Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@22:56:28 GMT

وعده بسته حمایت از صادرات روی کاغذ ماند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۴۵۱۱

وعده بسته حمایت از صادرات روی کاغذ ماند

خبرگزاری میزان- رئیس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه بسته حمایت از صادرات سال ۹۸ دیر ابلاغ شد، گفت: شاید اسم این بسته را بتوان به نوعی تشویق صادرکنندگان عنوان کرد، اما موجب افزایش صادرات نمی‌شود. تاریخ انتشار: 00:30 - 07 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۵۴۵

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۸، اظهار کرد: بسته حمایت از صادرات علاوه بر اینکه بسیار دیر ابلاغ شد حتی رقم ۷۵۰ میلیارد تومانی که در بودجه دیده شده اصلا بعید است که محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کنفدراسیون صادرات افزود: سازمان توسعه تجارت برای اینکه بتواند به افزایش حجم صادرات کمک کند این تقاضا را انجام داد و با سازمان برنامه و بودجه نیز توافقاتی انجام داد تا مبلغی امسال پرداخت شود تا در بخش حمل و نقل و نمایشگاهی در راستای حمایت از صادرات از این محل منابع جذب و به صادرکنندگان پرداخت کنند.

وی گفت: هم زمان ابلاغ دیرهنگام است و هم مبلغی که قرار است تخصیص داده شود مشخص نیست، اما آنچه که شنیده شده مبلغ بسیار کوچک و ناچیزی است.

لاهوتی درباره تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی که در این بسته گنجانده شده بیان کرد: مقرر شد ۲ هزار میلیارد تومان امسال توسط صندوق توسعه ملی سرمایه گذاری شود و بانک‌ها هم معادل این حدود یعنی ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص دهند، اما در حال حاضر زمان تا پایان سال بسیار اندک است ضمن اینکه بانک توسعه صادرات تاکنون بالای ۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق و خود را که به صادرکنندگان تسهیلات پرداخت کرده بود را برگردانده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: این تقاضای صادرکنندگان بود که هر چه سریعتر این اتفاق صورت بگیرد، اما اینکه چقدر بانک‌های عامل می‌توانند این منابع را جذب کنند و در اختیار صادرکنندگان قرار دهند باید در زمان دیگر به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه این بودجه مربوط به سال ۹۸ است و قابلیت انتقال به سال آینده را ندارد، تاکید کرد: شاید اسم این بسته را بتوان به نوعی تشویق صادرکنندگان عنوان کرد، اما موجب افزایش صادرات نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۹۸ ابلاغ شد


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات صادرات وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی به صورت سرزده در منزل یکی از خانواده‌های کم‌برخوردار زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان اردبیل حضور یافت و ضمن دلجویی و حمایت‌ معیشتی و قضایی، زمینه بازگشت دوباره سرپرست خانوار به جمع خانواده‌اش را فراهم کرد.
این زندانی جرایم غیرعمد و مالی که از چندین ماه پیش در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود، همزمان با حضور دادستان اردبیل و همراهان در منزلش و دستور واریز مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه به منظور پرداخت بدهی‌اش آزاد شد.
آفاقی و همراهان همچنین در جریان دیدار با خانواده این مددجوی زندانی چند قلم لوازم منزل، بسته کمک معیشتی، هدیه نقدی (یک فقره کارت بانکی)، بسته‌های نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی در قالب کمک‌های مومنانه اهدا کردند.
دیدار دادستان اردبیل با خانواده‌های زندانیان کم‌برخوردار به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و در جریان آن با همکاری نیکوکاران نیک‌اندیش و سایر نهادهای حمایتی و دولتی در صورت نیاز نسبت به ارایه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای یا بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان نیز مسائلی مانند ایجاد اشتغال خانگی برای آنها اقدام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • حمایت علمای اهل سنت خاش از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف