Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@00:01:15 GMT

هیچ کس نباید خود را از نظارت مصون بداند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۳۸۹۴

هیچ کس نباید خود را از نظارت مصون بداند

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با بیان اینکه نیت از نظارت مچ‌گیری نیست بلکه هدایت و کمک به دستگاه‌ها است تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید اقدامات نظارتی پیشگیرانه را در سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر همه به این وظیفه خود عمل کنند بسیاری از تخلفات و انحرافات دیگر وجود نخواهد داشت. تاریخ انتشار: 22:53 - 06 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۶۴۰

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مراسم تکریم و معارفه بازرسی کل استان قم با حضور حجت‌الاسلام و‌ المسلمین حسن درویشیان، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان قم و بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولین و مدیران استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نکات مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر را مهم و راهبردی خواند و با اشاره به اظهارات ایشان مبنی بر قوی‌شدن در همه حوزه‌ها تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی نیز بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بر قوی‌شدن قوه قضاییه تأکید کردند.

حجت‌الاسلام و‌ المسلمین درویشیان افزود: در همه حوزه‌های مختلف در کنار نیاز به قانون مناسب، داشتن برنامه متناسب و مجریان مجرب و دارای انگیزه، به یک اصل مهم دیگر به نام نظارت نیاز داریم و این اصل به عنوان یک رکن مهم مدیریتی در دنیای امروز تبدیل‌شده و یک موضوع اجتناب‌ناپذیر است و لذا در همه اسناد بالادستی برای همه سطوح مدیریتی و همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و مقننه این وظیفه نظارتی تعریف شده و هیچ کس نباید خود را از نظارت مصون بداند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر زیر مجموعه را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف مدیران دانست و اظهار داشت: خودکنترلی و نظارت درون‌دستگاهی را به‌طور جدی مطالبه می‌کنیم و هرکس در انجام این وظیفه مهم کوتاهی کند، مورد سؤال قرار گرفته و باید پاسخگو باشند، حتی اگر دوره مدیریت آن‌ها گذشته باشد.

حجت‌الاسلام و‌ المسلمین درویشیان با بیان اینکه نیت از نظارت مچ‌گیری نیست بلکه هدایت و کمک به دستگاه‌ها است تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید اقدامات نظارتی پیشگیرانه را در سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر همه به این وظیفه خود عمل کنند بسیاری از تخلفات و انحرافات دیگر وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، فساد را یک موضوع پیچیده و چندلایه و چندوجهی دانست و گفت: ما در کنار مبارزه با فساد حتماً از مدیران پاکدست و شجاع که در شرایط جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی فعلی به نفع مردم و کشور کار می‌کنند حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه مدیران توجه دارند که طبق قانون استفاده از امکانات دولتی و عمومی له و یا علیه کاندیدا‌ها و یا حضور در ستاد‌های انتخاباتی در زمان اداری، جرم و قابل تعقیب است.

وی در پایان با تشکر از صلبی بازرس‌ کل سابق استان گفت: در زمان مدیریت ایشان اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفت که منتهی به جلوگیری از تضییع اموال عمومی شد.

امروز نیز حجت‌الاسلام محمود طالبی را که از چهره‌های خوشنام و موفق در دادگستری قم بودند به سمت بازرس کل استان معرفی می‌کنم و از همه مدیران استانی می‌خواهم که با ایشان همکاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس سازمان بازرسی دادگستری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

جواد احمدپور اظهار کرد: در طرح نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال ادامه داشت، ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی از سطح صنوف استان انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلف با مبلغ ۳ میلیارد تومان شده است.
مسوول نظارت و بازرسی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کسر سهمیه ۲۰ واحد خبازی استان، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۷ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۵۵ میلیون تومان کشف و ضبط شد.
احمدپور با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر صنوف مختلف استان، بیان داشت: اکیپ‌های مختلفی بر نحوه عرضه و توزیع کالا‌های اساسی نظارت دارند و هرگونه تخلف را بررسی و به مقام قضائی معرفی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند