Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:07:50 GMT

دفاتر مسافرتی حوزه ورودی از پرداخت مالیات معاف شدند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۰۶۱۰

دفاتر مسافرتی حوزه ورودی از پرداخت مالیات معاف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، براساس ماده ۱۳ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، صادرات کالا و خدمات به خارج کشور از طریق مبادی خروجی رسمی، مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده نیستند.

طبق بند ۵ تصویب‌نامه مورخ ۱۵ مرداد ۱۳۸۴ شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، درآمد ارزی ناشی از ارائه خدمات دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های گردشگری به گردشگران خارجی، از مصادیق معافیت صادرات کالا و خدمات بوده و از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس تبصره ۳ ماده ۱۰ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکت‌های خارجی مقیم ایران) ارائه می‌شود، محل مصرف خدمات و یا مقصد ارائه خدمات داخل یا خارج از کشور باشد، درصورتی‌که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل وارد کشور شود، صادرات خدمت محسوب می‌شود.

در تبصره ۳ ماده ۱۰ این لایحه آمده است: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که در حوزه ورود تورهای گردشگری به کشور فعالیت می‌کنند از پرداخت مالیات و عوارض معاف خواهند بود.

کد خبر 4835775 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری آژانس های مسافرتی علی اصغر مونسان رایزنی فرهنگی گردشگری ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی میراث فرهنگی ادبیات خانه کتاب سردار سلیمانی بازار نشر ادبیات جهان فرهنگستان هنر وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جایزه کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد

بر اساس بند «ر» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و برای تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان، نرخ مالیات بر ارزش افزوده امسال با یک درصد افزایش به ۱۰ درصد افزایش یافت.

نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، لشگری و صندوق فولاد، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹ درصد به ۱۰ درصد) افزایش یافته است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت/ اعلام جزییات
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۳۰۶ مورد نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نوروزی ایلام