Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مریم بیدخام در جلسه کارگروه تخصصی، فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: شادی و نشاط نقش مهمی در تأمین و ارتقای سلامت فرد و جامعه دارد و می‌تواند در کنار حس خرسندی، امید و اعتماد توسعه دهنده رشد و رفاه اجتماعی باشد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت نشاط در جامعه افزود: با برنامه ریزی و جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و حضور مردم می‌توان زمینه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام بیان کرد: با تبیین کلیات برنامه‌های ارتقای نشاط اجتماعی ابلاغی از سازمان‌های اجتماعی کشور با بیش از ۲۰ عنوان برنامه شرح وظایف دستگاه‌های مسئول مشخص شده و از دستگاه‌ها انتظار می‌رود این برنامه‌ها فقط بر روی کاغذ نباشد و مدیران نسبت به اجرای برنامه‌های نشاط بخش در بین آحاد مردم تلاش کنند.

دبیر کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان یادآور شد: این برنامه‌ها بایستی مبتنی بر احکام و شئونات اسلامی بوده و با استفاده از ظرفیت‌ها و فرهنگ بومی و محلی انجام پذیرد.

وی گفت: با اجرای این برنامه‌ها می‌توان به ارتقای سرمایه اجتماعی، تقویت روحیه مشارکت پذیری و تقویت سطح رضایتمندی عمومی کمک کرد.

 تصریح کرد: برنامه‌های نشاط آفرین بایستی در چارچوب موازین شرعی و اخلاقی اجرا و شئونات اسلامی در آن لحاظ شود که در این راستا توجه به فرهنگ بومی و محلی در اجرای این برنامه‌ها ضروری است.

 اظهار داشت: با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از مناسبت‌ها، آئین‌ها و آداب و رسوم محلی در استان تلاش می‌کنیم تا با توجه به ظرفیت‌های محلی به ارتقا نشاط اجتماعی کمک شود.

دبیر کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان یادآور شد: زندگی شاد و با نشاط از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است و امروزه بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند شادی و شادمانی است و در صورت بی توجهی به این مسئله، آسیب‌های زیادی خواهیم دید.

وی اظهار کرد: ایجاد ایستگاه‌های غذای خیابانی با استفاده از اتومبیل‌های رستوران شکل، راه اندازی پارک هنرمندان با هدف ایجاد تفرجگاه فرهنگی، اجرای مسابقات ورزشی در محلات حاشیه نشین استان، نذر سلامت منجی و ساماندهی نذورات و خیریه‌ها، جشن پیوندهای با دوام با حضور زوج‌های سالمندی که حداقل ۴۰ سال از ازدواجشان می‌گذرد، کارناوال اتومبیل‌های قدیمی، نقالی و پرده خوانی، نور و آهنگ دفاع مقدس در دهه مبارکه فجر، موزه گردانی و نمایش مجموعه‌های خصوصی از برنامه‌های پیش بینمی شده است.

وی گفت: انتقال پیام‌های نشاط و امید بر روی بیلبوردهای شهری، جشن هدایای مهربانی و جمع آوری و توزیع لوازم خانگی و البسه برای بهره‌مندی نیازمندان، تجلیل از هنرمندان و مشاهیر بومی، راه اندازی باشگاه سالمندان، راه اندازی گذر فرهنگ هنر و تاریخ، ایجاد شکوفه زارهای فصلی در بلوارها و فضاهای سبز، اجرای برنامه‌های شاد در محلات و رنگ پردازی شهرها و مبلمان شهری در برنامه‌ها پیش بینی شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی جامعه رشد سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، زینب زاله صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه خانواده و زیست عفیفانه کردستان با تبریک روز پاسدار اظهار کرد: این قرارگاه یکی از جلساتی است که تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی حوزه خانواده و بانوان و زیست عفیفانه را رصد می‌کند.

وی بیان کرد: افزایش تمایل به فرزندآوری، کاهش نرخ طلاق و افزایش ازدواج، افزایش رضایت نسبی افراد نسبت به تشکیل خانواده، افزایش دسترسی پذیری به پوشاک عفیفانه در کردستان از محورهایی است که در جلسات قرارگاه استان بررسی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های استان کردستان کم فرزندی و تک فرزندی است، افزود: کاهش فرزندآوری منجر به پیری جمعیت می‌شود و باید جامعه نسبت به این مقوله آگاه شوند.

زاله خاطر نشان کرد: جوانان ما به دلیل لذت‌گرایی حاضر به افزایش فرزند نیستند و خانواده‌ها فرزند را از لذت داشتن عمو، خاله، دایی و عمه محروم می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده کردستان عنوان کرد: دولت موظف است تا با ارائه مشوق‌ها زمینه جوانی جمعیت را فراهم کنند و براساس مشوق‌هایی که مدنظر قرار داده‌اند، عمل کنند.

زاله عنوان کرد: ورود جریان‌های مردمی اجتماعی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی نیاز جامعه در راستای جوانی جمعیت است که باید مورد توجه باشد و بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود تا تداوم و بقای جامعه تضمین شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «در مسائل اجتماعی رهبران اجتماعی باید پیشگام شوند» و براین اساس افراد صاحب نفوذ از جمله اساتید دانشگاه می‌توانند رهبران اجتماعی باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده کردستان عنوان کرد: ۱۹ اردیبهشت روز جمعیت نامگذاری شده است که باید روایتگری لازم از برترین و تاثیرگذارترین خدمت در راستای رشد ازدواج و فرزندآوری انجام و برترین‌ها نیز تجلیل و تشویق شود.

زاله یادآور شد: امسال فرماندار، مدیرکل و گروه مردم نهاد، کنشگر برتر، کارخانه و رسانه برتر استان در راستای فرزندآوری و جوانی جمعیت باید معرفی و تجلیل شوند.

کد خبر 6085365

دیگر خبرها

  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه