Web Analytics Made Easy - Statcounter

یارمحمد حسین‌بُر در گفت‌وگو با تسنیم، درباره استخدام معلمان حق‌التدریس و نیروهای نهضت‌سوادآموزی با توجه به استفساریه اخیر مجلس اظهار‌ کرد: اگر این استفساریه به آموزش‌وپرورش ابلاغ شود، افراد مشمول بیشتر خواهند شد و سازوکاری طراحی خواهیم کرد که مشخص شود هر فرد در کدام واحد آموزشی و با چه سنوات خدمتی مشغول به کار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتدا باید استفساریه مجلس به ما ابلاغ شود تا بعد سازوکار آن را طراحی کنیم. در هر صورت مطیع قانون هستیم.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: خرید خدماتی‌های قبل از سال 91 قبلاً مشمول قانون حق‌التدریس‌ها بودند اما در قانون "الحاق یک ماده به تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس" از این گروه یاد نشده بود. بسیاری از آنها هم‌اکنون به عنوان حق‌التدریس مشمول هستند البته تعداد این گروه زیاد نیست و کمتر از 10 هزار نفر هستند.

استخدام به دو شرط

حسین‌بر ادامه‌ داد: هرآنچه قانونگذار بگوید و به ما ابلاغ شود، مطابق آن عمل می‌کنیم. در متن قانون  استخدام حق‌التدریس‌ها دو مطلب آمده است؛ نخست آنکه استخدام‌ها در سقف سهمیه سازمان اداری و استخدامی باشد و دوم، بودجه‌ ابلاغی سازمان برنامه و بودجه خواهد بود. بنابراین این دو شرط باید برای استخدام رعایت شود.

منتظر سهمیه سازمان اداری و استخدامی هستیم

وی درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی مطرح‌ کرد:‌ برای فرآیند استخدام هیچ مشکلی نداریم به محض اینکه سهمیه توسط سازمان اداری و استخدامی به ما ابلاغ شود، فرآیند برگزاری آزمون را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش متذکر‌ شد: هم‌اکنون این افراد به عنوان حق‌التدریس مشغول به کار هستند اما تبدیل وضعیت آنها به پیمانی در سقف سهمیه تخصیصی از سوی سازمان اداری و استخدامی است. جلسه مشترکی را با این سازمان برگزار کردیم که در نهایت نامه‌ای را به ما دادند و گفتند که سازوکارها را مشخص کنید و ما نیز سازوکارها را اعلام کرده‌ایم و به محض اینکه سهمیه را اعلام کنند مطابق با آن در سایت آموزش و پرورش نحوه برگزاری آزمون را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، علی الهیار ترکمن؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموز‌ش‌وپرورش هم در واکنش به استفساریه مجلس برای استخدام معلمان حق‌التدریس و نیروهای نهضت سوادآموزی گفت:‌ آیین‌نامه اجرایی این موضوع به تصویب هیئت تطبیق مصوبات دولت در مجلس رسیده است اما اخیراً مجلس استفساریه‌ای را تهیه کرده است، دولت و آموز‌ش‌وپرورش (به نمایندگی از دولت) با هر‌گونه استفساریه‌ای که موجب توسعه قانون شود مخالف است، استفساریه فقط باید نقاط ابهام را شفاف کند و با هر موضوعی که به فرآیند علمی و مبتنی بر رقابت و شایسته‌گزینی در جذب نیروی انسانی خدشه وارد کند مخالف هستیم و نظر مخالف خود را طبق قانون اعلام خواهیم کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول

مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جز سوابق پرداخت حق‌بیمه محسوب می‌شود.

به گزارش شرق، سازمان ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی در راستای برقراری بیمه بیکاری افراد تحت پوشش در صورت برخورداری از شرایط لازم، به برخی از سوالات مطرح شده از سوی جامعه هدف پاسخ داده است.

«بیمه بیکاری» یکی از حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه‌شدگان بیکار است که هدف از آن این است که با پرداخت مقرری مربوطه، بخشی از زیان‌های وارده به کارگران که ناشی از بیکاری غیرارادی و ناخواسته آنان است، جبران شود. بیمه‌شده بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری کسی است که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده به کار باشد.

مطابق ماده یک قانون بیمه بیکاری، افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند. علاوه بر این با توجه به ماده «۶» قانون مزبور، بیمه‌شدگان بیکار باید حداقل ۶ ماه سابقه اشتغال و پرداخت حق بیمه را دارا باشند و حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری، مراتب بیکاری خود را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.

البته افرادی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و... بیکار می‌شوند از شرط ۶ ماه سابقه مورد نیاز موضوع ماده اخیرالذکر معاف هستند.

مطابق ماده هفت قانون بیمه بیکاری نیز مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری با توجه به میزان سابقه پرداخت حق بیمه و وضعیت تجرد، تاهل یا تکفل بیمه شده تعیین می‌شود. بر این اساس جمع مدت پرداخت مقرری برای مجردین حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای متاهلین یا متکفلین حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه است.

مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جز سوابق پرداخت حق‌بیمه محسوب می‌شود.

در صورتی که فرد دریافت‌کننده مقرری بیمه بیکاری مجددا اشتغال به کار یابد، بدون عذر موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری کند، از قبول شغل تخصصی خود یا شغل مشابه پیشنهادی خودداری کند، مشمول استفاده از مستمری بازنشستگی یا از کارافتادگی کلی شود، با دریافت مزد ایام بلاتکلیفی به کار اولیه برگردد، فوت کند یا از حداکثر مدت استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده کند، مقرری بیمه بیکاری او قطع خواهد شد. همچنین درصورتیکه پس از پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشخص شود که بیکاری بیمه شده، ناشی از میل و اراده او بوده، موظف به استرداد وجوه دریافتی به سازمان تامین اجتماعی خواهد بود و در مواردی که بیمه شده با دریافت مزد ایام بلاتکلیفی به کار قبلی خود بازمی‌گردند نیز مکلف به بازپرداخت مقرری بیمه بیکاری دریافتی به سازمان تامین اجتماعی هستند.

در ادامه سازمان ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی به برخی از سوالات احتمالی مطرح شده از سوی مردم پاسخ داده است:

معلمان مدارس غیرانتفاعی در چه صورتی مشمول بیمه بیکاری هستند؟

افراد شاغل در کار‌های مدت معین که کارگاه محل اشتغال آنان صرفاً در دوره خاص دایر است مانند مدارس غیرانتفاعی، مهد کودک‌های آموزش و پرورش و...، چنانچه در اثنای دوره فعالیت کارگاه بیکار شوند، با حفظ سایر شرایط قانونی محق به دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود.

پس از پایان مدت مرخصی زایمان به بیمه‌شده بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟

درصورتی که بیکاری خارج از میل و اراده بیمه شده باشد، با احراز سایر شرایط و ضوابط قانونی امکان بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری وجود دارد.

جدول تعیین مدت زمان دریافت بیمه بیکاری

دیگر خبرها

  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • آیا در قانون اساسی پیروان ادیان شناخته نشده، حق تحصیل و استخدام ندارند؟/ آیا گزینش در قانون اساسی وجود دارد؟
  • آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است
  • حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن‌ کریم
  • رعایت قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس فوری در غزه ضروری است
  • از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ عدم پرداخت حق‌التدریس یعنی کمبود معلم در سال آینده