Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@19:47:46 GMT

باز آفرینی بافت پیرامونی آرامگاه سعدی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۱۵۳۲

به گزارش‌ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، «نوذر امامی» از ارائه و تائید طرح طرح بازآفرینی بافت پیرامونی آرامگاه سعدی توسط این معاونت در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا خبر داد و اضافه کرد: معاونت شهرسازی و معماری با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی نسبت به اختصاص ردیف از محل بودجه 99 شهرداری جهت اجرای طرح، اقدام کرده و ضمن ارائه به شورا گزارش اقدامات اجرایی هر 3 ماه یک بار به اطلاع کمیسیون خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جهانی بودن سعدی شیرازی را دلیلی بر ضرورت ورود همه ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای انجام اقدامات لازم در جهت رونق و بهبود بافت پیرامون آرامگاه سعدیه دانست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن آرامگاه سعدی در شهرک سعدی، عنوان داشت: باید پتانسیل، فرصت و ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات این بافت فراهم شود و تا وقتی که تحول و رونق اقتصادی در این بافت ایجاد نشود هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت آن خواهیم بود.

امامی با اشاره به ظرفیت‌های شیراز، خاطرنشان کرد: شیراز پرافتخار، شهر راز و نیاز، شهر عشق و هنر، مهد اندیشه‌های عارفانه و عاشقانه و مرکز تلألو نور الهی فرزندان موسی بن‌جعفر(ع) است و عارفانی همچون سعدی و حافظ و... را در دل خود جای داده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه عشق مشکلات معماری شورای شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود

علی سرگزی   اظهار کرد: این نمایشگاه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس و با رویکرد غزلیات سعدی شیرازی در مکان مقبره این شاعر پر آوازه برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه خوشنویسی هنری مقدس است و خوشنویسان عشق و ارادت ویژه‌ای به سعدی شیرازی دارند، افزود: تعداد آثار این نمایشگاه ۳۰ اثر خوشنویسی غزلیات سعدی شیرازی از استاد احمد بستانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نمایشگاه در تاریخ هفتم تا دهم اردیبهشت برگزار می‌شود و بازدید برای عموم علاقه‌مندان و هنر دوستان آزاد است.
وی بیان کرد: هنر خوشنویسی نقش موثری در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه دارد و ما اساتیدی از جمله استاد احمد بستانی داریم که عمر خود را وقف این هنر کردند.
سرگزی خاطرنشان کرد: هنرمندان خوشنویس سیستان و بلوچستان در محافل و برنامه‌های مختلف آثار فاخری به نمایش گذاشته‌اند و اتفاقات مثبتی در این حوزه رخ داده که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی شیرین سخن
  • نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود
  • (تصاویر) گلباران آرامگاه سعدی
  • عکس متفاوت از رهبر انقلاب در شیراز