Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:16:57 GMT

ایستگاه فضایی ثابت در سلماس راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۲۰۳۷

ایستگاه فضایی ثابت در سلماس راه‌اندازی می‌شود

محسن قندی روز یکشنبه در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی سلماس توجه به مساله فضا، را پایه یکی از شاخص‌های توسعه برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه این امر در کشور ما جایگاه خود را پیدا کرده است و باید برای ارتقای آن در این استان نیز تلاش کرد.

وی افزود: ایستگاه زمینی سلماس به عنوان یکی از چهار ایستگاه اصلی کشور وظیفه کنترل و بهره‌برداری از ماهواره‌های ساخته شده در کشور و نیز دریافت تصاویر ماهواره‌ای جدید و ارائه آن به کاربران و سازمان‌های بهره‌بردار از جمله جهاد کشاورزی و مدیریت بحران و همچنین استارتاپ‌های فضایی برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه را برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این ایستگاه در سطح ملی و منطقه‌ای خدمات‌رسانی کرده و مناقصه احداث آن هم‌اکنون در جریان است.

«قندی»، افزود: تسهیل امور راه‌اندازی ایستگاه فضایی در سلماس، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشگاه فضایی ایران در زمینه پژوهشی، کاربردی، توسعه‌ای و فناوری علوم فضایی، مطالعه طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مطالعات آزمایشگاهی، همکاری در خصوص پایش زمین‌های کشاورزی و استفاده از داده‌های فضای جدید می‌تواند قدمی برای توسعه فضاپایه در آذربایجان‌غربی و شهرستان سلماس باشد.

 وی افزود: توسعه زیرساخت‌های فضایی یکی از نیازمندی‌های اصلی برای توسعه دانش و شکل‌گیری زنجیره صنعت فضایی در کشور به شمار می‌رود. 

مدیر بخش عمرانی و دستیار ویژه سازمان فضایی کشور گفت: سازمان فضایی ایران در حال حاضر توسعه ٢ ایستگاه ‌و احداث ۲ ایستگاه جدید دیگر را در کشور را در دستور کار دارد. 

در ادامه این دیدار دستیار ویژه سازمان فضایی کشور از محل زمین واگذار شده برای احداث این ایستگاه بازدید کرد.

شهرستان سلماس با داشتن ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ این شهرستان در ۹۰ کیلومتری شمال مرکز استان و در مجاورت مرزهای ایران و ترکیه قرار گرفته است.

برچسب‌ها پژوهشگاه فضایی ایران آذربایجان غربی سلماس ایستگاه فضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهشگاه فضایی ایران آذربایجان غربی سلماس ایستگاه فضایی پژوهشگاه فضایی ایران آذربایجان غربی سلماس ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی نامه‌ای خطاب به شرکت‌های واردکننده خودرو از آنها خواست طی سه روز تا نهم فروردین اطلاعات لازم برای جمع بندی و برآورد نیاز ارزی واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کنند.

در این نامه آمده است: به منظور تعیین میزان تخصیص و برآورد سقف ارزی واردات خودرو سال ۱۴۰۳، شایسته است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ نسبت به نهایی نمودن برنامه واردات مطابق جدول ذیل اقدام لازم صورت پذیرد آمار‌های اعلامی با مستندات کافی (مانند استاد تولید پرداخت حمل، قبض انبار و.) قابل قبول است.

شایان ذکر است برای تعیین سقف ارزی سال ۱۴۰۳ سابقه واردات سال ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. عواقب ناشی از عدم ارسال به موقع مدارک در مهلت مقرر بر عهده خود شرکت است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • تاریخ‌سازی سربازان گاز در سال ۱۴۰۲
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس برتر فضایی هفته / نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • راه اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر