Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی آقا محمدی مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری در همایش الگوی مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی با رویکرد دستاوردهای معین های اقتصاد مقاومتی گفت: طبق آمارها ۲۳ درصد از مردم کشور ما جزو، کارمندان دولت هستند و ۳۹ درصد کارمندان در بخش غیر دولتی فعال اند که در نتیجه کشور ما ۶۲ درصد حقوق بگیر از دولت دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید به این آمار اضافه کرد که ۳۰ درصد شاغلین معیشتی هستند که ازخود ملکی مثل مغازه یا زمین دارند که زندگی خود را از این طریق اداره می کنند.

وی تصریح کرد: قطعا بدون زیر ساخت های لازم توسعه اقتصادی ممکن نیست و در طرح مثلث اقتصادی به قاعده هایی که تا کنون نادیده گرفته شده است می پردازد.

مشاور اقتصادی رهبر همچنین بیان کرد: همان طور که در این جلسه گفته شده ، اگر در روستایی استخری وجود دارد و توسط معین های اقتصادی از این فضا جهت پرورش ماهی استفاده می شود این ظرفیت مازاد است که باعث تولید ثروت می شود.

آقا محمدی همچنین بابیان اینکه باید زنجیره تولید را به حرکت دراورد گفت: برای تهیه دار قالی ، مواد اولیه از جمله ، دار، بافنده ، ابزار و ... لازم است و این یک زنجیره است پس باید به این زنجیزه اهمیت داد زیرا همین زنجیره ها باعث رونق تولید و اشتغال می شوند. 

مشاور اقتصادی رهبری همچنین بیان کرد: اقتصاد ۲۶ زنجیره اصلی دارد و نباید این زنجیره ها خوابیده باشند و ، هنگامی که این روند از زنجیره ها کامل نیست کار اقتصادی نیز می خوابد که درطرح مثلث اقتصادی به این موضوع به خوبی پرداخته است.

وی ادامه داد: بنا بر تقسیمات اقتصادی جهانی ایران شامل ۹ منطقه اقتصادی می شود که خراسان بزرگ به صورت یکپارچه رتبه ۸ را دارد و در چشم اندازهای پیش رو ایران باید رتبه اول خاورمیانه و آسیای جنوبی را به دست آورد لذا لازم است برای تحقق این ایده صادرات ، واردات ، کشت ، صنعت ، گاز ،آب و هر انچه که مربوط به اقتصاد است در کشور شکل گیرد. 

آقا محمدی همچنین با بیان اینکه قصد داریم تا فردگاه شهید هاشمی نژادمشهد را بانام فرودگاه جهان اسلام معرفی کنیم گفت: یکی از اهداف ما توسعه فرودگاه مشهد با ایده فرودگاه جهان اسلام است .چرا که مشهد بعد از تهران پایتخت دوم ایران است و منظور از اجرای طرح این است که هر مسافری که از کشورهای اسلامی به ایران سفر می کند ابتدا وارد شهر مشهد شود و سپس از این شهر به مکان ها وشهرهای دیگر کشور برود.

معین های اقتصادی نیکوکارانی هستند که از آنها خواستیم جامعه را بسازند

در ادامه مراسم علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در خصوص معین های فعال اقتصادی بیان کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به هیچ معین اقتصادی وام ارزان‌قیمت، درجه یا امتیازی داده نشده و معینهای اقتصادی نیکوکارانی هستند که ما از آنها خواستیم به جای ساخت مسجد، جامعه را بسازند.

وی ادامه داد:  برای هیچ مسوولی افتخار نیست که مردمش فقیر باشند و  زمانی که اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را در این استان آغاز کردیم بسیاری گفتند نمی‌توانید اما همانطور که در دفاع مقدس خواستیم و توانستیم، در این طرح نیز همین کار را به خوبی انجام دادیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بهتر است هر فردی اختلافات سیاسی را کنار بگذارد و به فکر حل معضلات جامعه باشد تاکید کرد:باید دعواهای سیاسی را تمام کنیم و بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هرکس باید هر سلیقه سیاسی که دارد برای خودش نگهدارد و نباید آن را با مسائل توسعه گره بزند. مردم نجیب ما ۴۰ سال به نظام جمهوری اسلامی اعتماد کردند لذا مدیون و بدهکار آنان هستیم.

رزم حسینی در ادامه سخنان خود گفت: در گام دوم انقلاب با سبک و روش جدیدی وارد کار خواهیم شد لذا نباید انتظار تشویق، تبلیغ و حمایت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند مجریان طرحهای اقتصادی و ما را در اجرای  این برنامه در  استان خسته کنندافزود :  نباید روحیه خود را از دست دهیم و برخی نیز چوب لای چرخ می‌گذارند و نسبت به طرحهای اقتصادی بدبینی و مخالفت نموده و به مجریان آنها حسادت می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بدبینی یکی از مشکلات اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی است تصریح کرد: همایشی که امروز در این خصوص  برگزار شد ،یکی از نادرترین نشستهای اقتصادی است زیرا همه در این چارچوب ارکان حاکمیت اعم از قوای قضاییه، مجریه و مقننه و امامان جمعه با یک هدف مشترک به دنبال قوی شدن اقتصاد در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی هستند و همه در کنار یکدیگر برای تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

رزم حسینی همچنین بیان کرد: این طرح همدلی و همزبانی را برای رسیدن به یک هدف مقدس شامل "جذب سرمایه، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت، کاهش آسیبهای اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش امنیت پایدار" ایجاد کرده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: باید برای خدا کار کنیم زیرا ، خدمت به خلق بزرگترین عبادت است ، این شهید بزرگوار بی مهری ها را تحمل کرد اما ولایتمدار باقی ماند. آن بزرگ مرد آزاده بود و به دور از دروغ و ریا عمل کرد .

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم نظام جمهوری اسلامی پا برجا باشد ابتدا باید ملت را از وضعیت اقتصادی راضی نگه داریم مطرح کرد:طرح مثلث توسعه اقتصادی ، فقر فرهنگی و اقتصادی را از بین می‌برد زیرا معینهای اقتصادی که  وارد فضای کاری فرهنگی شده اند از روی اعتقادی بوده و هیچکس آنها را مجبور به این کار نکرده است.

خراسان رضوی نمونه برجسته طرح مثلث  توسعه اقتصادی در کشور

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز با حضور در این مراسم و در جمع نخبگان اقتصادی استان و مسئولین گفت:  تاکنون هیچ فعالیت اقتصادی در کشور اجرا نشده که همه قدرتهای نظام به عنوان پشتیبان فعالان اقتصادی وارد عمل شده و در مقام تایید آنان برآیند اما هم اکنون ائمه جمعه، قوه قضاییه، قوه مجریه و نمایندگان مجلس همگی حامی معین‌های اقتصادی در الگوی مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی هستند و با همه قدرت با معین ها همراهی می‌کنند تا ثابت کنند باید رویکردمان در توسعه نگاه به درون و اتکای به توانمندیهای خود باشد و تنها در این صورت مشکلات و نگرانی‌های مردم حل می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی فعالیتهای اقتصادی که  در این طرح طی یکسال گذشته بوده با رویکرد مثبت ارزیابی شده و کوچکترین تردیدی در روند اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی و توفیق آن وجود ندارد.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب خاطر نشان کرد: ایشان قبلا اظهار داشتند که "اگر از محل اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی–فرهنگی با افق ورود ۹۰ هزار میلیارد تومان سرمایه به استان خراسان رضوی، یک سوم آن معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان هم وارد استان شود پول کمی نیست" و هم اینک که یک سال از اجرای این الگو در خراسان رضوی می‌گذرد ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه نقدی وارد استان  و به کار گرفته شده در حالی که هیچ امکان دولتی در آن دخالتی نداشته و دستاورد معین‌های اقتصادی است.

علم الهدی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی از برکات شهید حاج قاسم سلیمانی است و رزم حسینی استاندار خراسان رضوی هدیه این شهید بزرگوار برای استان است مطرح کرد:  پیش از اینکه وی به سمت استانداری منصوب شود ، شهید سلیمانی  نزد من آمدند و گفتند که "استاندار جدید شما فردی عادی نیست بلکه یک عنصر پرورش یافته در فرهنگ دفاع مقدس و سلاله‌ای از عرصه ایثارگری نظام است که دانش و تجربیات فوق العاده‌‎ای در نجات اقتصاد این کشور دارد که می‌خواهد همه تجربیات خود را در به پای امام هشتم بریزد". 

امام جمعه مشهد به سخنان خود اضافه کرد:تاکنون هیچ فعالیت اقتصادی در کشور اجرا نشده که همه قدرتهای نظام به عنوان پشتیبان فعالان اقتصادی وارد عرصه شوند و در مقام تایید آنان برآیند اما هم اکنون ائمه جمعه، قوه قضاییه، قوه مجریه و نمایندگان مجلس همگی حامی معین‌های اقتصادی در الگوی مثلث توسعه اقتصادی–فرهنگی هستند و با همه قدرت با معین ها همراهی می‌کنند تا ثابت کنند باید رویکردمان در توسعه نگاه به درون و اتکای به توانمندیهای خود باشد و تنها در این صورت مشکلات و نگرانی‌های مردم حل می‌شود.

راه اندازی ۱۲۶۴ پروژه خرد در شهرستان های خراسان رضوی

مدیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه ۱۲۶۴ پروژه کسب وکار خرد توسط ۶۸ معین اقتصادی در شهرستان های استان راه اندازی شده است گفت: تا کنون برای ۱۱۰۰ روستا ظرفیت اشتغال فراهم شده است.

علی اکبر لبافی همچنین بیان کرد: برای ۴۰ درصد از روستاها کارت هدف تعریف کردیم تا به وضعیت مطلوب برسند، همچنین جهت همکاری برای ائمه جمعه و فرمانداران درخواست ارسال و شاخص های ارزیابی توسعه قبل و بعد را تهیه کردیم .

وی با اشاره به آسیب شناسی‌های این طرح افزود: بعد از تشکیل کمیته در خصوص طرح مثلث توسعه اقتصادی کمیته آسیب شناسی شکل گرفت و ۳۰ نشست تخصصی با روسای شهرستان‌ها و۴۰ نشست با معین های اقتصادی برگزار کردیم.

مدیر نهاد اقتصاد مقاومتی همچنین با تاکید بر اینکه ۱۶۳ معین اقتصادی در شهرستان ها داریم که ۹۸ درصد بخش خصوصی و ۲ درصد بخش دولتی هستند اظهار داشت: در این خصوص سامانه ثبت عملکرد را، راه‌اندازی کردیم و تاکنون ۲۱۲ پروژه به بهره برداری رسیده و ۳۷۳ نفر مورد تائید نهاد این سامانه قرار گرفته اند.

وی در پایان تصریح کرد: شهرستان‌های تربت حیدریه ، سبزوار، بردسکن ، درگز و خلیل اباد جزو شهرستان های برتر مثلث توسعه اقتصادی هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خراسان رضوی رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب شاخص روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • هجوم هواداران بدون بلیت به کنسرت معین در شهر وان (فیلم)