Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@16:11:39 GMT

محکوم کردن آتش زدن کتاب مرجع پزشکی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۱۳۵۲

محکوم کردن آتش زدن کتاب مرجع پزشکی

در پی انتشار فیلمی از آتش زدن کتاب طب هاریسون (کتاب پزشکی داخلی) توسط فردی به نام تبریزیان که خود را استاد طب اسلامی معرفی می‌کند، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا در پی انتشار فیلمی از آتش زدن کتاب طب هاریسون (کتاب پزشکی داخلی) توسط فردی به نام تبریزیان که خود را استاد طب اسلامی معرفی می‌کند، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این بیانیه آمده است:

«بر هیچ انسان آگاه و منصفی در گستره جهان پوشیده نیست که علمای گرانقدر اسلام به تاسی از پیامبر اکرم(ص) که فرموده است «به جست‌وجوی دانش بروید ولو در چین باشد»، همواره بر کسب علم و معرفت از نقاط مختلف جهان تأکید کرده‌اند. در طول سده‌های متمادی، کتب علمی فراوانی میان ملل مختلف جهان مبادله و ترجمه شده و مورد استفاده قرار گرفته است. ایران از دیرباز مهد علم‌آموزی و دانش‌پژوهی بوده و خدمات فراوانی به گسترش دایره علم در جهان کرده است. ضمن این‌که دانشمندان ایرانی از دستاوردهای علمی سایر ملل نیز بهره جسته‌اند. این سنت همیشگی عرصه علم و دانش بوده که اصحاب علم و معرفت پیوسته سعی کرده‌اند تا از یافته‌های علمی دیگران استفاده کنند. دانش امروز جهان حاصل و برآیند تلاش دانشمندان در گوشه و کنار جهان و میراث همه جهانیان است و در مرزهای جغرافیایی خاصی محصور نمی‌شود و پیوسته در مسیر تکامل ره می‌پوید.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نهضتی فراگیر در زمینه گسترش دایره علم و دانش شکل گرفت که نتایج خیره‌کننده و افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف به دنبال داشته است. تعامل و داد و ستد علمی دانشمندان متعهد ایران و جهان همواره منافعی دوسویه داشته است؛ هم به رشد علمی کشور و تربیت متخصصین کمک کرده و هم باعث شده که با پردازش داده‌ها و کشف یافته‌های جدید علمی توسط دانشمندان ایرانی و عرضه آن در مجامع علمی بین‌المللی، تراز علم در جهان ارتقا یابد. در این میان در حوزه پزشکی کشور جهش قابل ملاحظه‌ای پدید آمده و امروزه یافته‌های علمی و تجارب درمانی پزشکان مبرز ایرانی، جایگاهی جهانی و درخور ستایش یافته است. متخصصین علوم پزشکی ما به خوبی از علوم روز دنیا بهره گرفته‌اند و متقابلا به گسترش دایره آن در مقیاس جهانی کمک کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است:

«در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در مصاف با استکبار جهانی است و مجموعه معاندین و بدخواهان، شبانه‌روز تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از امکانات گسترده رسانه‌ای، به زعم خویش چهره‌ای مشوه از نظام مقدس به جهانیان نشان دهند؛ متآسفانه شاهد به آتش کشیدن یک کتاب مرجع پزشکی که مورد تایید و مراجعه مستمر متخصصین این رشته در نقاط مختلف جهان از جمله ایران است هستیم. خوشبختانه این حرکت ناپسند نه تنها با موج وسیعی از اعتراض و محکومیت از سوی علما و اساتید حوزه و دانشگاه و مجموعه اصحاب دانش و معرفت قرار گرفت بلکه افکار عمومی جامعه نیز آن را نپسندید و نکوهش کرد و این نکته دقیقا بیانگر بروز و ظهور یکی از مولفه‌های ممتاز فرهنگ عمومی ایرانیان است که برای حریم علم و دانش ارزش و اعتبار خاصی قائل هستند. مردم نگاهی جامع به مسائل دارند و حرکت‌های افراطی از این دست را برنمی‌تابند، آنان ضمن این‌که از طب جدید بهره می‌جویند در جای خود به طب سنتی توجه دارند.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن محکوم کردن این اقدام ناپسند امیدوار است شرایطی فراهم شود که از این پس شاهد تکرار حوادث تلخی از این دست نباشیم.»

 انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب طب هاریسون آتش زدن کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر

ایسنا/همدان مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از برگزاری اعتکاف علمی دانش‌آموزان در چهار مدرسه ملایر طی ایام نوروز خبر داد.  

مهدی عابدینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، به حساسیت مقطع تحصیلی دور دوم متوسطه و نقش این پایه تحصیلی در آینده دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: در این راستا اعتکاف علمی دانش‌آموزان در ایام نوروز برگزار می‌شود.

عابدینی نیا ادامه‌ داد: چهار پایگاه دخترانه شامل دبیرستان نمونه عشقی فرد، دبیرستان فرهیختگان، دبیرستان فرزانگان و دبیرستان حاج رهبر برای اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۳ در ملایر فعال هستند.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها در مجموع پذیرای بیش از ۱۹۰ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند، کیفیت‌بخشی آموزشی و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان را از جمله اهداف اجرای  طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان برشمرد.

عابدینی‌نیا با بیان اینکه مراکز سمپاد شهرستان نیز برنامه‌ریزی مختلفی در ایام نوروز برای دانش آموزان دارند، تصریح کرد: دبیرستان‌های علامه حلی و فرزانگان هم فعالیت مختص به مدارس سمپاد را در ایام نوروز برای دانش‌آموزان این مدارس دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نوروز را فرصتی طلایی برای دانش‌آموزان کنکوری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه‌ به دید و بازدیدهای نوروزی، دانش آموزان در محلی امن و با آرامش می‌توانند به مطالعه بپردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی
  • عالمی فاضل و کامل با بیش از ۵۰ اثر علمی در اصفهان