Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ منبعی در عراق از اصابت پنج خمپاره در منطقه "الخضراء" در مرکز بغداد خبر داد.

به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این منبع اعلام کرد، پنج خمپاره در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه "الخضراء" در مرکز بغداد، پایتخت عراق خبر داد.

طبق گزارش منبع مذکور، به دنبال این حادثه آژیرهای خطر به صدا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

با این حال یک منبع امنیتی اعلام کرد که یکی از موشک‌ها از نوع کاتیوشا به ساختمان سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

واکنش عبدالمهدی به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد

نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد.

به نقل از بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در این بیانیه گفت: مجددا با شلیک چندین موشک به سفارت آمریکا به یک هیئت دیپلماتیک خارجی تعرض شد. ما چنین اقدامات خارج از قانون را رد و محکوم می‌کنیم. چنین رفتارهای زشتی باعث تضعیف دولت می‌شود، به حاکمیت عراق لطمه وارد می‌کند و باعث شکستن حرمت هیئت‌های دیپلماتیک در کشور ما می‌شود.

وی در ادامه افزود: هدف قرار دادن سفارت آمریکا، عراق را به میدان جنگ مبدل می‌کند. به نیروهای عراقی دستور داده‌ایم تا پراکنده و مستقر شوند و به منظور جلوگیری از تکرار چنین حملاتی، اقدامات لازم را اتخاذ کنند و عاملان شلیک این موشک‌ها را دستگیر کنند تا در دادگاه مجازات شوند. چنین رفتارهای شخصی و غیرمسئولانه‌ای باعث می‌شود تا عراق تاوان پیامدهای خطرناک آن را پس دهد و به منافع ما ضرر وارد شود و رابطه ما با کشورهای دوست خدشه دار شود و باعث می‌شود عراق به میدان جنگ تبدیل شود به ویژه این که دولت از طریق قانونی و پارلمان خواستار خارج شدن نیروهای خارجی از عراق شده است.

عبدالمهدی تصریح کرد: دولت عراق از تمامی هیئت‌ها و اماکن دیپلماتیک حمایت می‌کند و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.

وی گفت: از تمامی طرف‌های مسؤول می‌خواهیم که جهت اجرای تعهدات عراق تلاش کنند و به ما کمک کنند تا مانع چنین اقداماتی بشویم که نتایج ناخوشایندی برای عراق به دنبال دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 عادل عبدالمهدی حمله به سفارت آمریکا در عراق حمله به سفارت آمریکا در بغداد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد -پایتخت عراق- شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد بغداد شد.

رئیس جمهور ترکیه بعد از ۱۲ سال به عراق سفر کرده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام کرد که در جریان این سفر دو طرف بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا خواهند کرد.

به گفته منابع عراقی، اردوغان در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان عراق و تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش داده‌اند که در این سفر، مسئله آب، طرح «راه توسعه» و چند مسئله راهبردی دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی در باره این سفر گفت: «هدف ما توسعه روابط با عراق است به‌گونه‌ای که ثبات منطقه‌ای، رونق و توسعه ممکن شود و ما روابط خود را نهادینه کنیم.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟