Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی وحدت» روز یکشنبه در نشست هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عمارت کلاه فرنگی این وزارتخانه همراه بود، در سخنانی ضمن تشریح عملکرد یک سال گذشته این صندوق اظهارکرد: در یک سال گذشته آمار صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش بنیان رشد قابل توجه ۲۳ برابری نسبت به عملکرد کل صندوق داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه مطالبات واخواستی نیز با وصول مطالبات و اعمال فرآیندهای نظارتی، نسبت مطالبات غیر جاری از ۱۵ به ۸ درصد کاهش یافته است.

وحدت، شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT را بیشترین متقاضیان صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و در مورد مدل‌های سرمایه‌گذاری در صندوق نوآوری گفت: به طور متوسط ۴۰ درصد از عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه تسهیلات و صدور ضمانت نامه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با بیان اینکه، در زمینه سرمایه‌گذاری سه مدل برای مشارکت صندوق در سرمایه‌گذاری وجود دارد افزود: یک مدل سرمایه‌گذاری با صندوق پژوهش و فناوری، دیگری مشارکت در ایجاد صندوق‌های جسورانه بورسی و در نهایت مشارکت در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: برای چرخه عمر شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز ابزارهایی طراحی و تدوین شده است تا در هر مرحله در کنار اکوسیستم نوآوری باشیم.

وی ضمن اشاره به رفع مشکل تامین مالی شرکت‌های بزرگ از طریق انتشار صکوک نوآوری خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که به مبالغ بالای ۱۰۰ میلیارد نیاز داشته باشند با توافقی که در بورس وجود دارد می‌توانند در بورس، اوراق نوآوری عرضه کنند و نقش صندوق در این زمینه به عنوان ضمانت و از طریق بانک‌های عامل خواهد بود.

وحدت در خصوص بیمه سرمایه‌گذاری که در سال آینده بهره‌برداری می شود نیز اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران در اکوسیستم نوآوری بیمه سرمایه‌گذاری را تدوین کردیم تا اگر شرکتی نیاز به جهش بزرگ داشته باشد از طریق این ابزار قابل انجام است.

وی در خصوص میزان جذب سرمایه در اکوسیستم نوآوری در سال گذشته نیز اظهار کرد: در یک سال گذشته حدود ۳۱۳ میلیارد تومان سرمایه به بازار اکوسیستم نوآوری جذب شده است و پیش بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک ابزارهای سرمایه‌گذاری در صندوق جایگزین ابزار وام و تسهیلات شود.

وحدت در تشریح خدمات توانمندسازی و توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان به عنوان خدمات بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بیان کرد: خدمات مختلفی در حوزه توانمندسازی با رویکرد توسعه بازار در صندوق نوآوری وجود دارد که شامل صدور استانداردهای معتبر، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، اعزام و پذیرش هیات تجاری، حفاظت از مالکیت معنوی و برگزاری رویدادهای تخصصی و شبکه‌سازی است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: با ابزارهای توانمندسازی این صندوق، ۹۵۲ شرکت در ۱۱۲ نمایشگاه داخلی شرکت کرده‌اند.

وی در خصوص خدمات گرنت شرکت‌های دانش بنیان نیز یادآور شد: یکی از ابزارهای حمایتی صندوق که به تازگی در لیست ابزارهای خود قرار گرفته است، تخصیص کمک هزینه تحقیق و توسعه است که شرکت‌های دانش بنیان در کنار یک گروه تحقیقاتی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وحدت خاطرنشان کرد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی ادعا می‌کنیم که دارای ابزارهای متنوع و کارآمد برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم که فعالان این اکوسیستم می‌توانند از آنها استفاده کنند و برای توسعه فناوری‌های آینده، زمینه همکاری مشترک بین صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف مانند علوم شناختی، هوش مصنوعی، داده‌های حجیم، اینترنت اشیا و موارد دیگر وجود دارد.

وی در ادامه خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: پروژه‌های ساخت داخل که در اولویت وزارت ارتباطات قراردارد را به صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کنید تا با ابزارهای متنوع صندوق، تامین مالی شوند.

در نشست هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین مدل سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طرح تامین، راه‌اندازی، بومی‌سازی و نگهداری زیرساخت‌های دریافت تصاویر ماهواره‌ای به عنوان نمونه‌ای از مدل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح شد.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی محمد جواد آذری جهرمی نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی محمد جواد آذری جهرمی نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی محمد جواد آذری جهرمی نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • دانش‌آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا