Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر شرایطی را داریم که ۹۶ درصد فرایند انتخابات را در قزوین به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و اگر شورای نگهبان و وزارت کشور توافق کنند در استان قزوین می‌توانیم انتخابات پیش رو را به صورت تمام مکانیزه برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی تصریح کرد: از ۲۵ فرایند انتخابات، در حال حاضر ۲۴ مورد به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری الکترونیکی این رویداد سیاسی فراهم شده است.

وی یادآور شد: در استان قزوین یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۶۵۱ شعبه آن شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی است که برای مناطق صعب العبور هم تدارک لازم دیده شده و در برخی مناطق کوهستانی و دور افتاده هم برای بردن صندوق‌ها و جمع آوری آرا به بالگرد نیاز داریم که با هماهنگی مدیریت بحران و هوانیروز اقدام مقتضی صورت می‌گیرد تا بتوانیم از ظرفیت بالگرد هم در صورت نیاز استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهار داشت: با مشارکت و همکاری فرمانداران برای برگزاری انتخاباتی باشکوه آمادگی داریم و بستر را مهیا کرده ایم و با تأمین امکانات و خودروهای لازم در حال حاضر دو هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و قرار است حدود ۲۰ هزار نفر عوامل مختلف در برگزاری انتخابات همکاری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: همه دستگاه‌ها باید امکانات مورد نیاز را تأمین کنند تا این انتخابات باشکوه خاصی برگزار شود و ستاد انتخابات استان هم در راستای تأمین امنیت و سلامت انتخابات، تمامی فعالیت‌های نامزدها را رصد کرده و در جلسات مختلف با مسئولان دستگاه‌های قضائی، امنیتی و اطلاعاتی این موارد را رصد می‌کند.

وی بیان کرد: فضای مجازی نیز در حال رصد کامل است و موارد تخلف مشاهده شده به دستگاه قضائیی اعلام می‌شود که از نامزدها و طرفداران آنها انتظار داریم بر اساس قانون رفتار کرده و به ضوابط و مقررات تعیین شده احترام بگذارند و از تخریب رقبا و خدمات نظام خودداری کنند تا دشمنان سو استفاده نکنند.

حبیبی تصریح کرد: از داوطلبان هم انتظار داریم از دادن وعده‌های غیر منطقی که خارج از اختیارات مجلس است خودداری کرده و تنها توانمندی خود را منعکس کنند.

وی گفت: حدود ۹۰ درصد واجدان شرایط رأی دادن در استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند و بقیه افراد نیز می‌توانند با رسید تعویض کارت ملی اقدام کنند.

وی افزود: هم اینک باید همه برای ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری تلاش کنیم که نیازمند همراهی رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و افراد صاحب نظر هستیم.

حبیبی یادآور شد: انتخابات مهمترین رویداد سیاسی کشور است و مردم ایران اسلامی یک بار دیگر در دوم اسفند ماه از جمهوری اسلامی حمایت خواهند کرد تا یک بار دیگر کشور بیمه شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: انتخابات امسال هم به جهانیان نشان خواهد داد که مردم از انقلاب، نظام و ارزش‌ها دفاع خواهند کرد و دشمنان را در این برهه نیز مأیوس می‌کنند.


 

کد خبر 4835918

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر حبیبی استانداری قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان گرگان تعطیلی مدارس قزوین ایلام شهرکرد شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود