناصب حزبی و اجرایی  کناره‌گیری خواهم کرد.

وی زمان مشخصی را برای کناره گیری از حزب الامه و فعالیت‌های اجرایش تعیین نکرد، اما اظهار داشت: به فعالیت‌های ملی، اسلامی- عربی و آفریقایی خود ادامه خواهم داد.

سودان تریبون نوشت: این چندمین  باری است که صادق المهدی از تصمیم خود برای کناره گیری از فعالیت های حزبی و سیاسی خبر داده‌ است.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش عدالتخواه دانشجویی: عملیات «وعده صادق» نقطه عطف معادله جدید منطقه‌ای است

تجسم واقعی حیات امت مسلمان در مجازات ظالم را این روزها باید در شوق و شعف گسترده ملت ایران در داخل مرزها و همدلی و بهجت آحاد امت اسلامی و تمام کسانی که دل در گرو آرمان آزادی فلسطین را دارند به تماشا نشست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی کشور در خصوص عملیات اخیر قوای نظامی کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ

سحر ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، زمان تحقق وعده‌ای بود که ملت ایران و همه مستضعفین عالم چشم به راهش بودند تا غیرت امت اسلام را در مجازات مستقیم رژیم قاتل و غاصب صهیونیستی تماشا کنند.
این عملیات در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، نقطه عطف مهمی در مسیر اضمحلال رژیم جعلی اسرائیل است.

جمهوری اسلامی ایران وظیفه رویارویی با ظالمان را متکی به خواست و مطالبه عموم ملت و براساس مبانی انقلاب اسلامی مبنی‌بر حمایت از مستضعفین عالم و مبارزه با ظالمان و طواغیت به دوش گرفته است و این مسیر را تحت تدبیر و هدایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با قوت می‌پیماید ان‌شاءالله.
پاسخ قاطع ایران به تجاوزات گستاخانه رژیم اشغالگر به همان اندازه که مظهر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است، مظهر جمهوریت و تحقق عینی خواست ملت در تنبیه قاطعانه اسرائیل است.

تجسم واقعی حیات امت مسلمان در مجازات ظالم را این روز‌ها باید در شوق و شعف گسترده ملت ایران در داخل مرز‌ها و همدلی و بهجت آحاد امت اسلامی و تمام کسانی که دل در گرو آرمان آزادی فلسطین را دارند به تماشا نشست.
همچنین این اقدام مبارک، قوت قلبی برای ملت غیور و مظلوم فلسطین بوده است تا بیش از پیش در راه مقاومت ایستادگی نمایند.

وعده مقام معظم رهبری در تنبیه حتمی رژیم اشغالگر قدس و جامه عمل پوشاندن به آن در عرصه عمل توسط غیورمردان نظامی، فصل‌الخطابی برای تمام مستکبران عالم بود که مشخص کرد اگر قصد دست‌درازی به کشور عزیزمان را داشته‌باشند، مجازات سختی در انتظار آنان خواهد بود.
عمل به این صدق وعده توسط نیرو‌های جان برکف نظامی نه‌تن‌ها موجب مسرت جنبش دانشجویی به‌عنوان جزئی جدایی ناپذیر از مردم شد، بلکه نشان داد مطالبات و سوالات دانشجویان انقلابی در نظام امت و امامت تعریف شده و در هماهنگی و همراهی با جمهوری اسلامی است.

در پایان یاد تمامی شهدای راه قدس را گرامی داشته و از مقام معظم رهبری و تمامی فرماندهان نظامی که وظیفه خطیر چنین پاسخ دندان‌شکنی را برعهده گرفتند، کمال قدردانی را داریم و در جهت تبیین و حمایت از اقداماتی از این قبیل خواهیم کوشید.
در صورت شیطنت مجدد رژیم اشغالگر قدس، ما از قوای نظامی کشور برای مقابله به مثل و دفاع مشروع حمایت کرده و خواهان آن خواهیم بود.
به امید نابودی رژیم سست‌تر از خانه عنکبوت.

دیگر خبرها

  • جنبش عدالتخواه دانشجویی: عملیات «وعده صادق» نقطه عطف معادله جدید منطقه‌ای است
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • فرمانده انتظامی کشور: ۵۰ کلاهبردار کنکوری برای فروش سوالات درخواست سکه تمام عیار کردند
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • مخالفت 74 درصد اسرائیلی ها با حمله رژیم اشغالگر به ایران
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است