Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی با اشاره به اخراج دانشجویان ایرانی توسط دولت آمریکا با وجود داشتن روادید، آنان را قربانی سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران دانست.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "کالب همپتون" و "‌کیتلین دیکرسون"‌ نوشت: از ماه اوت تاکنون تعداد ۱۶ دانشجوی ایرانی به ایران بازگردانده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«یک اطاق کوچک، بازجویی های چندین ساعته، همه و همه ماجرایی است که برای دانشجویان ایرانی که ماهها تلاش کرده و پذیرش دانشگاههای معتبر آمریکایی را دریافت کرده اند و اکنون پس از ساعت ها پرواز وارد خاک آمریکا شده اما در بدو ورود به فرودگاه های آمریکا، رفتارهای نامناسبی را دیده اند.»
نیویورک تایمز افزود: ماهها تلاش برای ادامه تحصیل ... و این سرنوشت همه دانشجویان ایرانی است که برای تحصیل در شماری از معتبرترین دانشگاههای جهان راهی آمریکا می شوند و در بدو ورود به خاک این کشور با چنین صحنه های توهین آمیزی روبرو می شوند.
«این جوانان ایرانی بعد از ماهها پشت سر گذاردن مراحل مقدماتی و گذراندن موفقیت آمیز آزمون های سخت و فرساینده ورودی اخذ پذیرش تحصیل در این دانشگاهها و متعاقبا اخذ ویزای آمریکا، هنگامی که قدم به خاک آمریکا می گذارند، چنین موقعیت تلخی را در بدو ورود تجربه می کنند.»
گزارش در ادامه تاکید می کند: زمانی که دانشجویان ایرانی وارد فرودگاه آمریکا می شوند افسران "اداره گمرکات و حفاظت مرزی" از آنها بازجویی می کنند و سپس به خانه بازگردانده می شوند. برخی از این دانشجویان حتی حق ندارند تا پنج سال دیگر مجددا"  برای اخذ ویزا اقدام کنند.
«در اغلب موارد به دانشجو اعلام نمی شود که به چه علت "غیرقابل پذیرش" هستند. این عبارت "غیرقابل پذیرش" "inadmissible” برچسبی است که در غالب موارد به دانشجوی ایرانی وارد شده به خاک آمریکا اطلاق می شود.»
اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا در توجیه اقدام خود می گوید که به دلائل متعدد دانشجویان ایرانی ورودی به خاک آمریکا را "غیرقابل پذیرش" معرفی می کند. از جمله این دلائل مسائل بهداشتی، سوابق کیفری، و دغدغه های امنیتی است.
این اداره مدعی شد:"در همه موارد فرد متقاضی باید اثبات کند که شرایط احراز ورود را دارد".
در چند ماه گذشته گزارش‌های متعددی از بازداشت و بازگرداندن دانشجویان ایرانی در فرودگاه های آمریکا منتشر شده است.
در مهرماه امسال اعلام شد آمریکا از ورود ۱۲ دانشجوی ایرانی جلوگیری کرده است در حالی که همه آنها روادید نیز داشته‌اند. در آن زمان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: دستکم ۱۲ دانشجوی ایرانی که قرار بود برنامه های تحصیلات تکمیلی خود را در رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر در سال تحصیلی جدید آغار کنند، روادید آنان به طور ناگهانی لغو و از پرواز آنها به آمریکا ممانعت شده است. برچسب ها: دانشجویان ایرانی ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: دانشجویان ایرانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نانسی پلوسی، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه RTE در جریان سفر به ایرلند بیان کرد: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسیم. ما سیاست و روش نتانیاهو را نمی‌پذیریم. چه چیزی بدتر از آنچه وی در پاسخ انجام داد، می‌توانست اتفاق بیافتد؟

درحالیکه شمار منتقدان سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در میان مقام‌های آمریکایی به مرور افزایش پیدا می‌کند، پلوسی تاکید کرد: وی باید استعفا کند. وی در نهایت مسئول است.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود که نتانیاهو برای سال‌ها یک مانع برای صلح در منطقه خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم