Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم یوسفی نژاد روز یکشنبه در ششمین کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی استان افزود : در ۱۰ ماه نخست امسال بیش از ۶۵۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳۵۶ میلیون و ۵۶۰ هزار دلار از گمرک گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه، اوکراین، ترکمنستان، کشورهای آسیای میانه و عراق صادر شده است.

 به گفته وی، آمارها نشان می دهد که صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۲درصد و از نظر ارزش دلاری ۵ درصد کاهش دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کالاها شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی و گوگرد خاک، سنگ آهن و سیمان است.

یوسفی نژاد با اشاره به افزایش ۸ درصدی واردات کالا به گمرکات گیلان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۲۴ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار شامل انواع ماشین آلات صنعتی لوازم برقی و قطعات آن و محصولات شیمیایی از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، ژاپن، کره جنوبی و آلمان از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد و ترخیص شده است.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به رشد ۱۱۵ درصدی صادرات چمدانی کالا از گمرکات گیلان از ابتدای امسال تا کنون خاطر نشان کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۴۸۶ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۹۴۴ هزار دلار به صورت صادرات چمدانی از گمرکات گیلان صادر شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

یوسفی نژاد به افزایش ۴۰ درصدی ورود و خروج مسافر از گمرکات گیلان اشاره و اظهار کرد: در ده ماهه نخست امسال ۷۸۴هزار و ۷۲۹ نفر مسافر وارد کشور شده و ۷۶۵هزار و ۱۴۹ نفر نیز از گمرکات گیلان از کشور خارج شده که آمارها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۸ درصدی مسافران ورودی و رشد۴۳ درصدی مسافران خروجی را نشان می دهد.

وی با اشاره به آغاز صادرات کالا از گیلان به اوراسیا از پنجم آبان ماه امسال افزود: در همین مدت بیش از ۱۶۷ میلیون کیلو کالا به اوراسیا صادر شده است و امید است این میزان توسعه مطلوبی یابد.

وی گمرک را به عنوان یکی از حلقه های زنجیره صادرات برشمرد و تصریح کرد: سازمان های بسیاری در امر صادرات دخیل بوده و در کنار گمرک حلقه های این زنجیره را تشکیل می دهند اگر جایی نقصی وجود داشته باشد کل آن دچار مشکل می شود و کارآیی لازم را ندارد.

مدیرکل گمرک انزلی با بیان اینکه نظارت مطلوبی بر کارت های بازرگانی اجاره ای وجود ندارد، خاطر نشان کرد: گمرک انزلی تا زمانی که کلیه کامیونها از محوطه خارج شوند، فعالیت دارد و درها پس از خروج کامیون ها پلمپ می شود.

بندرانزلی در۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و گمرک آن با بیش از ۱۰۰ سال قدمت قدیمی ترین گمرک کشور است.

برچسب‌ها گمرک جمهوری اسلامی ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی ایران گیلان گمرک جمهوری اسلامی ایران گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان