Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@17:08:41 GMT

دلایل مرگ ۵ هزار پرنده در میانکاله

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۳۵۳۸

ساعت 24-در آن منطقه به درخت های انار که سالانه 4 الی 5 میلیارد فروش دارد سم می‌زنند در صورتی که به دلیل محیط زیستی که دارد نباید اینکار را انجام دهند و بعید نیست که به دلیل همین سم پاشی ، هزاران پرنده جان باخته باشند.

تعداد تلفات پرندگان مهاجر در #میانکاله به ۵ هزار پرنده رسیده است. معاون سازمان دامپزشکی کشور در خصوص علت مرگ هزاران پرنده در این منطقه گفته است : احتمال دارد این پرنده ها با سم بوتولیسم مسموم شده باشند

حال اسماعیل کهرم فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره علل جانباختن این پرندگان گفت: اجساد این پرندگان به لابراتوار انتقال یافته است تا آزمایش های لازم برروی این پرندگان و علت اصلی جانباختن آنها مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گفتن اینکه اگر این اتفاق در فریدون کنار رخ می‌داد می‌گفتم که بخاطر سمی است که در شالیزار ها وجود دارد اما حادثه در میانکاله رخ داده و نه در فریدون کنار گفت: در شالیزارهای فریدون کنار برای برداشت دوم سم می‌زنند، در میانکاله هم فکر می‌کنم یک عامل مسموم کننده باعث این اتفاق شده است. در آن منطقه به درخت های انار که سالانه 4 الی 5 میلیارد فروش دارد سم می‌زنند در صورتی که به دلیل محیط زیستی که دارد نباید اینکار را انجام دهند و بعید نیست که به دلیل همین سم پاشی ، هزاران پرنده جان باخته باشند.

این فعال محیط زیست در پایان تصریح کرد: میانکاله پناهگاه حیات وحش است ولی به درختانشان سم می‌زنند بنابراین باید صبر کنیم تا اداره کل محیط زیست مسئله با انجام آزمایشات اعلام کند علت اصلی مرگ هزاران پرنده چیست.

رکنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگ ماغر بهمئی پذیرای هزاران گردشگر نوروزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • تنگ ماغر بهمئی پذیرای هزاران گردشگر نوروزی
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد