Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:36:21 GMT

شهردار کرمان در نشست مطالبه گری دانشجویی حاضر شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۲۰۰۹

شهردار کرمان در نشست مطالبه گری دانشجویی حاضر شد

شهردار کرمان در نشست مطالبه گری دانشجویی در دانشگاه پیام نور کرمان به سوالات و ابهامات دانشجویان پاسخ داد و گفت: کرمان، عنوان کلانشهر را تنها یدک می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمهران عالم زاده امروز (یکشنبه 6 بهمن) در نشست مطالبه گری دانشجویی در دانشگاه پيام نور مركزی كرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: در خصوص شفافیت در شهرداری کرمان با بیان اینکه در سایت شهرداری کرمان شفافیت شهرداری از جمله در قراردادها، نقشه‌های طرح تفصیلی که به عنوان بزرگترین منبع اطلاعاتی شهرداری محسوب می شود (برای اولین بار در کشور شهرداری کرمان نقشه تفصیلی شهری را منتشر کرد)، نیروهای شهرداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

 

 

شهردار کرمان در پاسخ به انتقادات دانشجویی مبنی بر اینکه شهرداری هزینه کردی را که در مراسم تشییع سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی انجام داده{ با جزییات آن به رخ کشیده و چرا باید نسبت به شخصیتی که امنیت منطقه را مدیون ایشان هستیم اینگونه برخورد شود؟} توضیح داد: در بحث مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی کاری که شهرداری کرد وظیفه و کار دلی و در این راستا اداره کل راهداری و سه بخش خصوصی به شهرداری کمک کردند.

 

 

وی ادامه داد: با وجود آنکه در جلسه مدیریت بحران با محوریت آمادگی استان کرمان برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، درخواست کمک از سایر دستگاه‌های اجرایی را داشتیم تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل در آن روز در اختیار شهردای قرار دهند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد، لذا گزارش عملکرد شهرداری را منتشر کردیم.

 

 

عالم زاده گفت: شهرداری طراح مسیر تشییع نبود و صرفاً مجری کارهایی که برعهده‌اش گذاشته بودند، بود و ستاد برگزاری مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی برای هر دستگاهی یک وظیفه‌ای ابلاغ کرد که شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان وظیفه به مناسب‌سازی شهری برای این مراسم بودند و ما نقش‌های مضاعفی خودمان نیز برای خدمت‌رسانی بیشتر از جمله نظافت شهر، حضور آتشنشانان و...انجام دادیم.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه های خاتم را شفاف سازی کردیم و در سایت شهرداری گذاشتیم اما چند نفر از مطبوعات و رسانه ها رفتند ببینند که این پروژه به چه شکل صورت گرفته و چه کسی مطالبه کرد طرحی که در طرح جامع مصوبه نداشته و در طرح جامع شهری نبوده با چه مجوزی اجرا شده؟ افزود: لذا اگر قرار است هر کسی به سلیقه خود، شهردار و شورای شهر شد بدون در نظر گرفتن مقررات بالا دستی کاری انجام دهد همین می شود که امروز در پروژه ای مانند میدان آزادی انجام شد.

 

 

شهردار کرمان در ادامه گفت: علیرغم همه اظهار نظر متخصصانی که قبلاً گفتند این پروژه مشکلی از شهر کرمان حل نمی کند و حل نکرد بلکه حدود 120 میلیارد تومان در این حوزه هزینه می شود که حداقل باید 120 میلیارد تومان دیگر در سال های بعد تملک خیابان بهمنیار انجام شود و بعد چه دردی از مردم دوا می کند؟! در حالیکه وقتی این پروژه شروع شد می توانست با این هزینه 240 دستگاه اتوبوس خریداری کرد و اگر به کل مردم شهر سرویس رایگان می دادیم ارزان تر تمام می شد بنابراین این از مواردی است که انتظار داریم رسانه ها و نخبگان بپردازند و مهم این است که کار کارشناسی شده همه انجام دهیم تا خطاها به حداقل برسد.

 

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال اینکه چرا شهر کرمان بدون هیچ دلیلی از سمت جنوب گسترش پیدا می کند؟ بیان کرد: متأسفانه یکی از آفت های بزرگی که شهر کرمان گرفتار آن است توسعه بی رویه شهر در سنوات گذشته است اما ما امروزه هیچ توسعه ای نداریم و خط محدوده شهر کرمان از چند سال بسته است و از دوره قبل هم توسعه ای نداشته است.

 

 

شهردار کرمان با بیان اینکه شهر کرمان موجود زنده ای است که تناسبات آن با هم درست نیست و این بیماری است که به راحتی نمی توان درمان کرد؛ ادامه داد:  13 هزار هکتار مساحت شهر با 650 هزار نفر جمعیت است یعنی هر هکتار حدود 50 نفر ساکن هستند که خیلی پائین است و متأسفانه این سیاست غلط دولت و شهرداری در سنوات قبل بوده به این دلیل که وقتی دولت زمینی به محدوه شهر اضافه می کند و به قیمت آزاد به مردم می فروشد این کار ضرر است زیرا شهر به شکل نامتعارفی توسعه پیدا می کند و دولت نیز نمی تواند پاسخگو باشد لذا شهرداری با یک شهر توسعه نیافته می ماند و اگر شهر به یک میلیون نفر جمعیت برسد خدمات پاسخگو نیست.

 

 

وی در پاسخ به سوال تفاوت قسمت های مختلف شهری در بالا شهر و پائین شهر توضیح داد: شهرداری کاری که درحوزه برنامه انجام می دهد این است که برنامه ای تدوین می کند و به شورا می فرستد؛ شورا به برنامه رأی می دهد و برنامه ها را کم و زیاد می کند اما کاری که ما در دوره اخیر انجام دادیم متوازن بوده که از منطقه 2 که درآمد زیاد دارد برای منطقه 4 گذاشتیم لذا ضرورت دارد به بقیه مناطق خدمات دهیم که منطقه ها خالی از سکنه نشود و قطعاً اگر بودجه شهرداری نهایی شود در 4 منطقه شهرداری وضعیت بودجه را رصد می کنید.

 

 

عالم زاده در خصوص توسعه بی رویه شهر کرمان از جنوب شهر، گفت: هوانیروز درخواست اضافه کردن 40 هکتار به محدوده شهری کرد که در شورای عالی معماری و شهرسازی 40 هکتار از محدوده شهری خارج کردیم و به این محدوده اضافه کردیم.

 

 

وی در خصوص آبگرفتگی معابر زیاد در کرمان گفت: از مشکلات اساسی شهر کرمان به دلیل اینکه شهر مسطحی است، دفع آب های سطحی است که به سختی صورت می گیرد و در برخی مناطق عموماً با پمپ بخشی از این آب خارج می شود اما اینکه تنها مشکل در مناطق پائین است درست نیست بلکه در میدان رسالت و الغدیر نیز این مشکل وجود دارد اما مشکل اساسی منطقه یک ما این است که شیب شهر ما از سمت جنوب به سمت شمال است یعنی آبی که از منطقه 4 حرکت می کند به سمت خیابان ناصریه می آید لذا سال گذشته در چهارراه ناصریه تعدادی پمپ مستقر کردیم اما امسال با توجه به بارندگی که اتفاقی افتاد متأسفانه برق رسانی به این پمپ ها با یک روز تأخیر انجام شد.

 

 

شهردار کرمان افزود: شهر کرمان از منطقه جنوب سرآسیاب مورد تهدید سیل است لذا مشاور هم بحث دفع سیلاب و هم کنترل آب های سطحی را بررسی می کند.

 

 

وی در پاسخ به انتقاد دانشجویان مبنی بر اینکه در 4 راه ورودی به شهر هیچ فضای زیبا سازی انجام نشده و شهر کرمان معروف به شهر مردگان است؛ بیان کرد: براساس قانون، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، کلان شهر محسوب می شوند اما در مصوبه ای که در دو دوره قبل ریاست جمهوری تصویب شد این بود که شهرهای بالای 500 هزار نفر هم کلان شهر هستند اما این کلمه را شهر کرمان تنها یدک می کشد زیرا از امتیازات کلان شهری متاسفانه چیزی به شهر کرمان داده نشده است لذا در زیباسازی ورودی شهر که از بحث های برحق است جزو برنامه های شهرداری است که 3 مشاور در این خصوص انتخاب و در حال کار هستند ضمن اینکه منطقه 3 کار را از سمت هفت باغ نسبت به ایجاد فضای سبز شروع کرده است.

 

 

عالم زاده در پاسخ به آخرین وضعیت آرامستان جدید؛ افزود: آرامستان جدید کرمان در سایت جدید طراحی شده بود و اتفاق بدی که افتاده این است که این سایت در قبال یک قرارداد راه و شهرسازی به شهرداری کرمان واگذار شده اما اخیراً ارتش روی کل سایت سند گرفته لذا الان اختلاف میان ارتش و مسکن و شهرسازی وجود دارد و ما هم پیگیر این هستیم که اگر مشکل رفع تعارض مالکیت حل نشود بقیه سایت هایی که پیشنهاد شده را به عنوان آرامستان جدید در نظر بگیریم و احداث کنیم که قرار است تا پایان این ماه تصمیم گیری شود.

 

 

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا نیروهای خدماتی شهری در شهر کم هستند؛ گفت: نیروهای خدماتی براساس مساحت شهر و فضایی که باید نظافت شود، مشخص می شود و یکی از مشکلاتی که داریم این است ماهیانه حدود 13 میلیارد تومان هزینه جمع آاوری زباله و نظافت شهر را بدهیم که در این حوزه نیرو کم نداریم و نظافت شهر کرمان نظافت خوب و وضعیت مطلوبی داشته است.

 

 

شهردار کرمان در خصوص اضافه کردن خط اتوبوس در مسیر میدا شهدا تا میدان آزادی گفت: این کار در حال بررسی و مطالعه است که در مسیر رفت و برگشت خطی اضافه کنیم اما به دلیل برخی سختی ها باید به صورت کامل بررسی و پیگیری شود.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که برای پروژه های عمرانی مانند میدان آزادی که هدر رفت هزینه داشتیم چه سازوکاری در شورا و شهرداری وجود دارد زیرا پول زیادی از بیت المال صرف شده است؟ و اینکه شهرداری چه سازوکاری دارد که این اشتباهات دوباره تکرار نشود؟ اظهار داشت: تخصص محوری از برنامه های اصلی شهرداری است که افراد متخصص اظهار نظر کنند و مدیران اجرایی کار را انجام دهند اما در گذشته شاهد اتفاقات زیادی از این دست در کل کشور در بحث شهرسازی بودیم لذا تا زمانی که هیچ برخوردی با خطاکار صورت نگیرد این رویه ادامه دارد.

 

 

عالم زاده در خصوص محدوده شهر گفت: حاشیه شهر و محدوده شهری موضوع مشخصی است اما مشکل ما در حاشیه شهر پدیده زمین خواری است لذا مردم در هر صورت نباید آلت دست زمین خوار شوند و ما هم سعی و تلاش داریم که این موضوع را کنترل و پیگیری کنیم تا به آن دامن زده نشود.

 

 

وی با تأکید بر این مطلب که خط محدوده واقعاً یک خط است و تنها جایی که در حاشیه شهر کرمان شاهد ساخت و ساز خلاف هستیم، ساخت خانه های سازمانی ارتش در انتهای سرآسیاب است که به فرمانداری و دادستانی گزارش کردیم؛ افزود: اعتقاد داریم که اگر ارتش مستثنی است، مردم واجب تر هستند و اگر مردم به جز این مورد خانه سازی در حاشیه شهر مشاهده کردند اعلام کنند تا ما هم به مراجع مربوطه گزارش دهیم.

 

 

شهردار کرمان در پاسخ به این این دغدغه که کوره های آهک در محله صنعتی باعث بیماری های پوستی برای مردم شده گفت: در خصوص کوره های آهک دغدغه داریم اما محیط زیست باید ورود و از فعالیت کوره های آهک جلوگیری کند و هم موظف شد که تسهیلات لازم ایجاد شود تا این کوره ها به جاده زرندی منتقل شوند.

 

 

شهردار کرمان در خصوص محله های حاشیه شهر کرمان افزود:  محله الله آباد دهیاری دارد که برای خود مستقل است اما محله شیشه گر، یک محله حاشیه نشین است که از نظر ما محله رسمی نیست و از خدمات  برق و آب به صورت غیرمجاز استفاده می کند و شهرداری خدماتی از این بابت نداده و بیش از  15 تا 20 میلیارد تومان در سال گذشته در محله صنعتی کار آسفالت و جدول گذاری انجام دادیم اما سعی داریم تا هم محله صنعتی و هم محلات دیگر را از وضع بی آسفالتی نجات دهیم.

 

 

وی در ادامه گفت: محله صنعتی که یک زمانی خارج از محدوده بوده است امروز آسفالت می شود اما فاز 3 شهرک الغدیر که 27 سال از آن می گذرد هنوز آسفالت نشده به این دلیل که دولت قیر هدف را به محلات حاشیه نشین می دهد. 

 

عالم زاده در خصوص حادثه جانباختگان مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهرداری در ستاد تشییع نبود اما هر چه از ما خواسته شد را انجام می دادیم اما یکی از مسائل و مشکلاتی که در خیابان بود همین میخ هایی که بین مسیر اتوبوس و آسفالت بود که باعث حادثه شد.

 

وی در حوزه روشنایی پارک ها، بیان کرد: از دوسال گذشته روشنایی پارک های شهر و پارک های جدیدی که احداث می شود، اصلاح شده اما اگر باز هم پارکی را می بینید که روشنایی کم دارد می توانیم پیگیری کنیم.

 

 

شهردار کرمان در ادامه در خصوص تبلیغات شهری برای گردشگری کرمان، افزود: برای تبلیغات گردشگری استان کرمان نیز هرسال قبل از عید نوروز نقشه گردشگری چاپ می کنیم و ایستگاه های «از من بپرس» را در ورودی های شهر در اختیار مسافران می گذاریم و همچنین جشنواره ویژه نوروزی داریم تا مردم تشویق به سفر به استان کرمان شوند زیرا در حوزه گردشگری ارزش افزوده برای مردم ایجاد می شود.

 

 

عالم زاده در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای مزایای رفتگرهای شهر در نظر دارید؟ افزود: مجموعه خدماتی و نیروهای قراردادی شهرداری حدود سه ماه حقوق معوقه داشتند که اولین اولویت من این بود که حقوق معوقه این نیروهای خدماتی پرداخت شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور باید در خصوص معدوم سازی حیوانات ولگرد فکری کند، گفت: وظیفه شهرداری در این خصوص جمع آوری و نگهداری این حیوانات است و عقیم سازی آن ها را باید دامپزشکی انجام دهد اما با توجه به اینکه حجم زیادی از سگ های بلاصاحب وجود دارد، با انجمن حمایت از حیوانات قرارداد بستیم اما در زمان اجرای طرح پا پس کشیدند لذا در این خصوص از هر مجموعه ای که حاضر به همکاری است می خواهیم اعلام آمادگی کنند.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما مسجد مطالبه گری دانشگاه پیام نور کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است

استاندار اصفهان صبح سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با آیت الله مرتضی مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: خدمات انجام شده در استان اصفهان مشهود است و امیدواریم این اقدامات مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص تأمین آب استان، گفت: این مورد مکرراً توسط مردم مطالبه می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی این مسئله اساسی استان به بهترین نحو به ثمر برسد.

وی همچنین از دیدارهای بدون واسطه استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با آحاد مردم در جریان سفرهای شهرستانی و تلاش جهت رفع مسائل مردم تقدیر و قدردانی کرد.

تأمین آب نخستین مطالبه مردم و علما در اصفهان

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این دیدار عنوان کرد: در دیدار با علما و بزرگان استان، همه بزرگواران مطالبه پروژه‌های تأمین آب را دارند و ما نیز بر این باور هستیم که تأمین آب استان اولویت نخست است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته سایر مشکلات استان را زمین نگذاشته‌ایم و در تلاش هستیم تا با نگاهی جامع زمینه‌های رفع چالش‌ها و توسعه همه‌جانبه استان اصفهان را رقم بزنیم.

برگزاری مستمر قرارگاه آب اصفهان

مرتضوی ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان، بیان کرد: به صورت هفتگی دو روز در هفته جلسات مستمر قرارگاه آب استان را تشکیل می‌دهیم و تأمین آب استان را در سطح ملی مکرراً پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: سال‌ها است که آب‌هایی از استان خارج می‌شود اما آبی جایگزین آن نشده است از این رو تقویت آبخوان و حوضه آبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاندار اصفهان اجرایی شدن پروژه‌های بلاتکلیف استان در حوزه تأمین آب را قدم بعدی مدیریت استان در تأمین آب دانست و اظهار کرد: در این بخش هم اینک اغلب پروژه‌های متوقف شده، فعال شده است.

وی با اشاره به خروج بیش از یک میلیارد متر مکعب آب از جنوب استان و لزوم بهره‌مندی از این آب به عنوان یک منبع درون استانی، گفت: مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و با تأیید ریاست جمهوری پروژه‌ای را برای بهره گیری از منابع درون استان شروع کردیم و در تلاش هستیم که تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تأمین آب استان از دریای جنوب، گفت: قریب به دو دهه، بحث انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان مطرح بود، از اواخر مردادماه ۱۴۰۱ مراحل اجرایی پروژه شروع و در سال نخست از فاصله یکهزار کیلومتری موفق شدیم ۵۰۰ کیلومتر از مسیر را اجرا کنیم.

مرتضوی گفت: در نظر داریم در سال جاری و سال آینده اجرای خط را به اتمام برسانیم و در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه در سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: این پروژه با بالاترین سرعت در حال اجرا است و در روند اجرا در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا به عنوان دومین چالش کلان استان، بیان کرد: انجام فیلتراسیون، استانداردسازی و جابه‌جایی برخی واحدهای صنعتی، گسترش حمل‌ونقل عمومی و استانداردسازی سوخت مصرفی خودروها از جمله اقداماتی است که در حوزه آلودگی هوا در حال انجام است.

مرتضوی همچنین به دیدارهای مردمی، برگزاری سفرهای شهرستانی، برگزاری متفاوت شورای‌های اداری استان و حضور مستمر مدیران استان در مرکز سامد و پاسخگویی به مسائل مردم اشاره و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

کد خبر 747213

دیگر خبرها

  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • مطالبه ۱۳۶ مشهدی در دیدار مردمی رسیدگی شد
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود