Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@20:41:37 GMT

دعا برای آمرزش گناهان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۲۹۶۹

برای آمرزش گناهان دعاهای زیادی وجود دارد. ملائک نیز در آیه 8 سوره احقاف برای آمرزش گناهان ما دست به دعا برداشته و از خدا طلب مغفرت کرده اند. ناطقان: برای آمرزش گناهان دعاهای فراوانی روایت شده است. گروه مذهبی مجله اینترنتی ستاره این دعاهای قرآنی را برای شما گردآوری نموده است؛

 
دعای آمرزش گناهان از زبان ملائکه

ملائکه الهی برای آمرزش گناهان ما بندگان این دعا را به زبان آورده اند:

«رَبَّنَا وَ أَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدْتَهُمْ وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَ أَزْوَاجِهِمْ وَ ذُرِّيَّاتِهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»

(آیه 8 سوره غافر)

«پروردگارا! آنها را در باغهای جاویدان بهشت که به آنها وعده فرموده‌ای وارد کن، همچنین از پدران و همسران و فرزندانشان هر کدام که صالح بودند که تو توانا و حکیمی»

 
دعای آمرزش گناهان از پیامبر (ص)

    ديلمى در كتاب اعلام الدين از ابن عباس روايت كرده: حضرت رسول (ص) فرمود: هر كه سه مرتبه اين آيات را پس از نماز مغرب بخواند، آنچه را از ثواب در روز گذشته از او فوت شده دريابد و نمازش پذيرفته شود و اگر بعد از هر نماز واجب و مستحب آن را بخواند به عدد ستارگان آسمان و قطرات باران و برگ درختان و ذرات خاك زمين، برايش حسنات نوشته مى شود و چون بميرد، در ازاى هر حسنه ده حسنه، در قبر به او داده مى شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين است آيات:

فَسُبْحانَ اللَّهِ حينَ تُمْسُونَ وَ حينَ تُصْبِحُونَ
 

وَ لَهُ الْحَمْدُ فِى السَّمواتِ وَ الاَْرْضِ وَ عَشِيّا وَ حينَ تُظْهِرُونَ
 

يُخْرِجُ الْحَىَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ يُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَىِّ وَ يُحْيِى الاَْرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ كَذلِكَ تُخْرَجُونَ
 

سُبْحانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمّا يَصِفُونَ
 

وَ سَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلينَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ

    از دست‏نوشته شيخ شهيد نقل است كه حضرت رسول (ص) فرمود:

هر كه ‏می خواهد خداوند در قيامت اعمال زشتش را بر او عرض نكند و پرونده گناهانش را نگشايد، بايد اين دعا را بعد از هر نماز بخواند:

اَللّهُمَّ اِنَّ مَغْفِرَتَكَ اَرْجى مِنْ عَمَلى
 

وَ اِنَّ رَحْمَتَكَ اَوْسَعُ مِنْ ذَنْبى
 

اَللّهُمَّ اِنْ كانَ ذَنْبى عِنْدَكَ عَظيماً
 

فَعَفْوُكَ اَعْظَمُ مِنْ ذَنْبى
 

اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ اَكُنْ اَهْلا اَنْ اَبْلُغَ رَحْمَتَكَ
 

فَرَحْمَتُكَ اَهْلٌ اَنْ تَبْلُغَنى وَ تَسَعَنى
 

لِاَنَّها وَسِعَتْ كُلَّ شَىْءٍ
 

بِرَحْمَتِكَ يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ

    شیخ کفعمی از حضرت رسول (ص) روایت کرده است: هر کس در هر روز 10 مرتبه این دعا را بخواند حق تعالی چهار هزار گناه کبیره او را بیامرزد و او را از سکرات مرگ و فشار قبر و هول قیامت نجات دهد و از شر شیطان و لشکرهای او محفوظش بدارد و دینش ادا شود و هم و غم او زایل گردد:

اَعدَدتُ لِکُلِّ هَولٍ لآ اِلهَ اِلاّ اللهُ
 

وَ لِکُلِّ هَمِّ وَ غَمِّ مآشآءَ اللهُ
 

وَ لِکُلِّ نِعَمةٍ اَلحَمدُلله
 

وِ لکلِّ رخآِ شکرالله لِلهِ
 

وَ لِکُلِّ اُعجوبَةٍ سُبحآنَ اللهِ
 

وَ لِکُلِّ ذَنبٍ اَستَغفِرُاللهَ
 

وَ لِکُلِّ مُصیبَةٍ إِنّآ اِلیهِ راجِعوُنَ
 

وَ لِکُلِّ ضیقٍ حَسبِیَ اللهُ
 

وَ لِکُلِّ قضآءِ وَ قَدَرٍ تَوَکَّلتُ عَلَی الله
 

وَ لِکُلِّ عَدُوَّ اعتَصَمتُ بِااللهِ
 

وَ لِکُلِّ طاعَةٍ وَ مَعصیَةٍ لآ حَولَ وَ لآ قوَّةَ اِلاّ بِاللهِ العَلِیَّ العَظِیم

    در روایتى آمده که امام صادق (ع) فرمود رسول خدا (ص) فرمودند: هرکس بگوید:

«اَللّهُمَّ اَغْفِرْ لِلْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ»

خداوند، در برابر هر مؤمنى که از زمان آفرینش حضرت آدم (ع) تا برپایى قیامت خلق فرموده، یک کار نیک براى او مى نویسد و یک گناه او را محو مى فرماید و یک درجه [درجه ایمانى] او را بالا مى برد.

 
دعای آمرزش گناهان دعاهای قرآنی

 

 
دعای آمرزش گناهان از امام علی (ع)

    شيخ مفيد در كتاب «مجالس» از محمد بن حنفيه روايت كرده: روزى پدرم حضرت اميرمؤمنان (ع) كعبه را طواف مى كرد. ناگاه مردى را ديد، كه به پرده هاى كعبه چنگ زده و دعایی را مى خواند. به او فرمود: اين است دعاى تو؟ گفت: آرى مگر شنيدى؟ حضرت فرمود: آرى شنيدم. فرمود: پس اين دعا را پس از هر نماز بخوان، به خدا سوگند هر مؤمنى اين دعا را پس از هر نماز بخواند، بى ترديد حق تعالى گناهان او را مى آمرزد؛ هر چند به اندازه ستارگان آسمان و قطره هاى باران و ريگ هاى زمين و ذره هاى خاك باشد. بعد حضرت امير (ع) گفت: من اين دعا را مى دانم و حق تعالى واسع العطايا (داراى بخشش گسترده) و كريم است. كفعمى نيز اين دعا را در كتاب «بلد الأمين» روايت كرده است:

يا مَنْ لا يَشْغَلُهُ سَمْعٌ عَنْ سَمْعٍ

يا مَنْ لا يُغَلِّطُهُ السّآئِلُونَ

وَ يا مَنْ لا يُبْرِمُهُ اِلْحاحُ الْمُلِحّينَ

اَذِقْنى بَرْدَ عَفْوِكَ وَ مَغْفِرَتِكَ وَ حَلاوَةَ رَحْمَتِكَ

 
دعای آمرزش گناهان در روایات

    روایت است که هر کس هر روز 10 مرتبه بگوید:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحمن الرَّحیمِ لا حَوْلَ و لا قَوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظیمِ»

از گناهان بیرون مى آید مانند روزى که از مادر متولد شده و خدا دفع کند از او هفتاد نوع بلا را که از جمله آنها دیوانگى و خوره و پیسى و فلج بوده باشد و حق تعالى هفتاد هزار ملک موکل گرداند که براى او استغفار نمایند.

    روایت است که: اگر مؤمنى در یک روز چهل گناه کبیره بکند پس از روى ندامت و پشیمانى این استغفار را بخواند، خداوند گناهان او را بیامرزد:

«اَسْتَغْفِرُ اللهَ الَْذى لا الهَ الّا هوَ الْحَىُّ الْقَیّوم بَدیعُ السَّمواتِ وَ الاَرضِ ذُوالجَلالِ وَ الْاکْرامِ اَسْئَلُهُ اَن یَتوبَ عَلَىَّ»

 
دعای آمرزش گناهان در صبح روز جمعه

    می گویند روایت است که: هر کس در روز جمعه پیش از نماز صبح 3 مرتبه این استغفار را بگوید گناهانش آمرزیده شود اگر چه بیشتر از کف دریا باشد:

«اَسْتَغْفِرُ اللهَ اَلَّذی لا اِلهَ اِلّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُُ و اَتوبُ اِلَیْهِ»

 
دعای آمرزش گناهان بعد از هر نماز

    روایت است که: هر کس بعد از نماز فریضه پیش از آن که پاهای خود را برگرداند 3 مرتبه این دعا را بخواند خدا گناهان او را بیامرزد؛ اگر چه در بسیاری مانند کف دریا باشد و هر کس این استغفار را در هر روز بخواند چهل گناه کبیره آمرزیده شود:

«اَسْتَغْفِرُ اللهَ اَلَّذی لا اِلهَ اِلّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُُ و اَتوبُ اِلَیْهِ ذوالْجَلالِ وَالْاِکْرامِ و اَتوْب اِلََیْهِ»

 
دعای آمرزش گناهان در هنگام عصر

    می گویند هر کس بعد از عصر 70 مرتبه این ذکر را بگوید حق تعالی گناهان او را بیامرزد:

«اَسْتَغْفِرُ اللهَ و اَتوبُ اِلَیْهِ»
برچسب ها: دعا ، آمرزش ، گناه ، روایت ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دعا آمرزش گناه روایت ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است

۱۰۷۲ سال پیش در سحر چنین روزی به دستور امام زمان(عج) در منطقه جمکران حوالی ۶ کیلومتری شهر مقدس قم مسجدی که بعد از قرن‌ها هنوز میعادگاه منتظران ظهور است و عاشقان او شب‌های هر هفته خود را از نقاط مختلف به این مکان می‌رسانند، ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ۱۰۷۲ سال پیش در سحر چنین روزی یعنی هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۳۹۳ هجری به دستور امام زمان (عج) در منطقه جمکران حوالی ۶ کیلومتری شهر مقدس قم مسجدی که بعد از قرن‌ها هنوز میعادگاه منتظران ظهور است و عاشقان او شب‌های هر هفته خود را از نقاط مختلف به این مکان می‌رسانند تا درد و دل کنند با امام غایب ساخته شد.

مسجد مقدس جمکران از مهم‌ترین اماکن منتسب به صاحب‌الزمان (عج) است که امروز به پایگاه مهمی برای شیعیان تبدیل شده و سالانه میلیون‌ها زائر در شهر کریمه اهل بیت (س) برای خواندان نماز امام زمان (عج) به این مسجد می‌آیند، نمازی که بنا بر نقل مرحوم محدث نوری در نجم الثاقب به فرموده حضرت، «هر کس این دو نماز را به جای آورد چنان است که در خانه کعبه نماز خوانده باشد.»؛ بر همین اساس بود که علمای بزرگ و مراجع عظام تقلید نیز در طول این سال‌ها همواره به مسجد مقدس جمکران می‌آمدند و در این مکان مقدس نماز اقامه می‌کردندو همیشه توصیه می‌کردند که نباید از عبادت در این مکان مقدس غافل شد.

حاج شیخ عبدالکریم حائری، حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، حاج سید محمد تقی خوانساری، حاج سید محمدحجت کوه‌کمره‌ای، حاج آقا حسین بروجردی، حاج سید حسین قاضی، حاج شیخ محمد تقی بافقی، حاج آقا مرتضی حائری و همچنین مراجع عظام تقلید در عصر حاضر از جمله آیات عظام بهجت، اراکی، گلپایگانی، مرعشی نجفی، صافی، علوی گرگانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی از شخصیت‌های برجسته‌ای هستند که نقل ارادت خاصی به مسجد مقدس جمکران داشته و دارند.

روایت سید حسن نصرالله از توسل رهبر انقلاب به مسجد جمکران

رهبر معظم انقلاب در سفر قمی که در سال ۱۳۸۹ داشتند، با خدمتگزاران مسجد مقدس جمکران دیداری داشته و درباره این مسجد فرمودند: «یکی از توفیقات بزرگ الهی، خدمت در مسجد مقدّس و مبارک جمکران است. کسانی که این توفیق را پیدا کرده‌اند، چه برادران، چه خواهران، این نعمت را، این خدمت را باید قدر بدانند. قوام حیات معنوی انسان به تذکّر و توسّل و خشوع و ذکر است که در مساجد الهی، در جایگاه‌های عبادت، برای انسان فراهم است، مخصوصاً آن مراکز و مساجدی که اثری و نشانه‌ای از اولیاءالله در آنها هست. جایی که انسان می‌داند یا ظنّ به این دارد که مورد توجّه اولیای الهی است، طبعاً معنویّت آن مکان بیشتر است و مسجد مبارک جمکران جزو این گونه جایگاه‌ها و مراکزی است که توجّه به خدای متعال و تذکّر و خشوع و تضرّع در آن برای انسان فراهم‌تر است.»

سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز گفته است: «یک دفعه به همراه شورای حزب الله لبنان محضر مقام معظم رهبری بودیم. اوج سختی و تنگنایی ما بود و خیلی به حزب الله سخت می‌گذشت کنفرانس شرم الشیخ هم صورت گرفته بود، همه توطئه‌ها شده بود که حزب الله را نابود کنند. موقعی که ما با رهبر معظم جهان اسلام دیدار داشتیم ایشان به ما امید دادند و فرمودند: شما پیروز می‌شوید، این چیزها زیاد مهم نیست پس اضافه کردند: من در اداره امور کشور بعضی وقت‌ها حل مسائل برایم دشوار می‌شود و دیگر هیچ راهی پیدا نمی‌شود، به دوستان و اعوان و انصار می‌گویم که آماده شوید به جمکران برویم، راه قم را پیش می‌گیریم و راهی مسجد جمکران می‌شویم.»

ماجرای ساخت مسجد جمکران

شیخ فاضل، حسن بن محمد بن حسن قمی، معاصر شیخ صدوق، در کتاب تاریخ قم از کتاب مونس الحزین فی معرفه الحق و الیقین از تألیفات شیخ صدوق بنای مسجد جمکران را به این عبارت نقل کرده است:

«شیخ عفیف صالح حسن بن مثله جمکرانی می‌گوید: شب سه شنبه، هفدهم ماه مبارک رمضان ۳۷۳ هجری، در سرای خود خفته بودم که جماعتی به درِ سرای من آمدند. نصفی از شب گذشته بود. مرا بیدار کردند و گفتند: «برخیز و امر امام محمد مهدی صاحب‌الزمان، صلوات الله علیه را اجابت کن که تو را می‌خواند».

حسن بن مثله می‌گوید: «من، برخاستم و آماده شدم» چون به در سرای رسیدم، جماعتی از بزرگان را دیدم. سلام کردم. جواب دادند و خوش آمد گفتند و مرا به آن جایگاه که اکنون مسجد (مقدس جمکران) است، آوردند.»

چون نیک نگاه کردم، دیدم تختی نهاده و فرشی نیکو بر آن تخت گسترده و بالش‌های نیکو نهاده و جوانی سی ساله، بر روی تخت، بر چهار بالش، تکیه کرده، پیر مردی در مقابل او نشسته، کتابی در دست گرفته، بر آن جوان می‌خواند.

بیش از شصت مرد که برخی جامه سفید و برخی جامه سبز بر تن داشتند، برگرد او روی زمین نماز می‌خواندند.

آن پیر مرد که حضرت خضر (ع) بود، مرا نشاند و حضرت امام (ع) مرا به اسم خواند و فرمود: «برو به حسن بن مسلم بگو: «تو، چند سال است که این زمین را عمارت می‌کنی و ما خراب می‌کنیم. پنج سال زراعت کردی و امسال دیگر باره شروع کردی، عمارت می‌کنی، رخصت نیست که تو دیگر در این زمین زراعت کنی، باید هرچه از این زمین منفعت برده‌ای، برگردانی تا در این موضع مسجد بنا کنند.»

به حسن بن مسلم بگو: «این جا، زمین شریفی است و حق تعالی این زمین را از زمین‌های دیگر برگزیده و شریف کرده است، تو آن را گرفته به زمین خود ملحق کرده‌ای! خداوند، دو پسر جوان از تو گرفت و هنوز هم متنبّه نشده‌ای! اگر از این کار بر حذر نشوی، نقمت خداوند، از ناحیه‌ای که گمان نمیبری بر تو فرو می‌ریزد.»

حسن بن مثله عرض کرد: «سیّد و مولای من! مرا در این باره، نشانی لازم است؛ زیرا مردم سخن مرا بدون نشانه و دلیل نمی‌پذیرند.»

امام (ع) فرمود: «تو برو رسالت خود را انجام بده، ما در اینجا علامتی می‌گذاریم که گواه گفتار تو باشد. برو به نزد سیّد ابوالحسن، و بگو تا برخیزد و بیاید و آن مرد را بیاورد و منفعت چند ساله را از او بگیرد و به دیگران دهد تا بنای مسجد بنهند، و باقی وجوه را از رهق به ناحیه اردهال که ملک ما است، بیاورد و مسجد را تمام کند، و نصفِ رهق را بر این مسجد وقف کردیم که هر ساله وجوه آن را بیاورند و صرف عمارت مسجد کنند.

مردم را بگو تا به این موضع رغبت کنند و عزیز بدارند و چهار رکعت نماز در اینجا بگذارند: دو رکعت تحیّت مسجد، در هر رکعتی، یک بار «سوره حمد» و هفت بار سوره «قل هو الله احد» بخوانند و تسبیح رکوع و سجود را، هفت بار بگویند و دو رکعت نماز صاحب‌الزمان (عج) بگذارند، بر این نسق که در (هنگام خواندن سوره) حمد چون به «ایّاک نعبد و ایّاک نستعین» برسند، آن را صد بار بگویند، و بعد از آن، فاتحه را تا آخر بخوانند.

رکعت دوم را نیز به همین طریق انجام دهند. تسبیح رکوع و سجود را نیز هفت بار بگویند. هنگامی که نماز تمام شد، تهلیل (یعنی، لا إله الاّ الله) بگویند و تسبیح فاطمه زهرا (س) را بگویند. آن گاه سر بر سجده نهاده، صد بار صلوات بر پیغمبر و آلاش، صلوات الله علیهم، بفرستند.

و این نقل، از لفظ مبارک امام (ع) است که فرمود: «فَمَنْ صلاّهما، فکأنّما صلّی فی البیت العتیق.»

هرکس، این دو رکعت (یا این دو نماز) را بخواند، گویی در خانه کعبه آن را خوانده است.

حسن بن مثله می‌گوید: «در دل خود گفتم که تو اینجا را یک زمین عادی خیال می‌کنی، اینجا مسجد حضرت صاحب‌الزمان (ع) است.»

پس آن حضرت به من اشاره کردند که برو!

چون مقداری راه پیمودم، بار دیگر مرا صدا کردند و فرمودند: «در گلّه جعفر کاشانی چوپان بُزی است، باید آن بز را بخری. اگر مردم پولش را دادند، با پول آن خریداری کن، و گرنه پولش را خودت پرداخت کن. فردا شب آن بُز را بیاور و در این موضع ذبح کن. آن گاه روز چهارشنبه هجدهم ماه مبارک رمضان، گوشت آن بُز را بر بیماران و کسانی که مرض صعب‌العلاج دارند، انفاق کن که حق تعالی همه را شفا دهد.»

«آن بُز، ابلق است. موهای بسیار دارد. هفت نشان سفید و سیاه، هر یکی به اندازه یک درهم، در دو طرف آن است که سه نشان در یک طرف و چهار نشان در طرف دیگر آن است.»

آن گاه به راه افتادم. یک بار دیگر مرا فرا خواند و فرمود: «هفت روز یا هفتاد روز ما در اینجاییم.»

حسن بن مثله می‌گوید: من، به خانه رفتم و همه شب را در اندیشه بودم تا صبح طلوع کرد. نماز صبح خواندم و به نزد علی منذر رفتم و آن داستان را با او در میان نهادم.

همراه علی منذر، به جایگاه دیشب رفتیم. پس او گفت: به خدا سوگند که نشان و علامتی که امام (ع) فرموده بود، اینجا نهاده است و آن، اینکه حدود مسجد، با میخ‌ها و زنجیرها مشخص شده است.

آن گاه به نزد سیّد ابوالحسن الرضا رفتیم. چون به سرای وی رسیدیم غلامان و خادمان ایشان گفتند شما از جمکران هستید؟ گفتیم: آری پس گفتند: از اول بامداد، سید ابوالحسن در انتظار شما است.

پس وارد شدم و سلام گفتم. جواب نیکو داد و بسیار احترام کرد و مرا در جای نیکو نشانید. پیش از آنکه من سخن بگویم، او سخن آغاز کرد و گفت: ای حسن بن مثله! من خوابیده بودم. شخصی در عالم رؤیا به من گفت: شخصی به نام حسن بن مثله، بامدادان از جمکران پیش تو خواهد آمد، آنچه بگوید اعتماد کن وگفتارش را تصدیق کن که سخن او، سخن ما است. هرگز، سخن او را ردّ نکن. از خواب بیدار شدم و تا این ساعت در انتظار تو بودم.

حسن بن مثله، داستان را مشروحاً برای او نقل کرد. سید ابوالحسن، دستور داد بر اسب‌ها زین نهادند. سوار شدند. به سوی دِه (جمکران) رهسپار گردیدند.

چون به نزدیک دِه رسیدند، جعفر شبان را دیدند که گله‌اش را در کنار راه به چرا آورده بود. حسن بن مثله، به میان گله رفت آن بز که از پشت سر گله می‌آمد، به سویش دوید. حسن بن مثله، آن بُز را گرفت و خواست پولش را پرداخت کند که جعفر گفت: به خدا سوگند! تا به امروز، من این بز را ندیده بودم و هرگز در گله من نبود، جز امروز که در میان گله، آن را دیدم و هر چند خواستم که آن را بگیرم، میسّر نشد.

پس آن بُز را به جایگاه آوردند و در آنجا سر بریدند؛ سید ابوالحسن الرضا به آن محل معهود آمد و حسن بن مسلم را احضار کرد و منافع زمین را از او گرفت و آن گاه وجوه رهق را نیز از اهالی آنجا گرفتند و به ساختمان مسجد پرداختند و سقف مسجد را با چوب پوشانیدند.»

ابوالحسن الرضا وفات کرد و در محله موسویان (خیابان آذر فعلی) مدفون شد.

کد خبر 739925

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • تدارک سیما برای شب‌های قدر
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • برنامه های تلویزیون در شب های قدر
  • تدارک تلویزیون برای شب‌های قدر
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • فرصت مغفرت و آمرزش خداوند در ماه رمضان را از دست ندهید