Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:00:05 GMT

طرز تهیه یک میان وعده خوشمزه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۲۵۹۷

طرز تهیه یک میان وعده خوشمزه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بلینی یک نوع پنکیگ است که با استفاده از آرد و به صورتی ورقه‌های نازک به هم پیچ خورده در روغن تهیه می‌شود. از بلینی می‌توان به عنوان یک پیش غذا و یا میان وعده کامل استفاده کرد. بلینی در واقع نماد اصلی جشن ماسلنیتسا یا به عبارتی نوروز مردمان اسلاو (روسیه، اوکراین، بلاروس) است و مردم برای هم بلینی خانگی درست کرده و همدیگر را مهمان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تهیه آن باید ابتدا کرپ‌های نسبتا نازک را در روغن تهیه کنید. بهتر است برای این کار از ظرف نچسب استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه بلینی شامل تخم مرغ، شیر، کره، آرد و نمک است. همانطور که مشاهده می‌کنید برای تهیه این دسر خوشمزه شما به مواد اولیه آنچنان زیادی احتیاج ندارید. حتی زمان تهیه آن نیز بسیار کوتاه است به طوری که در کمترین زمان می‌توان آن را تهیه نمود. برای این دسر احتیاج نداریم که خمیر ما پف کند به همین دلیل از بکینگ پودر استفاده نمی‌کنیم.

ولی اگر بخواهید خمیری پف دار داشته باشید می‌توانید از بکینگ پودر استفاده کنید، ولی در اصل بدون پف است. خمیری که بدست می‌آورید باید شل باشد تا بتوانید مثل پنکیگ آن را درست کرد. این دسر جزو دسر‌های نرم و لطیف است که بیشتر افراد از آن استقبال می‌کنند. بلینی جزو آن دسته از غذا‌هایی است که بسیار سالم و ساده است که از آن می‌توانید حتی در سفره صبحانه خود استفاده کنید. در ادامه مواد مورد نیاز برای تهیه بلینی را توضیح داده ایم شما می‌توانید بر اساس تعداد نفراتی که می‌خواهید برای آن‌ها بلینی را تهیه کنید به مقدار مواد اولیه اضافه کنید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۴ عدد
شیر: ۱ و ۱/۲ فنجان
آب: ۱ فنجان
کره آب شده: ۶ قاشق غذاخوری
نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری
آرد: ۲ فنجان
روغن: به مقدار لازم برای چرب کردن تابه

مراحل پخت

۱. تمام مواد شامل شیر، آب، آرد، کره، تخم مرغ و نمک را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید.

۲. سپ مواد را با همزن خوب بزنید.

۳. مایه را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید.

۴. سپس کف تابه نچسب را چرب کنید.

۵. مقداری از خمیر را در سطح تابه داغ شده روی گاز پخش کنید تا یک لایه نازک تشکیل شود و خودش را بگیرد.

۶. بعد از یک دقیقه زیر خمیر پخته و کمی طلایی میشود حال باید کرپ را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.

۷. کل زمان پخت بلینی ۱ الی ۲ دقیقه است.

۸. زمانی که کرپ یا بلینی آماده شد می‌توانید هر موادی که دوست دارید داخلش بریزید و میل کنید.

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید

فراروـ  سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد. سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند. مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند. سالاد‌ها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها انقدر چیز‌های خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند. مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد. سالاد‌ها با انواع سبزیجات مثل خیار، گوجه، انواع کلم، کاهو، هویج، خیارشور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، مرغ، قارچ و... تهیه می‌شوند و هرکدام سس‌های مخصوص به خود را دارند. سالاد سبز یکی از انواع سالاد‌های گیاهی است که از ترکیب حبوباتی مانند نخود و سبزیجاتی مانند کرفس، جعفری، پیازچه، گوجه، خیار و زیتون تهیه می‌شود و به دلیل داشتن این مواد سرشار از پروتئین است. اگر رژیم غذایی دارید یا ورزشکار هستید، پیشنهاد ما به شما همین سالاد سبز خوشمزه و پرخاصیت است، پس در ادامه این مطلب با طرز تهیه این سالاد خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود پخته: ۱ پیمانه
خیار: ۲ عدد
گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد
ساقه کرفس: ۱ عدد
زیتون بدون هسته: نصف پیمانه
جعفری تازه: ۵ شاخه
پیازچه: ۳ عدد
فلفل قرمز تند: ۱ عدد
آب لیموی تازه: به میزان دلخواه
آبغوره: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سیر: به میزان لازم
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا خیار‌ها را پوست و خرد کنید. گوجه گیلاسی، زیتون بدون هسته، ساقه کرفس و پیازچه را هم خرد کنید. مواد خرد شده را داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس جعفری خرد شده و فلفل قرمز خرد شده را هم به مواد بالا اضافه کنید. داخل یک ماهی تابه مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. حالا نخود پخته را داخل ماهی تابه بریزید و روی آن مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر بریزید و نخود را به مدت ۵ دقیقه با حرارت کم تفت بدهید. در آخر نخود تفت داده را به مواد سالاد اضافه کنید. حالا آب لیمو ترش، آبغوره و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مواد سالاد اضافه کنید و سالاد را خوب هم بزنید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند. بهتر است سالاد را قبل از سرو به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس میل کنید. نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ زیتون یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین خوردنی‌های همراه با غذاست که لذت غذا خوردن را چندین برابر می‌کند و از ارزش غذایی بالایی برخودار است. زیتون سیاه به دلیل داشتن ویتامین آ می‌تواند سلامتی چشم و بینایی را بهبود ببخشد. برخی مطالعات دانشمندان نشان داده است که خوردن زیتون سیاه موجب تسکین برخی درد‌ها در مفاصل می‌شود. زیتون سیاه حاوی برخی خواص ضد التهاب قوی است که می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف زیتون سیاه به طور منظم می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. حال که با برخی خواص زیتون آشنا شدید، ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که اگر زیتونی که خریده‌اید تلخ بود، چطور باید تلخی آن را بگیرید؟
همه انواع زیتون‌ها تلخ هستند که راه از بین بردن تلخی آن شستشوی چندباره آن‌ها با آب است؛ یعنی اینکه زیتون‌ها را سه تا چهار بار باید بشویید. سپس بعد از هر بار شستن در آب نمک بخوابانید تا طعم مطلوبی به دست بیاورد. پس از اینکه تلخی زیتون‌ها از بین رفت، دوباره آن‌ها را در آب نمک که مقدار شوری آن مطابق میل شماست، بریزید؛ سپس روی زیتون‌ها ۲ قاشق روغن زیتون و یک قاشق گل‌پر بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگه دارید.

۲ ـ سعی کنید برای درست کردن هر نوع غذا و سالاد از روغن زیتون مرغوب استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:
ـ برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.
ـ روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.
ـ روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه نان کشمشی خانگی، نرم و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد ماکارانی رژیمی با کلم بروکلی
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • طرز تهیه حلوا ارده اصل ترکی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین دسر یخچالی با شیره انگور و گردو + فیلم
  • جگر غول پیکر گاو، چالشی خوشمزه برای آشپزهای جسور (فیلم)
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه خیابانی با دل و جگر توسط آشپز پاکستانی (فیلم)