Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش رسمی سپاه به سخنان حسن عباسی

چند روزی است که ویدئویی از سخنان حسن عباسی درباره کسب درآمد برای کشور توسط سپاه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. عباسی در این سخنان که خنده حضار را هم در پی دارد مدعی می‌شود سپاه با دستگیری تعداد بیشتری جاسوس‌های آمریکا می‌تواند درآمد میلیارد دلاری برای کشور فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنان عباسی با واکنش تند و رسمی سپاه مواجه شد. سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه ادعای فردی درخصوص "شیوه تامین بودجه سپاه" را دیدگاه و برداشت‌های شخصی وی و فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی در چارچوب وظایف قانونی است. 

وی عملکرد سپاه نزد افکار عمومی را واضح، روشن و بی‌نیاز از حمایت‌ با مستمسک قرار دادن موضوعات غیر واقعی توصیف و تصریح کرد: هرچند بیان برخی مطالب و تحلیل‌های غیرمنطقی توسط کارشناس مذکور مسبوق به سابقه بوده و سپاه در مرداد ماه سال ۹۵ نیز بر اصلاح این رویه تاکید کرده است؛ اما اعلام می‌کنیم این فرد در برخی محافل دیدگاه‌ها و برداشت‌های شخصی و بی‌پایه و  اساس‌ را مطرح کرده _که در مواردی از جمله آنچه اخیرا مطرح شده توسط بدخواهان دستاویز قرار گرفته و هجمه به سپاه را سبب  شده است_ در حالی‌ که صحت و واقعیت نداشته است.

بیشتر بخوانید:

منطق اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی در چارچوب وظایف قانونی است

شریف تاکید کرد: اظهارات خلاف واقع و نادرست این چنینی که ثمره‌ای جز سوء استفاده دشمنان ملت ایران و ریختن آب در آسیاب آنان ندارد، هیچ‌گاه مورد تایید سپاه نبوده و دستگاه‌های متولی امر اظهارات و ادبیات بکارگرفته شده توسط وی که خارج از روال منطقی است رادر چارچوب قانون و مقررات مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

***

دفاع کدخدایی از ردصلاحیت‌ها با انتشار یادداشت در روزنامه کیهان

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار یادداشتی در روزنامه کیهان از عملکرد این نهاد در زمینه ردصلاحیت‌ها دفاع کرد. در بخشی از این یادداشت آمده است: «عدم تأیید صلاحیت نمایندگان لزوماً به معنای فساد آنان نیست. برخی از آنها در طول دوره نمایندگی خطاهایی داشته‌اند که صلاحیت نمایندگی را برای دوره بعد از دست داده‌اند. شاید این خطاها مساوی با ارتکاب جرم و یا منجر به محکومیت قضایی افراد نشود ولی برای اثبات عدم شایستگی نمایندگی از جانب مردم در خانه ملت کفایت کند. مثلاً فردی که روسای آموزش و پرورش و ارشاد و مدیر چند مدرسه در یک شهر را با اعمال نفوذ از میان لیدرهای انتخاباتی خویش منصوب کرده، شاید در هیچ دادگاهی محکوم نگردد اما چنین فردی شایسته نمایندگی است؟برخی دیگر از افراد نیز دچار مسائل اقتصادی و مال‌اندوزی حرام شده‌اند که اینها نیز رد صلاحیت شده‌اند.

مثلاً فردی که ۲۷۰ میلیارد تومان در یک پروژه ساختمانی در یک شهر سرمایه‌گذاری کرده و امتیاز تأسیس یک کارخانه آب معدنی را از طریق اعمال نفوذ برای برادر کوچکش که زیر سی سال سن دارد گرفته، چنین فردی باید تأیید شود؟ فردی که در پوشش موسسه عام‌المنفعه با ارز دولتی گوشت وارد کرده و با قیمت آزاد در بازار عرضه کرده و مخارج انتخاباتی خود را از این طریق به‌دست آورده، باید تأیید شود؟ فردی که برای قاچاق سیگار رشوه‌های کلان پرداخت کرده و جزئیات این اقدام در پرونده سوابق او موجود است، باید تأیید شود؟»

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: عملکرد مجلس دهم از جنبه‌های مختلفی قابل تقدیر و تشکر است/ عدم تأیید صلاحیت نمایندگان لزوماً به معنای فساد آنان نیست

سخنان کدخدایی از وجوه مختلف قابل نقد است اما ای کاش ایشان و دستگاه اطلاع‌رسانی شورا اندکی سلیقه به خرج می‌دادند و در زمانی که متهم به رویکرد سیاسی هستند در تریبون یک گروه سیاسی یادداشتشان را منتشر نمی‌کردند.

به‌علاوه کدخدایی دو مسئله را با یکدیگر خلط می‌کند: ۱-ردصلاحیت افراد مسئله‌دار از نظر اقتصادی ۲-ردصلاحیت افراد به‌دلیل اظهارنظرها و مواضع متفاوت با قرائت رسمی. در مورد اول هرچند از منظر ساختاری ایراداتی وارد است اما در مجموع قابل قبول است. اما در مورد دوم به نظر می‌رسد شورای نگهبان با تنگ‌نظری با برخی از افراد، مانند علی مطهری برخورد کرده است. راه‌حل هم شفافیت عملکرد شورای نگهبان است.

***

اظهار شگفتی آیت‌الله سبحانی از ردصلاحیت ۹۰ نماینده کنونی مجلس

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار رئیس سازمان بازرسی با اشاره به جریانات اخیر در کشور ابراز داشتند: «بسیاری از مشکلات، وجودِ فساد در ادارات دولتی و برخی مسئولان کشور است البته نمی شود گفت همه مسئولان، بلکه گروه معتنابهی هستند که به وظایفِ خود عمل نکرده اند و برخلاف وظیفه خود قدم برداشته اند».

ایشان تصریح کردند: جای شگفتی است که ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند، کاش این رقم را اعلام نمی کردند؛ چگونه مجلس در راس همه امور است اما یک سوم آن دارای چنین روحیاتی باشند؟ این حاکی از نوعی مسامحه در انتخاب افراد در نوع تشکیلات، قضات و جاهای دیگر است.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله سبحانی: چگونه مجلسی که در راس امور است یک سوم آن ردصلاحیت می‌شوند؟

***

سخنان عجیب محسن هاشمی در دفاع از استقرار پدرش در کاخ مرمر

مدتی پیش پرویز فتاح در یک برنامه تلویزیونی از استقرار مرحوم هاشمی رفسنجانی در کاخ مرمر انتقاد کرد و بیان کرد که بناست کاخ مرمر به موزه تبدیل شود. امروز هم خبرنگاران از این کاخ بازدید کردند.

بیشتر ببینید:

ماجرای کاخ مرمر که مرحوم هاشمی رفسنجانی در آن مستقر بودند

نخستین بازدید خبرنگاران از «کاخ مرمر»

از سوی دیگر محسن هاشمی چند بار در جمع خبرنگاران از سخنان فتاح انتقاد کرد و از پدرش دفاع کرد و امروز هم برای دفاع از پدر مرحومش سنگ تمام گذاشت.

محسن هاشمی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «در مورد اظهارات آقای فتاح مبنی بر استقرار آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر، معتقدم این حرکت کاملا انحرافی و تخریبی و تنها برای تبلیغات و انتخابات بود. البته فکر نمی‌کنم منظور آقای فتاح تخریب بوده بلکه از صحبت ایشان سوءاستفاده شده.

بعید می‌دانم آقای فتاح قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند یا اینکه ایشان نمی‌دانسته در طول ۴۰ سال بیست‌و‌خرده‌ای سال قوه قضائیه در کاخ مرمر بوده است. در همه سال‌های پس از انقلاب، مقاماتی که مسئولیت‌های حکومتی داشته و دارند، در کاخ‌های بازمانده از دوره پهلوی مستقر هستند.

مثلا محوطه ریاست‌جمهوری از قدیم معروف به کاخ سفید بود که آقای روحانی در آن مستقر است. یا کاخ شاهپورغلامرضا که قوه قضائیه در آن مستقر است.جاییکه آقای جهانگیری در آن مستقر و هیئت دولت تشکیل می‌دهد هم کاخ نخست‌وزیری بوده، پایین‌تر از آن کاخ فرح است که شورای نگهبان آنجاست.

کاخ مرمر، بعد از انقلاب اولین‌بار قوه قضائیه در آن مستقر شد، آقایان صانعی و موسوی‌اردبیلی و یزدی تا سال ۷۴ یا ۷۵ در همین کاخ مستقر بودند؛ بعد از آن چون این کاخ به ترمیم نیاز داشت، قوه قضائیه جابه‌جا شد و به کاخ شاهپورغلامرضا رفت.

پس از فوت آیت الله هاشمی، آقایان موحدی و هاشمی‌شاهرودی به مرمر رفتند، یعنی تا حدود ۱/۵ سال بعد از فوت حاج ‌آقا.پس از آن، مجمع به مجلس قدیم نقل مکان کرد ادعای زندگی آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر هم کذب است، خانواده ما اصلا در این کاخ حضور نداشت و تنها جلسات مجمع در آن برگزار می‌شد.»

***

سلیمی‌نمین: اصلاح‌طلبان در موضوع ردصلاحیت‌ها مظلوم‌نمایی می‌کنند

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره ردصلاحیت اصلاح‌طلبان به خبرآنلاین گفت: «فکر می‌کنم کسانی که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند هم شامل اصولگرایان می‌شود هم اصلاح‌طلبان. به این ترتیب درست نیست که این موضوع را بهانه‌ای برای مظلوم‌نمایی قرار دهیم. من نمی‌گویم که امکان خطای انسانی در شورای نگهبان نیست؛ قطعا شورای نگهبان در تعدادی که در فرصت اندک بررسی کرده خطاهایی داشته که باید با درخواست تجدیدنظر ردصلاحیت‌شدگان و در فرصت بررسی شکایات، آنها را اصلاح کند اما اینکه گفته شود فقط از اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند درست نیست.

مسئله این است که اصلاح‌طلبان هم به دنبال مظلوم‌نمایی هستند و هم تخریب ساختارهای نظارتی. باید بپذیریم که در مجلس فعلی‌ برخی نمایندگان اصلاح‌طلب و برخی نمایندگان اصولگرا به دنبال برخی راهکارهای مسئله‌برانگیز رفتند؛ آقایان خودشان در محافل این موضوع را می‌پذیرند اما در آستانه انتخابات حاضر نیستند حتی یک مورد را بپذیرند که نمایندگانی که قبلا به مجلس فرستادند دچار لغزش شدند.

شما سراغ دارید که اصلاح‌طلبان حتی در یک مورد پذیرفته باشند که فلان نماینده مشکل داشته است؟ این چه رویه‌ای است که مسائل حزبی بر مسائل جامعه برتری داده می‌شود! در همین دوره بسیاری از عناصر اصولگرا هم رد صلاحیت شدند؛ اما آیا اصولگرایان این جنجال را به راه انداختند و از عناصر لغزش‌یافته خود دفاع می‌کنند؟ خیر.  در گذشته هم همینطور بوده؛ نائب‌رئیس یک دوره مجلس در دور بعد ردصلاحیت می‌شود و اصولگرایان اصلا از او حمایت نمی‌کنند یا رئیسِ اصولگرای کمیسیون اقتصادی در چند دوره قبل رد صلاحیت می‌شود، که‌ نه تنها مورد حمایت اصولگرایان قرار نمی‌گیرد، حتی اطلاعات بیشتری درمورد تخلفات او به شورای نگهبان داده می‌شود.

با این تفاسیر ، اصلاح‌طلبان رویه خوبی درپیش نگرفته‌اند، حداقل ردصلاحیت برخی لغزش‌یافته‌ها  را بپذیرند و درمورد برخی چهره‌ها اعتراض کنند. اصلاح‌طلبان اما به طور تمام و کمال از افراد ردصلاحیت شده جناح خود دفاع می‌کنند. این خیلی بد است. اصولگرایان اما پذیرفتند، حتی آقای توکلی اعلام کرده که برخی چهرهای اصولگرا را می‌شناسد که آنها هم دچار لغزش شدند و خوب است شورای نگهبان آنها را هم ردصلاحیت کند. این رویکردِ توجه به مسائل ملی است. 

افراد زیادی از جناح اصلاح‌طلب سالم بودند و ردصلاحیت نشدند و آنها می‌توانند با همان چهره‌ها لیستی قوی ببندند و خواهید دید که لیستی قوی خواهند بست.  به نظر من افتضاحی که درمورد آقای نجفی برای اصلاح‌طلبان رقم خورد کافی است، وقتی آقایان نظر دستگاه نظارتی که در کنترل خودشان است را نپذیرفتند دچار آن مشکلات شدند. به هرحال وزارت اطلاعاتی که تحت کنترل اصلاح‌طلبانِ امروز است اعلام کرد که آقای نجفی شایسته شهرداری نیست اما آنها این موضوع را قبول نکردند و نهایتا به دلایل دیگری فرد دیگری را به جای آقای نجفی معرفی کردند. اگر آقای نجفی همان موقع متوقف می‌شد شاید شرایطش به یک بحران تبدیل نمی شد.  من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان لیست می‌دهند و رقابت خوبی هم شکل می‌گیرد و این جوسازی‌ها فقط جامعه را مکدر و دچار نگرانی می‌کند که شایسته نیست.»

 

 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دانش‌آموزان خاتم از نیرو‌های سپاه 

درمراسمی که با حضور فرمانده و نیرو‌های ناحیه مقاومت سپاه، مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد دانش آموزان با اهدا شاخه گل از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ موشکی به رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

 

 دانش آموزان در این مراسم بیان کردند: ما قدردان شما هستیم چرا که پاسخ کوبنده «وعده صادق» افتخاری از جانب شما دلاور مردان سبز پوش علیه جنایت‌های رژیم منحوس برای تک تک ما ایرانیان بود و حمایت از مردم مظلوم فلسطین با استفاده از اقتدار «وعده صادق» به تمام جهانیان ثابت کرد که انقلاب اسلامی در همه حال حامی مظلوم در برابر ظالم است.

دیگر خبرها

  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد /جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • قدردانی دانش‌آموزان خاتم از نیرو‌های سپاه