Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی روز یکشنبه در نشست استاندار با سمن‌های محیط زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سمن‌های محیط زیستی استان به مصوبه ۲۱۲ و ۳۱۲ مورخ ۱۶ اسفند سال ۹۰ هیأت وزیران تحت عنوان برنامه کاهش آلودگی هوای ۸ کلانشهر کشور که متشکل از ۲۲ بند است توجه کنند.

وی ادامه داد: سمن‌های محیط زیستی استان همچنین به تصویب نامه هیأت وزیران در ۲۷ تیرماه امسال که مبنی بر دستورالعمل اعلام ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در شرایط زمانی و مکانی اضطرار آلودگی هوا و همچنین به قانون هوای پاک مصوب ۲۳ مرداد ماه سال ۹۶ و بند ۱۸ آنکه به عوارض آلایندگی اشاره دارند، توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس دستور العمل، اداره کل هواشناسی باید ۹۶ ساعت قبل وضعیت آلودگی را اعلام کند و ۱۲ ساعت قبل آن نیز دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که شرایط اضطرار برای چه کسانی خطرناک است.

میرزایی با اشاره به خراب بودن دستگاه سنجش آلودگی هوا مربوط به یکی از مناطق اراک عنوان کرد: این دستگاه خارجی بود و با خریداری دستگاه ایرانی مشابه آن در حال بررسی قابلیت آن هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: نمی‌توان آلودگی هوا را کتمان کرد. این موضوعات کاملاً شفاف است و بر اساس دستور العمل سازمان محیط زیست کشور باید میانگین برای آن تعیین شود و نمی‌توان لحظه‌ای تصمیم گیری کرد. هنگامی که شاخص آلودگی هوا بالاتر از ۱۸۰ قرار گرفت باید تعطیلی اعلام شود که البته این مساله در کارگروه آلودگی هوای اراک تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: اینکه مقاطع ابتدایی اراک به دلیل آلودگی تعطیل شده‌است به دلیل تصمیم گیری کارگروه و نظر دانشگاه علوم پزشکی بوده است با اینکه اطلاع رسانی باید توسط دبیر یا رئیس کارگروه آلودگی هوا اعلام شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: با دریافت عوارض آلایندگی به محیط زیست کمک می‌شود و به نفع شهرداری‌ها است یعنی هر اندازه ابزار بیشتری برای سنجش آلودگی هوا در اختیار محیط قرار گیرد برای شهرداری‌ها منفعت دارد.

وی در ارتباط با خروج شرکت پتروشیمی از لیست آلاینده‌ها گفت: قانون گذار پارامترهایی را برای بررسی آلودگی این صنایع تعیین کرده و سازمان بازرسی نیز نزدیک به سه ماه است که به این قضیه ورود پیدا کرده و اعلام کرد که محیط زیست در این راستا تخطی نکرده و وضعیت آلایندگی بهتر شده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: نیروگاه حرارتی شازند ۵۰ تن گوگرد در روز از یک چهارم سوخت تولیدی کشور استحصال می‌کرد در حالی که اکنون روزانه ۷۰۰ تن استحصال می‌کند.

میرزایی اظهار کرد: چرا باید این باور را در مردم القا کنیم که هوای اراک آلوده است؟ باید بر اساس شاخص و دیتا این موضوع بیان شود. تکنولوژی شرکت ماشین سازی تغییر کرده و به سمت مسائل الکترونیکی سوق پیدا کرده است. شرکت آلومینیوم سازی تعهدات خود را انجام داده است.

وی گفت: بر مبنای باید و نباید هیچ رسانه‌ای تصمیم گیری نمی‌کنیم. قانون گذار شاخص تعیین کرده که بر مبنای آن میزان آلودگی هوا اعلام می‌شود.

کد خبر 4836023

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا میرزایی محیط زیست استان مرکزی آلودگی هوای اراک بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین ایلام شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان، گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطابات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تامین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌گردد.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امورمالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز