Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:37:55 GMT

نیاوران میزبان «خواندن در موزه»

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۲۹۶۷

نیاوران میزبان «خواندن در موزه»

صد و سومین طرح «خواندن در موزه» با روایت‌گری ﻣﺪﯾﺮ ﺩﻓﺘﺮ ﮐﻮﺩﮎ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ میراث فرهنگی و گردشگری و خالق این طرح در موزه‌ها، عصر سه شنبه هشتم بهمن ماه در موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، طرح «خواندن در موزه» با هدف ترویج و ترغیب مردم به کتاب و کتاب‌خوانی و ایجاد انگیزه و علاقه بازدید از موزه‌ها، با همکاری این مجموعه و حمایت معنوی کمیته ملی موزه ‌های ایران (ایکوم) سه‌شنبه هشتم بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۵ در موزه جهان‌نما برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از این طرح به بازخوانی کتاب «هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند» تالیف آلن دوباتن و جان آرمسترانگ پرداخته شده و در کنار این برنامه، حاضران با آثار هنری موزه جهان نمای این مجموعه نیز آشنا می‌شوند.

طرح «خواندن در موزه» پیش از این در دو دوره در سال جاری در موزه کتابخانه اختصاصی این مجموعه اجرا شده و با توجه به استقبال گردشگران، موزه جهان‌نما میزبان سومین دوره این رویداد در این مجموعه شده است.    

لیلا کفاش‌زاده ﻣﺪﯾﺮ ﺩﻓﺘﺮ ﮐﻮﺩﮎ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ میراث فرهنگی و گردشگری و خالق این طرح در موزه‌ها است که روایتگری در این دوره را برعهده دارد.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد بوده و علاقمندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند در زمان اعلام شده به موزه جهان‌نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خواندن در موزه مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از ۲ نسخه خطی کلیات گلستان سعدی و یک رقعه خطی متعلق به دوره تیموری، اظهارکرد: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

زهره وندی ادامه داد:یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی بیان کرد: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی ادامه داد: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

شایان ذکر است، نسخه های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898203

دیگر خبرها

  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد