Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-روند معاملات مسکن در شهر تهران در دی ماه نسبت به ماه گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش  دفتر اقتصاد مسکن، در ۱۰ ماهه نخست امسال تعداد ۶۱ هزار و ۱۰۹ مبایعه نامه ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۱۰۷ هزار و ۸۳۲ واحد بود، کاهش بیش از ۴۳ درصدی در تعداد معاملات رخ داده است. همچنین، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ۱۰ ماهه امسال حدود ۱۳ میلیون معامله شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که رقم هفت میلیون و ۷۸۲ هزار تومان بود افزایش ۶۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصدی یافته است.
آمار منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن نشان می‌دهد که روند معاملات مسکن در شهر تهران در دی ماه نسبت به ماه گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته، این در حالی است که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در دیماه و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش ۳ و ۴۲ درصدی یافته است.
همچنین در دی ماه سال جاری ۱۰۸۶۲ مبایعه نامه ثبت شده که نسبت به ماه گذشته ۱۲.۴ درصد رشد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۸.۲ درصد رشد داشته است. همچنین، ارزش ریالی مبایعات ۱۱۹.۲ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده که ارزش ریالی نسبت به ماه گذشته ۱۴.۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.
متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان برآورده شده که در مقایسه با ماه گذشته که متوسط قیمت خرید و فروش هر واحد مسکونی ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان بوده، شاهد افزایش ۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴۲ درصدی در قیمت واحدهای مسکونی معامله شده هستیم. در عین حال، علاوه بر افزایش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی، تعداد مبایعات ثبت شده نیز رشد به تعداد ۱۹۷ مبایعه نامه نسبت به ماه قبل داشته است.

 منطقه ۵ تهران پیشتاز ثبت معاملات پایتخت 
بر اساس آمار ارایه شده، بیشترین تعداد معاملات در منطقه پنج شهر تهران رخ داده که علاوه بر رشد نسبت به ماه گذشته تعداد مبایعات ثبت شده در دی ۹۸، هزار و ۶۶۱ مبایعه نامه بود و هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه پنج با متوسط ۱۶ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان معامله شد. کمترین معاملات ثبت شده در دی ماه نیز به منطقه ۱۹ تهران با ۷۲ مبایعه نامه اختصاص یافت که در عین حال هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه با متوسط قیمت هشت میلیون تومان، معامله شد.
بیشترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نیز به روال ماه‌های گذشته به منطقه یک تهران اختصاص داشت که در این منطقه متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در حدود ۳۰ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان خرید و فروش شد. منطقه ۳ تهران نیز با ۲۴ میلیون و ۹۶۷ هزار تومان رتبه دوم افزایش قیمتی را به خود اختصاص داد. همچنین کمترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران مربوط به منطقه ۲۰ شهر تهران با هفت میلیون و ۱۸۲ هزار تومان و بعد از آن منطقه ۱۷ با هفت میلیون و ۱۹۰ هزار تومان اختصاص یافت.
همچنین بازار اجاره بها در مناطق ۲۲ گانه تهران نیز حاکی از افزایش قیمت‌ها و همچنین تعداد اجاره بها دارد. بر اساس گزارش ارایه شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در دی ماه سال جاری ۹۴۴۹ تعداد اجاره نامه به ثبت رسید که این رقم نسبت به ماه قبل که تعداد اجاره ۹۱۷۰ بوده است افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافرین با قطار

ایسنا/گیلان مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، گفت: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

غلامحسین ولدی امروز ۹ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش جابجایی بار و مسافر در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ و نقل ریلی منطقه شمال ۲ جابجا شده‌اند که از این مقدار ۸۳۱ هزار مسافر سهم قطارهای اصلی و ۲۹۳ هزار نفر مربوط به تردد مسافرین با قطارهای محلی است.

وی با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، افزود: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به افزایش تعداد مسافران در تعطیلات سال جدید، گفت: حجم بالایی از مسافرین در نوروز امسال قطار را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند.

ولدی تصریح کرد: در پیک سفرهای نوروزی، بی‌شک مهمترین هدف همه همکاران بنده در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرینی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار داده‌اند.

وی به زمان تأخیر قطارهای مسافری در اداره کل راه‌آهن شمال اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این منطقه تردد نمودند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ درباره عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارگیری، بیش از یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن بوده است که نسبت به عدد یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۶ درصدی داشته است.

ولدی در خصوص میزان تخلیه بار، گفت: در این بخش عدد یک میلیون و ۶۹۲ هزار تن بار در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته با تغییری پنج درصدی به بیش از یک میلیون و۷۷۳ هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافرین با قطار
  • کسادی بازار نان خراسانی و بربری/رونق کماج طرشتی در رمضان تهران قدیم
  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • کسادی بازار نان‌ خراسانی و بربری | رونق کماج طرشتی در رمضان تهران قدیم
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران با خودرو اسکنر | بهبود بزرگراه ها در سال جدید
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول