Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@23:28:44 GMT

جوش زدن هر ناحیه از صورت نشانه چه بیماری است؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۳۵۹۱

جوش زدن هر ناحیه از صورت نشانه چه بیماری است؟

 طبق تحقیقات علمی حدود ۸۰ درصد از نوجوان به دلیل قرار گرفتن در سن بلوغ، ۳ درصد مردان بزرگسال و ۱۲ درصد زنان بزرگسال در جهان درگیر جوش‌های پوستی می‌شوند. در واقع جوش یک بیماری است که باعث درگیری غدد چربی پوست می‌شود. اما ممکن است گاهی این جوش‌ها نشان دهنده بیماری‌های خاص و خطرناک باشند که منافذ کوچک روی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علت به وجود آمدن جوش

نخست شما باید متوجه این نکته باشید که بر خلاف عامه مردم جوش زدن ناشی از مصرف مواد غذایی نیست و در واقع آن‌ها تنها ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی بدن هستند که در زیر سطح پوست اتفاق می‌افتند و ذهن ما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند.

پیشانی

علاقه زیاد به خوردن فست فود، غذا‌های پرچرب و شکر باعث بروز جوش در پیشانی می‌شود و می‌تواند نشانه‌ای از اختلال در دستگاه گوارش و کیسه صفرا باشد. برای از بین بردن جوش‌های پیشانی از آنجایی که متابولیسم بدن ضعیف شده است باید به طور مرتب به مصرف سبزیجات، میوه‌های تازه و نوشیدن دمنوش‌های گیاهی روی آورد.

گوش

استرس، عدم توازن هورمونی، آلرژی به مواد آرایشی و بهداشتی، قرار گرفتن در معرض یک محیط آلوده، تولید چربی بیش از اندازه غدد گوش، استفاده مشترک از هدفون با دیگران، استفاده از هدفون‌های آلوده، فرو بردن اجسام یا انگشت آلوده در گوش، شنا کردن در آب‌های آلوده، سوراخ کردن گوش به روش غیر اصولی و استفاده از کلاه با زمان طولانی مدت باعث بروز جوش در داخل گوش می‌شود که در این صورت باید با استفاده از پماد‌های موضعی حاوی ویتامین A. این معضل را رفع کرد. البته گاهی اوقات جوش‌های به وجود آمده در نواحی داخل گوش می‌تواند نشانه اختلال و بیماری در کلیه‌ها باشد که باید حتما به پزشک متخصص مراجعه شود.

نواحی اطراف چشم‌ها

جوش زدن در نواحی دور چشم‌ها هشداری در خصوص بیماری‌های کبدی و طحال است که باید با نوشیدن چای سبز درمان شود. البته ناگفته نماند که به گفته متخصصان پوست عوامل ژنتیکی هم در این موضوع دخیل هستند.

بینی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید به جای مصرف غذا از خوراکی‌های مضر مانند: چیبس، پفک و لواشک استفاده می‌کنید باید بدانید که اینگونه الگوی تغذیه‌ای نامناسب باعث اختلال در سیستم قلبی- عروقی، چرب شدن کبد و بیماری‌های گوارشی شده و با جوش زدن روی بینی‌تان این بیماری خود را نشان می‌دهد.

گونه

جوش زدن در زیر چشم ها، روی گونه‌ها و خطوط موازی لب نشان دهنده اختلال در کلیه ها، ریه‌ها و بیماری‌های کبدی است که در این صورت باید با مصرف غذا‌های سالم این معضل را برطرف سازید.

لب

اگر در حدفاصله بین بینی و بالای لب خود با جوش مواجه شدید باید بدانید که جوش‌های به وجود آمده به علت اختلال در اندام‌های تناسلی، درد معده و مشکل سیستم گوارشی در شماست و بروز جوش روی پوست لب به علت بیماری‌های روده است که در این صورت حتما مراجعه به پزشک را برای حفظ سلامت جسمانی خود جدی بگیرید.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: جوش انواع جوش دلایل جوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم

امیرحسین نظری، کارشناس مهندسی پزشکی، پژوهشگر و سرپرست یک تیم دانشجویی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ما در این تیم موفق به ساخت ساخت دستگاهی کارآمد برای تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست، عضله و عصب به منظور تشخیص روند بهبود زخم یا پارگی مبتنی بر الگوریتم‌های ماشین لرنینگ شدیم.

وی به نحوه کارکرد این دستگاه اشاره کرد و افزود: این دستگاه بدون کوچکترین عوارضی کاملا به صورت غیر تهاجمی با نصب الکترود‌های دستگاه در اطراف محل زخــم و با فشردن کلید دستگاه شروع به نمونه‌برداری از زخم می‌کند.

نظری ادامه داد: سپس داده‌های دریافتی تجزیه و تحلیل و در نهایت روند بهبود زخم بیمار با سه LED روی دستگاه با رنگ‌های سبز (روند بهبود عالی) زرد (روند بهبود مرز) قرمز (روند بهبود پسرفت) نمایش داده می‌شود. در ادامه داده‌های دریافتی زخم از طریق پروتکل USB به PC ارسال می‌شود.

به گفته وی، میزان فرکانس و مقاومت بافت‌های زیستی با اتصال الکترود به صورت سطحی یا سوزنی اندازه‌گیری شده و با استفاده از الگوریتم‌هایی نظیر FFT، DFS و و KNN با پیاده‌سازی روی سیگنال‌ها و داده‌ها، روند بهبود یا پسرفت زخم در مدت زمان مشخص به صورت درصد نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول در زمینه بهداشت و سلامت افراد به منظور بهبود سریع‌تر انواع زخم شامل سوختگی، شکستگی باز، دیابتی بدسور، پیوند عضو کاربرد دارد، اظهار کرد: این دستگاه یک محصول کاربردی در بحث تشخیص و کمک به پزشکان در درمان سریع زخم بوده که به دو صورت پوشیدنی و بیمارستانی قابل ساخت و استفاده است؛ به عنوان مثال این دستگاه می‌تواند برای ورزشکاران به منظور جلو‌گیری از پارگی عضله هنگام تمرینات پرفشار یا اشتباه کاربرد داشته باشد.

وی افزود: همچنین درمان و مراقبت از زخم در افراد به ویژه سالمندان و بیماران دیابتی همیشه چالش‌های فراوانی برای بیمار و پزشک به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: گاهی این محل بعد از عمل جراحی نیاز به مراقبت‌های فراوانی دارد. با توجه به توسعه روز افزون روش‌های درمانی غیرتهاجمی و بدون عوارض جانبی، ساخت چنین دستگاه‌هایی ضرورت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این روش تشخیص ابتدا از یک سیگنال حیاتی، نمونه‌برداری می‌شود، گفت: سپس ویژگی‌های مناسب استخراج و طبقه‌بندی شده و پس از آن با اعمال الگوریتم‌ها و محاسبات داده‌ها، روند تشخیص بهبود و پسرفت زخم تعیین می‌شود.

وی گفت: روند درمان زخم چهار مرحله را سپری می‌کند که ما در مرحله سوم زمانی که بدن انسان شروع به بازسازی محل آسیب دیده می‌کند، تحقیقات و آزمایشات خود را شروع کرده‌ایم.

وی گفت: ابتدا سخت‌افزاری برای پایش انواع زخم شبیه‌سازی، طراحی و اجرا و در ادامه از انواع زخـم (نرمال، عفونتی، دیابتی بدسور، شکستگی باز) چند بیمار برای جمع‌آوری دیتا نمونه‌برداری کرده‌ایم و سعی بر پیاده‌سازی الگوریتم یادگیری ماشین و محاسبات مربوطه به روی داده‌ها به منظور تشخیص دقیق تروضعیت زخم بیمار داشته‌ایم.

این پژوهشگر یادآورشد: همچنين در ادامه این تحقیق به منظور بهبود هرچه سریع‌تر زخم و ترمیم آن موفق به ساخت دارو ترمیم زخم شدیم؛ این دارو به صورت مایع جهت شستشو زخم یا به صورت ژل به روی زخم قرار داده می‌شود.

به گفته نظری، در این طرح نیز بررسی کرده‌ایم که آیا استفاده از دارو‌های موضعی (پماد، ژل و کرم) روند بهبود زخم را تسریع می‌بخشند یا باعث ایجاد اختلال می‌شوند. نتایج نشان داده‌اند که دارو ساخته شده می‌تواند در مدت زمان کمتری باعث بهبود زخم و ترمیم آن شود.

وی در پایان به مشکلات اجرای این طرح‌ها پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات تیم ما برای اجرای این طرح، عدم حمایت مالی و معنوی مسؤلان است. متأسفانه روند اداری اخذ مجوز‌ها و ثبت اختراع‌ها بسیار پیچیده است و مشکلات زیادی برای پژوهشگران این حوزه ایجاد می‌کند.

این محقق ادامه داد: مراحل طی کردن محصولات پزشکی نیز به دلیل اینکه رابطه مستقیمی با سلامت انسان‌ها دارد، زمان بر است. امیدواریم روند اداری این طرح‌ها از سوی نهاد‌های ذی ربط تسهیل پیدا کند.

به گزارش آنا، این طرح با مشارکت مهران بیگی‌زاده، آیدا حسینی، حبیبه‌امیری نژاد و به سرپرستی‌امیرحسین نظری، کارشناس مهندسی پزشکی انجام شده و در سومین دوره کنفرانس دانشجویی رباتیک و مکاترونیک به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید