Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ‌ مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران،جهت انتخاب اعضاء هیأت مدیره جدید در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛‌ در این مراسم که با حضور اکثر اعضای مجمع از تهران و نمایندگی‌های استان‌ها برگزار شد، ابتدا یاد و خاطره‌ عبدالرضا کردی،‌رئیس فقید انجمن مطالعات خانواده در ایران گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ناصری پور، رئیس انجمن مطالعات خانواده در این مراسم، ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در عملیاتی‌سازی طرح های فرهنگی در حوزه‌ خانواده با بیان برخی از آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای فرهنگی و دانشگاهی کشور، دورنمای وضعیت اجتماعی کشور را در دهه‌ پیش رو در حوزه خانواده نگران کننده توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن ناصری پور، در سخرانی خود در مجمع عمومی سالیانه‌ انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران، ضمن انتقاد از برخی سنگ اندازی ها و کارشکنی‌ها از سوی نهادهای متولی در حوزه‌ خانواده و فرهنگ کشور؛ از سیاست زدگی افراطی در این حوزه ها ابراز نگرانی کرد

سرپرست پیشین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سیاست زدگی را عامل اصلی در نگاه مقطعی و رویکردهای غیرکارشناسانه به معضلات فرهنگی کشور دانست و از مسئولان خواست تا به جای حاکم ساختن اقدامات قهری و یا هیجانی از طرح های کارشناسی شده و الگوهای بومی به نحو شایسته بهره برداری نمایند.

وی با انتقاد از وزارتخانه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور نسبت به موضوع خانواده با ویترینی خواندن عملکرد آن ها ابراز کرد: عملا این حوزه رها شده است و آمار و ارقام بسیاری از آسیب ها و بزه های اجتماعی نشان دهنده همین نکته است. تکلیفی کردن برخی باورهای غلط بدون پشتوانه فرهنگی مانند فرزندآوری در نسل جدید، در آینده آسیب‌های احتمالی را دو چندان خواهد کرد.

ناصر پور ادامه داد: علیرغم تاکید و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه عملا اتفاق خاصی و نتیجه قابل قبولی حاصل نشده است. از سوی دیگر وقتی به سن پویایی جوانان کشور یععنی 19-24 سال توجه می‌شود خواهیم دید که 30 درصد از همین گروه نه مشغول تحصیل اند و نه مهارت و نه اشتغال، و این بسیار خطرناک است. همین گروه انگیزه تشکیل خانواده را از دست خواهند داد.

وی گفت: افتادن در دالان روش ها و انگیزه‌های غلط اتخاذ شده در حوزه رسانه‌ای و گفتمانی و به تبع آن طرح موضوعات نامربوط یا بدون اولویت که موجب بی اعتمادی شهروندان و آسیب پذیری مضاعف نهادهای مسئول می‌شود، آسیبی بسیار جدی است ایشان با بیان خطرات اجرایی شدن برخی از مواد سند 2030 عنوان داشتند متاسفانه در جریان فرهنگ و آموزش عمومی به صورت لایه‌های پیدا و پنهان از سطح مهدکودک تا سطوح دانشگاهی شاهد اجرایی شدن و توجه برخی نهادهای فرهنگی به این سند هستیم متاسفانه در حوزه خانواده آرام آرام شاهد پدیدار شدن علائم این سند می باشیم، وی با گلایه از عدم حمایت ازانجمن های علمی در ارائه طرح‌های مطلوب علمی و کاربردی با برشمردن برخی از طرح های شاخص انجمن مطالعات خانواده در ایران مانند: خانواده درمانی اسلامی، طرخح هخانواده پایدار، طرح پویان(سلامت سه گانه) خواستار توجه جدی مسئولان به این نهاد علمی دانشگاهی و اثرگذار در حوزه‌های اجتماعی به ویژه نهاد مقدس خانواده شد.

در پایان با قدردانی از اعضا مجمع و هیأت مدیره از تلاش‌های محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام مشاوره کشور در سالم سازی و فعال شدن اعضا آن مجموعه تشکر کرد.

در ادامه، امیر ناظری، دبیر انجمن، نیز در سخنرانی خود ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان تربیت و آموزش نیروی انسانی در حوزه‌ مشاوره و روانشناسی، بر ناکارآمدی رویکرد ها وروش‌های موجود اشاره داشت.

ناظری با اشاره به اجراء و پیاده سازی موفق طرح سلامت سه گانه‌ «پویان» در چند شهر و استان کشور به صورت پایلوت؛ پیاده سازی این طرح در سطح ملی را از ضروریات کشور در برهه‌ی حساس فعلی برشمرد.

دبیر انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران، استقبال گسترده‌ مردم از این طرح را گواهی بر کارآمدی و اثربخشی این طرح دانسته و بر لزوم مشارکت کلیه‌ نهادهای متولی در حوزه‌ خانواده، به خصوص «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور» تاکید کرد.

همچنین، در پایان این مجمع، کاندیداهای تصدی هیئت مدیره به معرفی خود پرداختند و اعضای مجمع ضمن انتخاب این اعضا به عملیاتی شدن «طرح پویان» رأی قاطع دادند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خانواده ایران مطالعات خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت مواریث فرهنگی استان اصفهان در عرصه بین‌الملل، امیدواریم احیای مجدد انجمن میراث فرهنگی استان زمینه تعامل همگانی برای حفظ و صیانت از این آثار ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از اصفهان با اشاره به برگزاری انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: انجمن میراث فرهنگی که به استناد اساسنامه وزارت میراث فرهنگی کشور تشکیل می‌شود، نهادی ملی _ فرهنگی و غیرانتفاعی است.

وی افزود: انجمن میراث فرهنگی با جلب مشارکت و همیاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر افراد جامعه به حمایت، حفاظت و صیانت از آثار و حفظ میراث فرهنگی، معرفی، آموزش و فرهنگ سازی عمومی و کمک به پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی می‌پردازد.

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با دعوت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، جلسه‌ای در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد و دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی کشور، ضمن تشریح وظایف و اختیارات انجمن میراث فرهنگی استان، اهمیت این انجمن را برای اعضا تبیین کرد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که انتصاب استانداران به عنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی هر استان نشان از اهمیت و جایگاه مصوبات این انجمن دارد، بر همین اساس احیا مجدد انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان را می‌توان گام مهم و مؤثری در اجرای سیاست‌های این انجمن دانست.

فتحی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعاً با تشکیل انجمن‌های متناظر شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها می‌توانیم مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی استان اصفهان را با تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای متولی برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: با نگاه ویژه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان مقرر شد، روزهای چهارشنبه به بررسی مسائل حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اختصاص پیدا کند.

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اهتمام ویژه استانداری به حل مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی در این جلسه تاکید شد اعضا با احصای مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی و همچنین تشکیل منظم جلسات، پیگیر حل چالش‌ها و مشکلات موجود در استان اصفهان باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت میراث فرهنگی استان اصفهان در عرصه بین‌المللی، امیدواریم احیای مجدد انجمن میراث فرهنگی استان زمینه تعامل همگانی برای حفظ و صیانت از این آثار ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

کد خبر 739268

دیگر خبرها

  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد