Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس فرماندار شهرستان آباده با اشاره به انتشار فراخوان مسابقه طراحی لوگو برای شهر جهانی منابت، گفت: همه هنرمندان و طراحان و گرافیست‌ها را برای مشارکت در این مسابقه دعوت می‌کنیم.

زین العابدین نیک‌مرام یکشنبه 6 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه طراحی لوگوی شهر جهانی منبت تا ۱۵ اسفند امسال تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ساختار بصری نشان شهر جهانی منبت باید دربرگیرنده مولفه‌هایی نظیر موقعیت جغرافیایی ایران، استان فارس و شهر آباده بوده و مفهوم جهانی شهر منبت را در بر داشته باشد.

نیک‌مرام ادامه داد: نماد و نقوش هنر سنتی منبت شهر آباده و ویژگی های خاص آن نیز باید در طرح های ارسالی لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد: به طرح برگزیده این فراخوان و نشان منتخب شهر جهانی منبت، لوح سپاس و مبلغی معادل ۵۰ میلیون ریال اهداء خواهد شد.

فرماندار شهرستان آباده گفت: اطلاعات و جزئیات این فراخوان به طور مبسوط در سایت اینترنتی شهر جهانی منبت به نشانی اینترنتی؛ www.monabbatabadeh.ir شرح داده شده و علاقه مندان برای شرکت در مسابقه منحصرا برای کسب اطلاعات و ارسال طرح باید به این نشانی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، شهر آباده سال ۹۵ موفق به کسب گواهی‌های مختلفی نظیر ثبت نشان جغرافیایی ملی و بین‌المللی "منبت آباده" و ثبت فنون اجرای منبت آباده در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی ایران شده بود، آذرماه سال گذشته از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی منبت رسما نامیده شد.

عنوان شهر جهانی صنایع دستی تاکنون برای هیچ یک از شهرها در کشورهای آفریقایی و آمریکای شمالی ثبت نشده است.

به گزارش ایسنا، منبت هنر اصیل ایرانی است از ریشه نبات (گیاه) گرفته شده و هنر کنده کاری و حکاکی نقش های مختلف بر روی چوب است. این هنر دستی نماد احساس، ادراک، اندیشه و خلاقیت هنرمندانی محسوب می‌شود که با ذوق و سلیقه سرشار، اثر هنری را ابداع می کنند.

این صنعت دستی ظریف در حال حاضر مورد توجه و استقبال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایسنا منبت شهر جهانی منبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ۴ طرح سامسونگ برای گلکسی S۲۵ الترا

آفتاب‌‌نیوز :

حالا شاهد انتشار اولین اطلاعات درباره قدرتمندترین عضو این خانواده، یعنی گلکسی S۲۵ اولترا هستیم که از بررسی چهار طراحی مختلف توسط سامسونگ خبر می‌دهد.

سامسونگ ظاهراً طراحی گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ را نهایی کرده و حالا تمرکز خود را به سری گلکسی S۲۵ معطوف کرده است. طبق شایعات، تولید قطعات نسل بعدی گوشی‌های تاشوی سامسونگ در ماه مه شروع می‌شود.

چهار طراحی برای گلکسی S۲۵ اولترا
طبق ادعای یک منبع دنیای فناوری به نام PandaFlash، سامسونگ مشغول آزمایش چهار نمونه اولیه برای گلکسی اس ۲۵ اولترا است. این منبع با انتشار تصویری، این چهار نمونه اولیه را به نمایش گذاشته است.

طبق تصویر بالا، ظاهراً طراحی بخش جلویی پرچمدار آینده سامسونگ تغییر چندانی نخواهد کرد. البته با توجه به اینکه سامسونگ سال گذشته میلادی گلکسی S۲۴ اولترا را با تغییرات طراحی روانه بازار کرد، عدم تغییر آن چندان تعجب‌برانگیز نیست. گلکسی S۲۴ اولترا به نمایشگر تخت مجهز شده است و حاشیه‌های بسیار کمی دارد.

به‌نظر می‌رسد تنها تغییر پنل جلویی گلکسی S۲۵ اولترا به میزان حاشیه‌ها و همچنین گوشه‌های فریم مربوط باشد. در حالت کلی، اگر تغییرات مدنظر سامسونگ دقیقاً مشابه همین تصویر باشد، با تغییرات محسوسی روبه‌رو نخواهیم شد.

درنهایت باید به دو موضوع اشاره کنیم؛ یکی اینکه منبعی که اطلاعات امروز را منتشر کرده است، یک منبع جدید محسوب می‌شود و سابقه کمی در این حوزه دارد. موضوع دوم به طراحی پنل پشتی مربوط می‌شود.

تصویر منتشرشده بخش جلویی پرچمدار آینده سامسونگ را نشان می‌دهد و این درحالی است که شاید سامسونگ به‌سراغ طراحی متفاوتی برای پنل پشتی و دوربین‌ها برود. با توجه به اینکه چند ماه تا معرفی سری گلکسی S۲۵ باقی مانده است، باید منتظر انتشار شایعات و گزارش‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

منبع: دیجیاتو

دیگر خبرها

  • خودرو‌های جدید تولید ایران
  • عکس| ۴ طرح سامسونگ برای گلکسی S۲۵ الترا
  • پورشه 911 وقتی الهام بخش طراحی یک ربات شود (عکس)
  • طراحی جنگنده های آینده با هوش مصنوعی (عکس)
  • (عکس) رنگ سبز جدیدی که دیزنی خلق کرد!
  • ببینید | خلاقیت یک راننده اسنپ در طراحی محیط داخلی خودرو
  • وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود! (عکس)
  • طراحی لباس با الهام از نودل برنج (عکس)
  • هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشان‌دهنده انزوای بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است
  • یک کشته و ۵ مصدوم در جاده آباده طشک - نیریز