Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محسن رفیقدوست در مراسم رونمایی از کتاب خاطراتش به دوران دفاع مقدس و کمبود تجهیزات اشاره کرد و گفت: پس از اینکه دیدم تجهیزات رو به اتمام است ظرف ۳۶ ساعت یک هزار تن مهمات به جبهه رساندم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات سردار محسن رفیقدوست» عصر امروز یکشنبه ششم بهمن در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی و نظامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، محسن رفیقدوست در مراسم رونمایی از کتاب خاطراتش گفت: با سپهبد شهید قاسم سلیمانی خیلی دوست بودیم. ایشان به من سر می‌زد و مرا می‌پذیرفت. چه کسی می‌دانست وقتی به شهادت برسد جهان تغییر می‌کند؟ صحنه‌ای که در عراق اتفاق افتاد و خروش و تظاهرات میلیونی مردم عراق به هیچ وجه امکانپذیر نبود مگر با شهادت این سردار بزرگ؛ چراکه امکان نبود ۷ گروه با یک اعلامیه در راهپیمایی عراق حضور یابند یا در ونزوئلا ۵۱ کشور به یاد سردار ما گرد هم آیند.

رفیقدوست ابراز داشت: وقتی به کار‌های زمان جنگ فکر می‌کنم، ولله، بالله و تالله کاملا و ما رمیت و اذ رمیت را می‌دیدم. یعنی وقتی فکر می‌کنم چگونه ظرف ۱۶ روز ۱۴ کیلومتر پل ساخته و نصب شد، متعجب می‌شوم. یک زمانی افسرانی از لیبی به ایران آمده بودند. آن‌ها را به جبهه بردم. در برخورد با سرلشکر شهید حسین خرازی که عقب وانت تویوتا در حال آمدن بود، با آن‌ها برخورد کردیم. تا او را دیدم خبردار مقابلش ایستادم. افسران لیبیایی متعجب می‌گفتند او کیست، گفتم از بزرگترین فرماندهان ماست.

وی گفت: روزی به سنگر فرماندهی رفتم. مرحوم شفیع‌زاده گفت: تا ۴۸ ساعت آینده فقط مهمات داریم. من به او گفتم فقط برو و شلیک کن. او گفت: چطور؟ ما که مهمات نداریم. گفتم آیا تا به حال فهمیده‌ای تجهیزات از کجا آمده است؟ پس از آن بلافاصله به سنگر مخابرات رفتم و هزار تن مهمات ظرف ۳۶ ساعت وارد کشور کردم. الحمدلله برای ۱۰ روز خوراک رزمندگان جور شده بود و پس از آن کشتی تجهیزات ما که خریداری کرده بودیم، رسید. وقتی به آن روز‌ها فکر می‌کنم غیر از اراده خدا چیزی نمی‌بینم.

وی با نقل خاطره‌ای از دیدار با حضرت امام (ره) توضیح داد: روزی خدمت اما (ره) رسیدم. به ایشان گفتم همه به یک خاطر می‌گویند «خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار»، آن‌ها به این دلیل می‌گویند که شما اسلام را زنده کردید و من به دو خاطر می‌گویم؛ اول به همان دلیل و دوم اینکه پس از شما ما را به تیر چراغ برق بسته و اعدام می‌کنند. امام (ره) فرمودند: «شما انقلاب کردید؟ اراده خدا در آن زمان تعلق گرفت و این انقلاب به دست مردم و مشارکت شما انجام شد. تا زمانی که قدر انقلاب را بدانید، اتفاقی رخ نمی‌دهد و روز به روز پیش می‌روید».

این مقام نظامی ابراز داشت: پس از عملیات والفجر مقدماتی و والفجر یک که ما شکست خورده بودیم، نزد امام (ره) رفتیم و گزارش ارائه کردیم. ایشان فرمودند: «شما شکست نداشتید، بروید خدا را شکر کنید در زمانه‌ای هستید که باب شهادت باز است و پناه به خدا ببرید از روزی که باب شهادت بسته شود». امروز شهدای مدافع حرم باب شهادت جدیدی باز کردند و امیدوارم خدا پایان امثال حقیر را عاقبت‌بخیری با شهادت قرار دهد.

در پایان این مراسم با حضور شخصیت‌های نظامی، لشکری و کشوری از کتاب خاطرات محسن رفیقدوست رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن رفیق دوست خاطرات سیاسی خاطرات محسن رفیق دوست شهید قاسم سلیمانی انتقام سخت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شن ها به عنوان ماموران خدا نقشه های دشمن را با عنوان عملیات پنجه عقاب نقش بر آب کردند و صحرای طبس گورستانی برای آمریکایی ها شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه
  • عملیات «وعده صادق» افسانه شکست‌ناپذیری مستکبرین را در هم شکست