Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دژکام گفت: برای به اجرا درآوردن نتیجه پژوهش ها باید جایگاه و نقش هر یک از سازمان ها، مدیران شهری و دستگاه های مربوط به دقت و درستی مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام» در دیدار با رئیس شورا و اعضاء هیئت امناء مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: حرکت رئیس شورای شهر شیراز و سایر اعضاء این شورای اسلامی برای رشد  سامان دهی شهر، اقدام ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز افزود: وجود و فعالیت پژوهشکده هایی همچون مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز باعث رشد و تکامل نظام می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: اگر مدیران، واقعیت ها و قراردادها را با یکدیگر هماهنگ کنند، خشت اول اقدامات به درستی گذاشته می شود و در این حوزه همچنین لازم است که تناسب شهری بر سلیقه شخصی، اولویت داده شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر حساسیت حوزه پژوهش های شهری، بیان کرد: در انجام این پژوهش ها و با ورود هر یک از مدیران، ابتدا باید به واقعیت موجود توجه کرد و بعد تصمیم مناسب را اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد: برای به اجرا درآوردن نتیجه پژوهش ها، همچنین باید جایگاه و نقش هر یک از سازمان ها، مدیران شهری و دستگاه های مربوط به دقت و درستی مشخص شود.

آیت الله دژکام با اشاره به اهمیت حوزه اخلاق، اظهار کرد: چارچوب های اخلاق در پژوهش و تفصیلات آن در حیطه کار مدیر است و مدیر باید با همت عالی خود، ملاحظات اخلاقی هر طرح پژوهشی را هم ببیند، باید هر کار پژوهشی که انجام می دهید به پیوست اخلاقی آن هم توجه کنید چرا که از این مورد نمی شود، غافل بود.

وی ادامه داد: از همین امروز باید از مدیر مرکز حمایت شود تا برای این مرکز پژوهشی یک برند درست و مناسب ساخته شود تا در شهرداری به حرف شما توجه شود.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: امروز در استان فارس با معضلی درگیریم و بچه های استان ما در سطح ملی به چشم نمی آیند در حالیکه واقعا افراد توانمندی در این استان حضور دارند.

وی تاکید کرد: ثبات در کار، نیاز مراکز علمی است حتی اگر شورا و مدیریت ها در شهرداری تغییر کند اما باید حیثیت حضور پژوهش گران این مرکز به گونه ای باشد که هر ساعت به بازی گرفته نشود.

آیت الله دژکام با تاکید بر جایگاه مراکز علمی، گفت: مراکز علمی باید کنار هم نشستن دیدگاه های مختلف را به دیگران یاد دهند و این کار یک ایثار می خواهد که همت عالی برای انجام آن در دوستان شورای شهر شیراز دیده می شود.

وی افزود: لازم است که یاد بگیریم، همدیگر را حذف نکنیم و با یکدیگر کار کنیم و یک نگاه فلسفی به مقوله شهر و شهرنشینی داشته باشیم تا در شهرسازی به صورت مهندسی، کار کنیم بر روی مسائل، ریز شویم.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما فهما اردبیل مسجد نماز جمعه شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت شهری امام جمعه شیراز پژوهشکده شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، حجت الاسلام و السلمین قاسم علیپور در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد با اشاره به اینکه جامعه نیاز به روحانی دارد گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش می‌کنیم تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.
وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه گفت: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 
مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.
دکتر تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.
وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.
در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران
  • کاوه تکلیف وزن ۵۷ کیلوگرم را مشخص کرد
  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی